Ford Ranger: ще ближче до американського родича


Це вже друге покоління Ford Ranger – є найбільш продаваного пікапа у Європі, хоча треба визнати, що ні жоден із європейських ринків не є таким інтенсивним, як у США. Ranger попереднього покоління продавався понад десять років, і його шафа для трофеїв була готова лопнути. Проте до того часу, коли його відправили на пенсію, вона вже відчутно давала про себе знати. Саме тоді в місті з’явився абсолютно новий Ranger, який цього разу більше нагадує легендарні пікапи Ford серії F, а його салон був суттєво оновлений. Експерти його вже гідно оцінили: новачок здобув звання «Кращий пікап 2024 року» в Європі та в Україні.

Фото: автор

Ви можете думати про пікап, як про суто утилітарний транспортний засіб, інструмент для перевезення тюків сіна, тварин, дров та будівельних матеріалів. А відтепер ще й кулемета. Але виявляється, що для багатьох покупців Ford Rangers – це набагато більше.


Візьміть для прикладу: в Україні здебільшого «Ренджері» приватні покупці замовляють у комплектації Limited. А це версія з усіма наворотами, з гарними легкосплавними дисками, шкіряною оббивкою, м’яким оздобленням інтер’єру та всілякими іншими функціями, притаманними легковому автомобілю.

Ця тенденція, схоже, прийшла зі США. Ford F-150 вже багато років є там бестселером серед авто всіх калібрів, і цілком очевидно, що не всі з них – фермерські вантажівки. Багато з них це також автомобілі для відпочинку, придатні для буксирування човнів, перевезення туристичного спорядження тощо.


В Україні, однак, конкуренція в класі пікапів уже не та, що була колись: наприклад, Nissan Navara та Mercedes X-класу вже не існують. До того ж Ford чи не єдиний, хто пропонує для Ranger одинарну кабіну для приватних покупців.

Модельний ряд Ford Ranger нараховує аж шість варіантів

Така кабіна доступна лише в базовій комплектації Ranger XL, тоді як подвійна Double Cab належить комплектаціям XL, XLT, Tremor, Limited та Raptor. Якщо немає мети зекономити, то тут ви знайдете майже все, що вам може знадобитися, включно зі шкіряною оббивкою, підігрівом сидінь і керма, електрорегулюванням водійського сидіння, двозонним клімат-контролем, склом із тонуванням, комфортною підвіскою, світлодіодними фарами, адаптивним круїз-контролем, паркувальними датчиками та камерами, системою безключового доступу та запуску двигуна, цифровим дисплеєм водія та 12-дюймовим центральним сенсорним екраном.


2,0-літровий чотирициліндровий дизельний двигун EcoBlue має два варіанти потужності – 170 та 205 к.с. Найслабкіший мотор парується із 6-ступеневою механічною або автоматичною коробкою передач, тоді як решта моделей оснащується 10-ступеневою автоматичною трансмісією з гідротрансформатором. Якщо ви хочете мати будь-який із більш потужних дизельних двигунів, вам доведеться обрати подвійну кабіну.

Екстремальний Ranger Raptor також повернувся в другому поколінні й постачається з тим самим дизельним двигуном EcoBlue, але з потужністю 210 к.с., або бензиновим EcoBoost V6 на 292 к.с. Обидві версії дістали більш досконалі амортизатори Fox (які регулюються незалежно), launch control, блокування переднього диференціала, систему anti-lag, яка не дає впасти тиску в турбінах, й особливо потужний голос вихлопу «Baja» системи Active Exhaust, який, за словами Ford, не призначений для використання на дорогах загального користування.


Я тестую Tremor середнього класу – модель для клієнтів, яким потрібен комерційний автомобіль упродовж тижня та позашляховик для подорожей на вихідних. Tremor не є останнім словом розкоші для клієнтів Ranger – для цього є Limited та Raptor, – але на ньому можна дещо зекономити з одного боку, та дістати більш позашляхових можливостей – з іншого.

Так, Tremor оснащений новими амортизаторами Bilstein, сталевим бампером, переробленою підвіскою та компонентами шасі для підвищення кліренса, шинами підвищеної прохідності, а також деякими додатковими системами, такими як Trail Control. Це, власне, низькошвидкісний круїз-контроль, коли Ranger буде підтримувати обраний водієм темп на місцевості, поки той зосереджується на керуванні. На ґрунті стане в нагоді й унікальна система розвороту, принцип роботи якої позичений в автомобільному слаломі: внутрішнє в повороті заднє колесо гальмується, завдяки чому коло повороту стає вужчим на чверть!


