Hyundai Kona Hybrid: всі помилки виправлено
Hyundai Kona досить запізно з’явилася на ринку малих кросоверів
у 2017 році й відтоді змушена була наздоганяти своїх конкурентів. Тож не дивно,
що її трансформація у версію другого покоління відбулася досить швидко. Усі
інгредієнти для успіху першого покоління були присутні, але в комерційному
плані вона не дотягувала до Skoda Karoq, Toyota CH-R та Nissan Juke, на яких
вона орієнтувалася. Чого не вистачало? Передусім місткості, тож відповідно до
вимог клієнтів нова Kona дістала більше простору в салоні та багажнику, а також
змужнілий, сміливо деталізований вигляд, щоб зайняти своє місце в діапазоні між
Venue та Palisade.
Фото: автор
З навалою кросоверів модельний ряд автовиробників дуже
швидко розширився. Для кожного хетчбека та седана потрібен був високопрохідний
еквівалент. Мало того, оскільки високі автомобілі, як правило, займають дещо
іншу площу на дорозі, почали з’являтися прогалини, у які можна було б запхати
більше кросоверів.
Їх заповнення призвело до деякого перекриття тут і там. Hyundai Kona вийшла як B-SUV і фактично це був високий i20. Вона стала справжнім хітом для Hyundai, а її чудернацький дизайн, безумовно, допоміг виділитися в морі невеликих кросоверів. Вибір бензинових, гібридних та повністю електричних силових установок означав, що є Kona на будь-який смак і майже для будь-якого бюджету. Існувала навіть швидка версія у вигляді Kona N.
А потім у 2021 році з’явився Hyundai Bayon, який за габаритами був дуже схожий на її – навіть довжина однакова до міліметра. Так, Bayon трохи вужчий, трохи дешевший і не такий високий, але, без сумніву, це була досить заплутана ситуація, щоб ця пара стояла пліч-о-пліч в автосалоні. Мабуть тому Bayon й не продавався в Україні.
Тепер настав час для Kona втекти від конкуренції з Bayon, адже друге покоління стає більшим – набагато більшим. Hyundai стверджує, що уважно прислухався до відгуків власників оригінальної Kona. І це дійсно так, якщо дивитися на розміри. Kona стала на 170 мм довшою, на 15 мм вищою і на 60 мм ширшою, що розмістило новачка між Bayon і більшим Tucson і прямо на лінії вогню таких конкурентів, як Volkswagen T-Roc, Honda HR-V, нова Toyota CH-R і навіть трохи більших автомобілів, таких як Nissan Qashqai.
Як результат, Hyundai Kona другого покоління просторіша і
практичніша за оригінал, частково завдяки тому, що побудована на більшій
платформі K3, яка також використовується в останньому Kia Niro.
Kona залишила той самий вибір силових агрегатів, що і її попередниця, тобто моделі початкового рівня оснащуються 1,0-літровим або 1,6-літровим чотирициліндровим бензиновим двигуном. Але українці такі не побачать. Натомість вони обирають між гібридним та електричним авто.
Очевидно, що головна зміна в новій Kona – це зовнішній
вигляд, який, здається, не має абсолютно нічого спільного зі старим
автомобілем. Під керівництвом дизайн-директора СангЮп Лі (раніше працював у
Bentley) Hyundai не бере полонених, коли справа доходить до стилю. Усього за
кілька років бренд перетворив свій асортимент розважливих сімейних кросоверів і
хетчбеків на портфоліо одних із найдраматичніших на ринку.
Це почалося з Tucson, а справжнього розквіту досягло з електромобілями Ioniq 5 та 6, а також у новому Santa Fe. Усі вони, незалежно від того, подобається вам їхній зовнішній вигляд чи ні, вирізняються у своїх надзвичайно конкурентних класах.
