Skoda Kodiaq 4x4: чеська практичність на новий лад
Skoda досягла успіху з першим поколінням Kodiaq, запропонувавши
простір, гарну ціну й безліч можливостей в одній упаковці. І клієнти купували
його тисячами й тисячами. Тепер настав час для нового Kodiaq взяти кермо влади
у свої руки, обіцяючи завоювати старих і нових покупців більшою ефективністю і
технологічністю, а також сучасним дизайном зовні та всередині. Усе це звучить
чудово, але чи є готовий виріб таким, яким його малюють? Чи могла Skoda
покращити оригінал?
Фото: автор
З моменту свого дебюту у 2016 році Skoda Kodiaq тихо, але міцно
зайняв своє місце серед середньорозмірних SUV. Авто завжди вважалося порівняно
доступним за ціною великим сімейним автомобілем із п’ятьма або сімома
посадковими місцями, без пафосу й із суворим, прямолінійним виглядом.
Друге покоління, яке я випробовую, не має на меті щось змінити. Ні, мова йде про вдосконалення того, що вже працює. Маємо справу з класичною чеською логікою: якщо воно не зламалося, не треба його лагодити.
Не дивно, що новий Kodiaq цілком схожий на попередній. Те ж саме відбувається і під металом кузова. Він значною мірою покладається на технології материнської компанії Volkswagen, але загалом сприймається як краща пропозиція, ніж конкуренти по концерну, такі як Seat Tarraco та новий Volkswagen Tayron.
Kodiaq позиціонується як ідеальний сімейний SUV для тих, хто прагне простору, практичності, якості та надійності без преміального цінника, наклеєного на німецькі значки. Побудований на знайомій платформі MQB Evo, яка є спільною для всієї імперії Volkswagen, Skoda вміє перетворювати цю базу на щось особливе.
Справедливо буде сказати, що Skoda внесла багато змін у дизайн Kodiaq, але все ж таки не змінила його повністю. З’явився новий ніс, натхненний не менш новим Skoda Superb, нові фари, а також більш скульптурний кузов і абсолютно новий дизайн даху. Проте загальна форма залишається збалансованою та знайомою, тож це все ще впізнаваний Skoda Kodiaq.
Не чекайте тут ніяких диких дизайнерських революцій. Новий Kodiaq пішов еволюційним шляхом та зберіг свою ідентичність. Ззаду широкі задні ліхтарі надають йому сучасний вигляд, навіть якщо вони не змушують ваше серце битися швидше. Це автомобіль, який обережно оминає крайнощі – не нудний, але й не кричить про увагу. Проте це консервативний дизайн порівняно з останніми Kia Sorento і Hyundai Santa Fe.
Всередині Skoda Kodiaq – майстер-клас практичності
Салон – найкращий аспект Kodiaq, хоч усередині немає нічого
радикально нового або інноваційного, але це дуже вдале поєднання знайомого і
нового, традиційного й передового. Тут легко знайти ще більше натхнення від
нового Superb: ви отримаєте схоже оформлену приладову панель та зручні сидіння.
Новий селектор трансмісії, встановлений на рульовій колонці, дав змогу збільшити простір на центральній консолі, яким дизайнери інтер’єру Skoda вдало скористалися. Тут є до чотирьох підсклянників, залежно від того, як ви вирішите їх розташувати, а також зони бездротової зарядки для двох телефонів, пара портів USB-C і багато місця в підлокітнику. І хоча спочатку таке розташування селектора здається незвичним, ви швидко до нього звикнете. Як і до керування склоочисником лівою рукою.
З роками ми звикли також очікувати від автомобілів Skoda хорошої якості, і Kodiaq не розчаровує. Кожна панель акуратно підігнана до сусідніх, а кнопки мають заспокійливо надійний хід. Вибір чудових варіантів оббивки, включно з тканиною преміумкласу, переробленим пластиком та більш традиційною шкіряною оббивкою, яка в процесі дублення обробляється кавовою макухою, а не хімічними речовинами, також робить салон більш вишуканим. Матеріали тут здатні перевершити очікування від колись бюджетної марки. М’який на дотик пластик, замшеві вставки зі прострочкою та металеві акценти – усе це виглядає заслужено.
Так цей інтер’єр був розроблений із розумом і серцем. Він функціональний, але далеко не нудний – це змішання основних елементів VW з власними розумними ідеями Skoda. Центральним елементом є 13-дюймовий сенсорний екран із найновішою операційною системою VAG та можливістю індивідуального налаштування.
Проте справжнім тріумфом є рішення не виносити керування клімат-контролем на сенсорний екран, як це зробила Skoda в останньому поколінні електричного Enyaq. Замість цього в центрі приладової панелі розмістився акуратний блок із трьома поворотними регуляторами, які дають власникам швидкий і легкий доступ до управління температурою і підігрівом сидінь за допомогою дотику.