Переглянувши список обладнання, я також виявив функцію «Power to the Box», яка дає змогу живити струмом на 230 В електроінструменти потужністю до 400 ват, заряджати батареї або запускати побутові прилади в салоні або безпосередньо з вантажного відсіку.

Головні зміни Ford Ranger – це кузов та шасі

Мовиться, що під час розробки нового Ranger компанія Ford провела понад 5000 інтерв’ю з клієнтами та десятки семінарів, і на основі цих даних майбутнім покупцям навряд чи буде на що скаржитися.


Як легкі комерційні автомобілі, пікапи не так сильно залежать від примх моди так, як легкові, тому нові покоління з’являються не так часто. Остання генерація Ranger вийшла в продаж у 2011 році, що є досить давнім із погляду автомобілебудування, але завдяки значному фейсліфтингу у 2015 році та впровадженню нового силового агрегату у 2019 році він залишився лідером у своєму класі.

Двигун з 10-ступеневою коробкою передач залишився, оскільки він досить вдалий. Це 2,0-літровий дизель із двома турбінами: менша турбіна високого тиску зі змінною геометрією забезпечує швидку реакцію на натискання педалі акселератора, поки велика турбіна низького тиску з фіксованою геометрією розкручується.


Рама є модернізованою версією той, що існувала, оскільки деякі речі не потрібно винаходити заново, а драбинчаста рама й ресорний задній міст усе ще залишаються найкращим варіантом для максимізації корисного навантаження.

Усе інше – суттєво нове. Передні колеса були зміщені вперед на 50 мм, що подовжило колісну базу і зменшило передній звис. Останнє дало змогу покращити кут в’їзду, а ширша на 50 мм колія збільшила простір для пасажирів і зробила кузов достатньо широким, щоб вмістити повнорозмірну європалету, завантажену набік, як у конкурентів.


Розширені колії також звільнили місце для V6, за що варто подякувати Volkswagen. Новий VW Amarok зараз базується на Ranger, і хоча це була в основному розробка Ford, VW наполягав на V6, зважаючи на те, що Amarok є трохи більш преміумвантажівкою. Тоді як найбільшим двигуном старого Ranger була 3,2-літрова рядна п’ятірка, яка потребує меншої ширини, ніж V-подібний двигун.

Ширше шасі також дозволяє використовувати «інші силові установки», як загадково зазначено в об’яві для преси. Першою з них є плагін-гібрид Ranger, який приєднається до модельного ряду у 2024 році. Він поєднує 2,3-літровий чотирициліндровий бензиновий двигун з акумулятором і електромотором. Також не має здивувати факт того, що розробляється електричний Ranger для тих, хто хоче мати Ford F-150 Lightning, придатний для Європи.


Зауважте, що хоча новий Ranger менший за F-150, він усе ще дуже великий автомобіль: має таку ж ширину, як і найбільший Range Rover, і більш ніж на 30 см довший за нього. Новий Ranger також вочевидь звернувся до свого великого американського кузена за своїм зовнішнім виглядом, про що свідчить більш стрімка, квадратна передня частина. Завдяки цьому Ranger має досить імпозантний вигляд, чого зазвичай не скажеш про комерційні автомобілі.

До цього, колісні арки більш акуратно вмальовані в обриси кузова, а з боків з’явилася плечова лінія, що проходить усій його довжиною. Ford все ще пропонує утилітарні версії з нефарбованими бамперами та сталевими колесами, але навіть більш розкішні версії мають міцні бампери, які витримають реальні удари.


Ще одна риса, запозичена в американських побратимів, – це напис «Ranger» на задньому борті, на відміну від наклейки, яку можна було побачити на старій моделі. Коли борт відкинутий, ви можете використовувати його як верстат завдяки вбудованим отворам для струбцин та практичним нішам в у обшивці. Ford також додав до кузова зручні сходинки після того, як за відгуками клієнтів, власники використовували заднє колесо для доступу до вантажної платформи.

Як і старий Ranger, новий Ranger був розроблений значною мірою Центром розробки Ford в Австралії, що має сенс, з огляду на розмір ринку позашляховиків у цій країні. «Рейнджери» для європейського ринку виробляються разом з Amarok на заводі Ford у Сілвертоні в Південній Африці.