Kona – це кульмінація всього сміливого, що було досягнуто
брендом до цього часу. Авто поєднує в собі точені лінії кузова та м’язисті,
майже комічно великі арки з футуристичною передньою частиною та піксельними
фарами, принципово подібними до тих, що носить модельний ряд Ioniq. Попри брак
очевидного сімейного обличчя Hyundai, нова Kona добре вписується в цей список
саме завдяки своєму екстравагантному зовнішньому вигляду.
Hyundai стверджує, що ця Kona була розроблена насамперед як електромобіль, і це видно з порівняно невеликої передньої решітки радіатора. Натомість спереду домінує світлова панель на всю ширину, або, як її називають у Hyundai, «безшовний світловий обрій».
Смілива історія дизайну не відображається під капотом, і
механічно Kona не викликає особливого подиву. Стара Kona була одним із перших
автомобілів, що використовували передньоприводну мультиенергетичну платформу
Hyundai та Kia, і нова модель фактично є її розвитком.
Механічні характеристики мого тестового гібрида ще більш звичні – вони точно такі ж, як у Niro, із чотирициліндровим атмосферним бензиновим двигуном потужністю 105 к.с., електродвигуном потужністю 43,5 к.с. і батареєю місткістю 1,32 кВт⋅год. На відміну від більшості інших гібридів, Kona Hybrid приводиться в рух з допомогою відносно звичайної шестиступеневої автоматичної коробки передач із подвійним зчепленням.
Підвіска складається зі стійок Макферсону спереду й
торсіонної балки ззаду для стандартних бензинових моделей, у той час, як важчі
гібридні та електромобільні версії мають багатоважільну задню вісь. Навіть з
невеликою батареєю, гібрид на 115 кг важчий за бензиновий варіант початкового
рівня. Мій екземпляр важить 1352 кг, з розподілом ваги 61 % спереду та 39 %
ззаду.
Велика новина усередині – це довгоочікуване збільшення простору. Стара Kona відчувалася в салоні трохи більшим за невеликий хетчбек, але завдяки збільшенню загальних розмірів автомобіля пасажирський простір тепер можна порівняти з деякими кросоверами класом вище. Дійсно, Hyundai визнає, що Kona має трохи більше місця для ніг спереду, ніж її власний Tucson, і, хоча Tucson більший у задній частині салону, Kona тепер тут легко вміщує дорослих людей, які радше за все відмовлялися від цієї ідеї в оригінальній моделі. Причин для скарг не буде й завдяки великому простору для голови, а також спинці, яку можна відкинути до цілком розслабленого положення.
Однією з дивних особливостей широкого розмаїття силових установок, доступних для Kona, є те, що підлога буде різною залежно від того, у яку версію ви сідаєте. Оскільки акумуляторна батарея розміщена під пасажирським салоном – як в електромобілях, так і в гібриді, – вони мають вищу підлогу, ніж бензинові моделі. Як результат, в електрифікованих машинах на 50 мм менше місця над головою і менш природна посадка водія, яка змушує вас сидіти дещо над органами керування. Сидячи високо, ви, втім, не впираєтеся в стелю, і це створює вам гідне розташування для переміщень містом. З іншого боку, задні пасажири отримують вигоду, оскільки в ньому менш помітний горб посередині підлоги.
Спинка заднього сидіння в стандартній комплектації розкладається в дуже універсальній пропорції 40:20:40, що рідко зустрічається серед малих кросоверів – та й то, як правило, є прерогативою дорогих преміумбрендів. До того ж підлогу багажника можна підняти на вищий рівень, якщо вам потрібна абсолютно рівна поверхня. Навіть коли підлога розташована в найнижчому положенні, під нею є приховане місце для зберігання речей, адже запаски немає.
Хоча ця Kona не пропонує зручного зсувного заднього сидіння, як у Renault Captur, Kona має більший абсолютний розмір на своєму боці: 466 літрів, що на 105 літрів перевищує попередника та навіть більше, ніж у Skoda Kamiq. Така місткість ставить Kona в один ряд із найкращими в класі, а зі складеними задніми сидіннями можна отримати до 1300 літрів вільного простору.