Водночас центральне коліщатко програмується і може також відповідати за гучність аудіосистеми або масштабування навігації. Це все робить керування менш відволікаючим, що значно спрощує життя та робить їзду безпечнішою. Інші автовиробники, візьміть на замітку: саме так можна зробити салон мінімалістичним та ергономічним.
За кермом є дещо по-простецьки вписаний у щиток приладів 10,25-дюймовий дисплей водія, який пропонує різноманітні варіанти відображення приладів, у тому числі — навігаційноїнавігаційної мапи. Аудіосистема з вісьмома динаміками та цифровим радіоприймачем входить до стандартної комплектації, але в усіх комплектаціях доступна опціональна 12-динамічна аудіосистема Canton, яка входить до пакета Convenience Plus.
Як завжди, інженери Skoda не забули про дрібниці, які спрощують життя: контейнери для обгорток від цукерок, парасолька у водійських дверцятах, скребок для льоду на зворотному боці кришці паливної горловини, лійка для бачка омивача під капотом та очищувач екрана розміром із губну помаду, який дозволяє витирати жирні відбитки пальців із дисплея.
Kodiaq як і раніше дуже місткий – навіть трохи просторіший, ніж раніше, з розширеним багажником і більшим простором для пасажирів третього ряду, водночас він має більш витончену форму, яка зменшила аеродинамічний опір. Передні сидіння чудово підходять для тривалих поїздок, хоча в Sportline не є занадто м’якими, але якщо ви прагнете до спортивного проходження поворотів, їх м’ясистими бічні опори не розчарують.
Задні сидіння дивують простором – навіть високі пасажири знайдуть багато місця для ніг позаду водія зі зростом 185 см, а простір над головою залишається більш ніж щедрим. Третій ряд, доступний як опція, усе ще краще приберегти для дітей або коротких подорожей – дорослим тут буде в кращому випадку затишно.
Семимісні варіанти пропонують 340 літрів простору, коли всі сім сидінь задіяні (а це лише трохи менше, ніж у багажнику Skoda Fabia), коли 640-725 літрів зі складеним третім рядом – це по-справжньому велетенська місткість. Складіть і середній ряд і ви отримаєте 2035 літрів простору.
Висота завантаження сягає 644 мм – не ідеально, але цілком прийнятно для SUV такого розміру. Двері з електроприводом не входять до стандартної комплектації, проте базовою є розумна система гачків і сіток, щоб ваше спорядження не загубилося.
Skoda Kodiaq
може
їхати швидко
2,0-літровий турбобензиновий мотор TFSI розвиває 190 кінських сил та 320 Нм крутного моменту. Цей двигун добре знайомий по всій лінійці VW. Він
працює тихо та врівноважено, має достатньо сили на низьких обертах, щоб зробити
їзду містом легкою, а рух по шосе – плавним. У будь-якому випадку Kodiaq з ним
досить швидкий, і не відчувається надмірної напруги, коли треба досягти
значного прогресу. Прискорення з нуля до 100 км/год за 7,9 секунди – це не
блискавично, але більш ніж достатньо для сімейного кросовера вагою 1700 кг.
Семиступенева коробка передач DSG відповідає характеру двигуна – плавна й передбачувана в повсякденному режимі, з легким натяком на коливання, коли ви сильно натискаєте на газ, але й різка, коли не відпускаєте його. Здебільшого вона налаштована на комфорт та економію пального, що ідеально відповідає індивідуальності Kodiaq.
За потреби система повного приводу вмикається за допомогою багатодискової муфти Haldex. Найчастіше Kodiaq тягне передній привод для економії пального, і тільки коли зчеплення з дорогою зникає, система швидко перемикає потужність назад, надсилаючи максимум крутного моменту на задні колеса.
Ви ніяк не можете контролювати повний привод і не помітите, як він працює, і в цьому вся суть. Легкі позашляхові тести показали, що 4х4 впевнено справляється з ґрунтовими дорогами та багнистими полями. Не сподівайтеся на жорстке бездоріжжя – це не Ineos, – але Kodiaq виведе вас із більшості пригод на вихідних, навіть не спітнівши.
Комфорт править дорогою
Kodiaq не женеться за динамічними гострими відчуттями, і це
прогнозовано. На відміну від деяких німецьких SUV, які занадто сильно намагаються
поводитися по-спортивному, Kodiaq володіє спокійним і зібраним характером. Він
сприймається солідним і виваженим, з точним, згуртованим управлінням, яке
робить пілотування автомобіля легкою справою.
Якість їзди хороша, хоча попередник був кращим у цьому відношенні. Але це ціна за удосконалений контроль над кузовом. Підвіска все ще з легкістю поглинає нерівності, втім великі колеса тестової моделі Sportline в цьому не допомагають. Зрештою, Kodiaq їде саме так, як ви хочете й очікуєте від семимісного сімейного позашляховика. Спокійно, передбачувано і прогресивно. І він не змусить ваших дітей захворіти на автомобільну хворобу.