Салон дасть Ford Ranger фору деяким позашляховикам

Інтер’єр Ford Ranger вже був порівняно висококласним, принаймні за стандартами пікапів, але остання модель пішла на кілька кроків далі. Коли ви залазите в кабіну пікапа (і якщо ви не дуже високого зросту, то будете вдячні за ручки на стійках лобового скла й підніжки), ви очікуєте, що вас зустріне тільки море чорного пластику. Але навіть у дещо спрощеному Tremor це не так.


Хоча тверді матеріали тут переважають, є приємні дизайнерські штрихи, такі як чорна глянцева обробка скрізь, включно з вентиляційними отворами, а також набивка штучною шкурою на тій частині дверей, на яку ви можете впертися ліктем. Ви не сплутаєте атмосферу Ranger з інтер’єром BMW, проте він є таким собі витривалим варіантом Ford Focus. Ford нагадує про це кожного разу, коли ви включаєте запалення: на панелі приладів з’являється зображення Ranger разом із написом «BUILD TOUGH» («ЗРОБЛЕНО МІЦНО»). Якщо ви ще не знали.


У простіших комплектаціях відчуття дещо інші. Виберіть XL або XLT, і ви одержуєте очікуваний чорний пластик. З іншого боку, ці зносостійкі матеріали цілком є кращим вибором для робочого автомобіля, й однаково все відчувається дуже солідно.


Загальний дизайн однаковий для всіх версій, включно з великими екранами. На приладовій панелі Ranger домінує величезний сенсорний дисплей, подібний до Ford Mustang Mach-E, з новітньою мультимедійною системою SYNC 4 від Ford. Хоча я б трохи побоювався доторкатися до нього брудними пальцями після важкого дня роботи.


Початкові комплектації хизуються портретним 10,1-дюймовим екраном, а Raptor – 12,0-дюймовим. Він розташований досить низько проти лінії очей, тож менш відволікає під час руху, але це також робить кут його огляду не ідеальним. Однак сам інтерфейс – чудовий.

Apple CarPlay та Android Auto є стандартними та бездротовими. Їх картинка займає лише половину екрану, що може декого розчарувати, але ви завжди матимете під рукою інші потрібні кнопки, як клімат-контроль або ярлики швидкого доступу. Приємно також бачити, що Ford не відмовився від старих добрих фізичних кнопок та регуляторів, які розташовані під екраном для керування кліматом та гучністю.


Мій тестовий автомобіль мав два USB-порти – по одному кожного типу. У вищих комплектаціях їх більше, включно з бездротовою зарядкою. На чіткій цифровому щитку приладів не бракує інформації – від витрати пального до статусу 4х4 – хоч до його налаштування кнопками на кермі треба звикнути.

Перше, що вражає, коли сідаєш за кермо, – це надзвичайно командна позиція водія: тут ви справді вивищуєтеся над усіма іншими. Нижче водіїв вантажівок, але десь на одному рівні з автобусами. Сидіти в ньому затягує, бо те, як ви дивитесь зверху вниз на більшість позашляховиків, підсилює відчуття владності.


Якщо ви не звикли до сучасних пікапів, перспектива керування таким великим автомобілем лякає, але дивно, як швидко ви відчуваєте себе в Ranger як вдома. Водійське сидіння опускається досить низько, але насправді хочеться встановити його вище, щоб мати гарний огляд на довгий плаский капот.

Квадратна форма та прямі боковини кузова, а також величезні бічні дзеркала та досить тонкі стійки забезпечують відмінну оглядовість, що робить цей автомобіль напрочуд легким для точного розміщення на дорозі.


Передні сидіння широкі та зручні, з великим діапазоном регулювання, хоча підголівники на моєму тестовому автомобілі були тверді, як каміння. До ручок внутрішніх дверей Ranger також потрібно трохи звикнути. Вони розташувалися всередині дверних підлокітників, тому пасажирам потрібно бути обережними, якщо вони на пагорбах тримаються за них, щоб випадково не натиснути на фіксатор.


Оновлена кабіна Ranger збільшила внутрішній простір, а електричне стоянкове гальмо також допомогло звільнити більше місця на центральній консолі. Завдяки тому, що пріоритет віддано довжині вантажного відсіку, простір для ніг ззаду схожий тільки на той, що ви знайдете в сімейному хетчбеку, але плаский дах дає багато простору над головою. Задні сидіння були перепрофільовані, щоб зробити їх більш зручними, і дати достатньо місця для дорослих. Основа сидінь може бути піднята, щоб відчинити кілька відсіків, у яких можна розмістити набір інструментів та домкрат, або ж спинку можна скласти, щоб створити полицю як ерзац багажника.