Спереду, хоча є натяки на стару Kona в плані компонування й органів керування, усе нове. Дизайн інтер’єру майже такий же радикальний, як і екстер’єру, але водночас заспокійливо традиційний. Це не просто пряма копія Hyundai Ioniq 5/6, хоча певне натхнення було взято із цих електромобілів. Наприклад, тактильне шкіряне кермо не має жодного логотипа Hyundai, і хоча воно виглядає незвично, його приємно тримати в руках, а обід не надто товстий.
На приладовій панелі, як і в Ioniq, домінує мультимедійна система з двома екранами: версій Kona з аналоговими приладами або караючи маленьким центральним екраном більш немає. Крім того, неймовірно приємно бачити, що консоль також пересипана великими, масивними кнопками, що безмежно покращує зручність керування кліматом та аудіо. У часи, де навіть BMW починає прибирати кнопки та інтегрувати клімат-контроль у сенсорний екран, це таке полегшення, коли Hyundai дотримується того, що працює.
Дисплеї мають чудовий вигляд і швидко, майже бездоганно реагують на натискання. Програмне забезпечення бренду вже було одним із найбільш інтуїтивно зрозумілих і зручних для користувача, який доводилося тестувати, але нова система в Kona ще краща. Наприклад, домашня сторінка тепер складається з великих блоків, тому знайти потрібне меню дуже просто. Крім того, ви також можете використовувати улюблені музичні та навігаційні програми через стандартні бездротові Apple CarPlay або Android Auto. Заряджати пристрої не складе труднощів, адже ззаду є два порти USB-C, спереду – ще два, а також розетка на 12 В, а вищі комплектації оснащені бездротовою зарядною панеллю.
Центральна консоль замінила звичний чорний пластик на «шліфований алюміній». Звичайно, це все ще пластик, але він оживляє інтер’єр, навіть якщо аудіоапаратура повертає до дизайну початку 2000-х років.
Загалом салон здається світлим, повітряним і просторим, хоча
загальний ефект набагато приглушеніший завдяки стриманій колірній палітрі.
Решта інтер’єру взагалі буде морем чорного пластику, якщо ви оберете початкову
комплектацію Express. N-Line натомість додає червоних акцентів, кутасте кермо
та характерне оздоблення сидінь.
Хоча дорожчі комплектації пропонують вам додати трохи кольору, вам однаково доведеться добре пошукати розкіш м’якої на дотик поверхні. Ви не очікуєте, що в цьому класі вас занурять у шкіру, але конкуренти, такі як Honda HR-V, мають трохи більше відчуття свята. А відсутність будь-якої підкладки в тому місці, де ви зазвичай спираєтесь лівим ліктем на двері, нагадує вам, що ви сидите не в Tucson.
Справа стає набагато кращою, коли ви розглядаєте практичність. Центральна консоль має багато місця для зберігання речей, тому що переїзд селектора трансмісії на рульову колонку звільнив простір між сидіннями. Селектор працює так само як і в моделях Ioniq (ви повертаєте його вперед, щоб рухатися вперед, назад, щоб рухатися назад), але тут він прямокутний – з якихось причин це робить його більш приємним у використанні.
Як Kona їздить?
Якщо коротко, то сміливий дизайн не відображається під
капотом. Це повноцінний гібрид з атмосферним двигуном, і йому не вистачає
м’язового відчуття пристойного турбодвигуна. І тому, якщо ви не скрутите йому
шию, Kona Hybrid відчуває себе безхарактерною.
Після початкового запалу електродвигуна ДВЗ створює більше шуму, ніж тяги, і прискорення значно зменшується, як тільки ви перевищуєте 80 км/год. Однак, коли ви виходите на швидкість автомагістралі, його потужності все ще достатньо для обгону. Просто це займає деякий час.