Крен у поворотах стримується, як для автомобіля такого розміру, і він залишається непохитним на шосе. Рульове управління з прогресивним відчуттям: важче на швидкості для впевненості, легше у вузьких місцях для легкого паркування. Зворотний зв’язок пристойний – не надто комунікативний, але достатній, щоб не тримати вас на великій дистанції.
Шум у салоні залишається помірним навіть на високих швидкостях. Двигун працює геть не голосно, а звуки від дороги та вітру приємно приглушуються. На швидкості 130 км/год ви можете розмовляти, не підвищуючи голосу. Попри те, що Kodiaq має великий кузов, він напрочуд аеродинамічний і розсікає повітря чисто, допомагаючи підвищити ефективність і знизити рівень шуму від вітру.
Офіційно заявлена витрата пального становить 8,7 л на 100 км у змішаному циклі, і Kodiaq відповідає цьому показнику з запасом. Їзда містом на авто без системи старт-стоп збільшує витрату до 9,6 літрів. На трасі зі швидкістю 110 км/год є непоганий шанс утримати споживання на позначці 6,7 л/100 км.
Женіть на ньому якнайшвидше, і ви отримаєте 8–9 літрів на 100 км – усе ще дуже пристойно для SUV такого розміру. 58-літровий бак забезпечує комфортний пробіг від 600 до 850 км між заправками, що ідеально підходить для сімейних поїздок без постійних зупинок.
Технології, які єднають із реальністю
Kodiaq в українській версії не перевантажений яскравими гаджетами, але все найнеобхідніше охоплено: адаптивний круїз-контроль, автомат паркування та автономне екстрене гальмування працюють тихо та ефективно. Попри свої розміри, Kodiaq впевнено маневрує в міських джунглях. Камери кругового огляду та датчики паркування знімають напругу у вузьких місцях. Його 12,2-метровий діаметр розвороту не можна назвати маленьким, але для цього класу він цілком прийнятний.
Ціни та комплектації
В Україні Kodiaq TSFI 4x4 стартує від 1 725 600 грн у комплектації
Selection, яка охоплює все необхідне для комфортного щоденного водіння плюс підключення
до інтернету Care
Connect на 3 роки.
Тестова модель Sportline вартістю близько 1 913 200 грн здебільшого
відрізняється тільки збільшеними до 19 дюймів дисками, матричними фарами,
покращеною шумоізоляцією і спортивними сидіннями та має інший декор екстер’єру.
Адаптивний круїз-контроль, автомат паркування, камери кругового огляду і проєкційний дисплей – все це додаткові опції, здебільшого пакетні, які конкурують із німецькими розкішними позашляховиками, але без значної націнки.
Вердикт
Технічні характеристики Skoda Kodiaq 2.0 TFSI 4x4 DSG
Двигун
- Тип: 4-циліндровий бензиновий турбо
- Розташування: спереду впоперек
- Об'єм: 1968 см³
- Потужність: 140 кВт (190 к.с.) / 4200-6500 об/хв
- Крутний момент: 320 Нм / 1400-4100 об/хв
Трансмісія
- Коробка передач: 7-ступенева автоматична DSG
- Привод: повний
Ходова частина
- Передня підвіска: стійки МакФерсон
- Задня підвіска: багатоважильна
- Передні гальма: вентильовані дискові
- Задні гальма: дискові
- Шини: 235/55 R18
Динаміка і маневреність
- Максимальна швидкість: 212 км/год
- Розгін 0-100 км/год: 7,9 с
- Діаметр розвороту: 11,2 м
Габарити
- Довжина: 4758 мм
- Ширина: 1864 мм
- Висота: 1676 мм
- Колісна база: 2791 мм
- Дорожній просвіт: 187 мм
Об'єми і маси
- Багажник: 725-910 л
- Багажник (складені сидіння): 2105 л
- Паливний бак: 58 л
- Споряджена маса: 1733 кг
- Корисне навантаження: 535-732 кг
- Макс. маса причепа: 2300 кг
Витрата палива
- Нормована місто, шосе, середня (WLTP): 11,7/6,9/8,7 л/100 км
- Тестова місто: 9,6 л/100 км
- Тестова шосе: 6,7 л/100 км
- Тестова середня: 7,7 л/100 км
Ціни в Україні*
- Від 1 724 000 грн
- Тестового авто 1 991 700 грн
* На дату публікації
Дисклеймер
Цей огляд створений на основі особистого досвіду автора. Автомобіль був наданий імпортером марки для тест-драйву на безоплатній основі, але жодних фінансових винагород чи інших компенсацій за публікацію матеріалу автор не отримував. Усі висновки та оцінки є незалежними та суб’єктивними, базуються виключно на особистих враженнях і технічному аналізі.
Коментарі
Дописати коментар