Це підводить нас до найважливішої частини пікапа: вантажної платформи. Усі версії Ranger, окрім Raptor, мають вантажопідйомність близько тони – від 942 кг для Tremor до 1125 кг для XL з одинарною кабіною. Якщо не вистачає місця в кузові, то всі звичайні Rangers можуть буксирувати до 3500 кг. Окрім Raptor, що здатний лише на 2500 кг. Що ще гірше, його максимальне корисне навантаження становить усього 656 кг.


Усі моделі мають різноманітні гачки та заглиблення вздовж платформи. Боковини обшиті пластиком для захисту фарби, а заглушки приховують інші точки кріплення. Торсіонна тяга відкидного борту є корисною стандартною функцією, завдяки якій він легко і приємно відкривається і закривається.


Ford пропонує довгий список аксесуарів, включно із системою рейлінгів, перегородками та жорсткими кунгами, а якщо цього недостатньо, є багато постачальників додаткового обладнання для Ranger. Так, тестовий автомобіль мав ролет із ручним приводом за 110 930 грн, який працює дуже добре. Однак його барабан з’їдає досить багато місця в передній частині платформи. Є варіант з електроприводом, але це дорогий спосіб бути лінивим.

Під капотом Ford Ranger – один із найдосконаліших агрегатів

Дизельні двигуни сучасних пікапів достатньо потужні, щоб ваша легка вантажівка не була повільною. 205-сильний двигун Tremor займає золоту середину між 170-сильною базовою моделлю та 210-сильним дизелем Ranger.


З вагою 2378 кг Ranger є досить важким за мірками легкового автомобіля, і на добрі 100 кг важчим, наприклад, за Toyota Hilux. Одначе, Ranger Tremor набирає 100 км/год за поважні 10,5 секунди.

Більш важливою є повсякденна гнучкість силового агрегату, і тут немає ніякого недоліку, значною мірою завдяки коробці передач. За десятьма передавальними числами важко встежити, але коробка справляється з ними майстерно. Вона плавна й чутлива, навіть за мірками легкових авто, швидко перемикається на одну або дві передачі, коли ви легко розгинаєте праву ногу.


Переведіть селектор у режим «М», і трансмісія буде заблокована на тій передачі, яку ви виберете кнопками + і -. Цей функціонал навряд чи буде затребуваним на асфальті, але на бездоріжжі та на спусках із причепом це неоціненна функція.

Сам двигун майже блискуче виконує свою роботу. Послідовний турбонаддув дає йому досить пласку криву крутного моменту, що відображається в менш ніж 11 секундах прискорення від 70 до 100 км/год на п’ятій передачі. Однак, коли йому доводиться працювати на повну, він звучить майже як типовий агрегат комерційних машин. Це аж ніяк не жахливо, але й не встановлює нових стандартів досконалості. Решту ж часу за культурою ходу він не поступається визнаним зразкам SUV-класу.

Ford Ranger – це завжди компроміс у подорожі

Проте, з будь-якими дорожніми завданнями Ranger справляється з апломбом. Найкраще Ranger поводиться під час їзди на шосе, де двигун працює тихо, а дорожній шум здебільшого тримається під контролем. Шумоізоляція змушує вас забути, що ви перебуваєте в комерційному автомобілі: 67 дБ(А) на швидкості 110 км/год – це на рівні з багатьма преміальними кросоверами та хетчбеками. На більшій швидкості відчутний шум вітру, але цього можна було очікувати з такою крутою передньою частиною, як у Ranger, та велетенськими дзеркалами.


Рульове управління легке й добре маскує вагу й не таке повільне, як можна було б очікувати від «вантажівки», і за відчуттями схоже на автомобілі Ford, оскільки воно трохи пружинить під час проходження поворотів. Як тільки ви потрапляєте в середину повороту, кермо стає впевненим, але не надмірно важким. Ranger також швидший і точніший, ніж здебільшого автомобілі такого класу, а підвіска досить добре стримує крен кузова.

Відмінний адаптивний круїз-контроль і система утримання в смузі руху тільки допомагають зробити Ranger надійним круїзером. Хоча краще бути обережним із дроселем, щоб уникнути ривків у трансмісії, у їзді містом він також акуратний. Пробиратися вузькими вуличками може бути страшнувато через величезні розміри Ranger, але камера заднього виду та стандартний парк-пілот по колу – просто знахідка, коли справа доходить до паркування.