Коли ж ви зменшите швидкість, силовий агрегат стане більш
природним, тихим і ненав’язливим. Hyundai Kona – це автомобіль, який заохочує
вас не напружуватися за кермом, і був створений як комфортне сімейне авто, а не
таке, що підпалить ваші штани. Найщасливіше він почувається в місті, де ви
можете їздити на Kona Hybrid, натискаючи здебільшого лише на педаль
акселератора, а гальмівним прискоренням керуєте через важелі під кермом, що
відповідають за потужність рекуперації.
Натомість як й заведено в сучасних гібридах, система перемикається між електричним та бензиновим живленням на власний розсуд. Поки вистачає потужності та заряду, Kona Hybrid майже завжди працює лише від акумулятора. Це може статися навіть на шосейних швидкостях, та й кожного разу, коли ви знімаєте ногу з педалі акселератора, двигун плавно вимикається.
Коли двигун і електромотор працюють разом, потужність
досягає 141 к.с., а крутний момент – 265 Нм. Непогані показники, хоча в місті
Kona сприймається скоріше в’юнкою, ніж швидкою. Ви можете обрати режим Sport,
щоб дістати трохи більше миттєвої реакції завдяки використанню нижчих передач у
трансмісії, або самостійно ними керувати через ті ж самі важелі під кермом. У
цьому випадку передні колеса можуть навіть пробуксовувати під час виїзду з
мокрого перехрестя, якщо ви не будете обережними, але я виявив, що Kona
найкраще показує себе в стандартному режимі Eco і при розслабленому стилі
водіння.
Тоді ви оціните добре продуману пластичність шасі та виняткову плавність роботи трансмісії. Вона не така плавна та безшовна, як у Honda H-RV, але ця система неймовірно легка в управлінні. Ви рідко відчуваєте, як відбувається перемикання передач, і водночас завжди здається, що ви перебуваєте на потрібній передачі. До того ж оберти двигуна утримуються на мінімальному рівні, поки ви не натиснете на педаль газу до кінця.
Це приносить дивіденди з погляду комфорту в салоні, якому
сприяє помітно низький рівень шуму від дороги та вітру. Слизька аеродинаміка
допомагає з останнім і сприяє підвищенню ефективності Kona Hybrid. За тиждень
змішаного водіння, включно з поїздкою горбистою та лісовою місцевістю, авто в
середньому витрачало 5,2 л/100 км.
Попри те що нова Kona збільшилася у всіх фізичних вимірах, вона залишається таким же маневреним авто, як і попередник, з діаметром розвороту 10,6 метра. Рульове управління настільки легке, що ви можете повертати кермо одним пальцем, що є справжньою знахідкою під час паркування, і стає важчим тільки коли ви навантажуєте передню вісь. Проте, компромісом є практично помітна прогалина у зворотного зв’язку.
Але варто виїхати на звивисту дорогу, і Kona прокидається.
Рульове управління гострішає, а контроль над кузовом набуває впевненості, отже
проходження крутих поворотів на Kona – це вправа на врівноваженість і точність.
Підвіска має достатній хід, щоб допомогти впоратися з
неідеальними дорогами, а сама їзда розслаблює практично на будь-якій швидкості.
Це не означає, що Kona настільки м’яка, що в поворотах вона зачерпає асфальт
дзеркалами заднього виду, але загалом вона поводиться дуже безпечно й
передбачувано. Дивно, але й 18-дюймові диски, які встановлені на тестовому
авто, не надто впливають на якість їзди.
Втім, можна було б очікувати, що гібрид із багатоважільною
задньою підвіскою буде бездоганно ковзати над вибоїнами в поворотах, але вона
відчутно торохтить. Очевидно, що додаткова вага призвела до того, що жорсткість
пружин виявилася нижчою за оптимальну.
Авто з додатковим оснащенням N Line (+23 700 грн) мають більш агресивний та місцями елегантніший зовнішній вигляд, але не отримали жодних змін у підвісці, щоб зробити керованість гострішою, тому ця версія не відрізняється за відчуттями від стандартної Kona – не дивлячись на те що N Line виглядає так, ніби прагне позмагатися з Ford Puma ST. Однак, якщо ви хочете розваг, то Kona – не така вже й погана заміна.
Якщо не хочете, то до ваших послуг повний набір системи
допомоги водіння. Вони тут варіюються від некорисних до дуже нав’язливих.
Автовиробники мають встановлювати моніторинг водія, щоб здобути гідний бал у
тестах EuroNCAP, та попередження про перевищення швидкості, щоб задовольнити
вимоги ЄС, тому Kona має обидві системи в стандартній комплектації, і вони
активуються із запуском двигуна без вашого дозволу.
Однак, системи найкращих конкурентів реалізовані краще. Перша з них кричить вовком, коли ви занадто довго дивитеся в дзеркала, а друга – коли ви перевищуєте швидкість, що дозволена ПДР. Щоб вимкнути їх, потрібно щоразу копатися в налаштуваннях, коли ви заводите машину.
Система утримання в смузі руху також надто чутлива, але, на
щастя, її можна вимкнути кнопкою на кермі. Або ввімкнути, якщо бажаєте, щоб
Kona за вас кермувала без увімкнення адаптивного круїз-контроля.
Усе це також є стандартним обладнанням уже початкової комплектації Express. Дорожчі версії додають розкоші, як шкіряна оббивка, електропривод багажних дверцят та сидінь, вентиляція сидінь, боковий парк-пілот і стереосистема Bose, але вже базова Kona оснащена легкосплавними дисками, роздільним кліматом, підігрівом керма, безключовим доступом, парк-пілотом спереду і ззаду, а також камерою заднього виду.
Hyundai вже давно перестав бути бюджетним брендом, але все ще пропонує дуже хорошу ціну. Kona Express стартує від 1 249 400 грн і це дещо більше, ніж за аналогічно обладнані Volkswagen T-Roc або Mazda CX–30, але то без гібридної техніки. Суто ж гібридні конкуренти, такі як Honda HR-V, Kia Niro, Toyota C-HR і Jeep Compass, коштують суттєво дорожче.
Вердикт
Технічні характеристики Hyundai Kona 1.6 GDi HEV 6DCT
- 4-циліндровий рядний, попереду впоперек
- Об`єм 1580 см3
- Максимальна потужність 77 кВт (105 к.с.) при 5700 об/хв
- Максимальний крутний момент 144 Нм при 4000 об/хв
- Максимальна потужність електродвигуна 32 кВт (43,5 к.с.)
- Максимальний крутний момент електродвигуна 170 Нм
- Загальна системна потужність 104 кВт (141 к.с.) при 5700 об/хв
- Загальний системний крутний момент 265 Нм при 4000 об/хв
- Передній привод
- 6-ступенева автоматична КПП з двома зчепленями
- Підвіска стійки МакФерсона попереду, багатоважільна позаду
- Гальма вентильовані дискові попереду, дискові позаду
- Максимальна швидкість 165 км/г
- Розгін 0-100 км/г 10,9 с
- Довжина/ширина/висота/база 4350/1825/1585/2660 мм
- Діаметр розвороту 10,6 м
- Дорожній просвіт 173 мм
- Шини 215/55 R18
- Об'єм багажника 466/1300 л
- Об'єм паливного бака 38 л
- Споряджена маса/корисне навантаження 1410-1525/425-540 кг
- Споживання палива нормоване, середнє (WLTP) 4,5-4,7 л/100 км (А95)
- Споживання тестове, місто/шосе/середнє, 4,8/5,3/5,1 л/100 км
Ціна від 1 249 400 грн
Ціна тестового 1 508 800 грн
Коментарі
Дописати коментар