Не дивно, що на дорогах Ranger здається дуже великим, але не більше, ніж повнорозмірний позашляховик. Насправді завдяки високій посадці за кермом ви насолоджуєтеся кращим оглядом попереду, ніж у SUV-ів.

Проте, із цими всесезонними шинами для легкого бездоріжжя не варто очікувати якихось чудес, тому що зчеплення з дорогою досить обмежене, якщо рівняти зі звичайними кросоверами. Ви зрозумієте, що наближаєтесь до межі того, що вони можуть витримати за яскраво вираженим скреготом. Проте, є достатній запас для безпеки, а система курсової стійкості плавно стримує будь-які витівки ще до того, як вони встигнуть розвинутися.


Аналогічно, не варто очікувати від автомобіля з рамним шасі й нерозрізним заднім мостом високого рівня комфорту їзди, хоч передня підвіска працює бездоганно навіть у незавантаженому стані авто. Пустий Ranger також не здатний повністю уникнути негативних наслідків своєї комплектації Tremor з підвищеним кліренсом і на розбитих дорогах час від часу трохи трясеться, попри порівняно м’яку підвіску й шини 70-го профілю.

Коли справа доходить до їзди, пікапи мають знайти баланс між комфортом і здатністю впоратися з вантажем, і з ним Ranger вдається запропонувати плавний хід, подібний до їзди рамного позашляховика. І є щось дуже заспокійливе в тому, що ви можете долати вибоїни, заїжджати на бордюри й виїжджати на узбіччя, знаючи, що ви не зігнете колесо або не перевернетесь на дах.

Поза дорогами Ford Ranger стримають тільки його розміри

Ranger має все обладнання, яке можна очікувати від пікапа з неабиякими позашляховими характеристиками. Він має автоматичний режим жорстокого повного приводу без центрального диференціала, знижувальний ряд, блокування заднього моста (ще й переднього у Raptor) та кілька автоматичних режимів їзди бездоріжжям. Тож у вас більше немає виправдань того, що ви застряли в багнюці.


А зрештою, ви будете обмежені в тому, наскільки далеко від второваних доріг можете заїхати на Ranger, тільки через його розміри. Ranger дещо поступається Toyota Hilux за параметрами прохідності, окрім кута в’їзду (30 градусів проти 29 градусів) та глибини броду (800 мм проти 700 мм). Його кут з’їзду, рампи та дорожній просвіт трохи поступаються Hilux – у того 26 градусів, 23 градуси та 310 мм. Але у Tremor всі показники покращені – 32/27/24 градусів, 826 та 261 мм відповідно.

За даними Ford, у базових моделях двигун у середньому витрачає 8,5 л/100 км. Тим часом більш потужні моделі з «автоматом», як очікується, мають споживати від 8,8 до 10,3 л/100 км. Принаймні Tremor показав, що він досягає близьких до заявлених показників: 8,8 л/100 км на тестовій трасі з пустим кузовом. З такою швидкістю з повним 80-літровим баком дизельного пального ви зможете подолати 900 км між заїздами на заправку.


Ford Ranger завжди був одним із найкращих у класі пікапів із погляду безпеки, й остання модель не стала винятком. У 2022 році він пройшов краш-тести Euro NCAP і дістав п’ять зірок за свою безпеку. Йому нараховано 84 % від максимально можливих балів за захист дорослих та технології допомоги в забезпеченні безпеки, а також 90 % – у категорії захисту дітей.

Ranger, безумовно, не найдешевший пікап, чи то в утилітарній комплектації, чи то в більш розкішному варіанті Limited. В останньому оснащені він трохи дорожчий за Toyota Hilux, але як Tremor – дешевший. Peugeot Landtrek та Mitsubishi L200, звісно, значно дешевші, тоді як VW Amarok їде з ним врівень.


Вердикт

Новий Ford Ranger перевершив свого відзначеного нагородами попередника, додавши йому більше стилю та технологій. Його красивий, кутастий вигляд і висококласний салон дають змогу конкурувати з позашляховиками, а різноманітність кузовів, практичних продуманих деталей і рівнів оснащення вказує на те, що Ranger готовий задовольнить будь-які потреби. Зокрема, версія з подвійною кабіною є чудовим вибором для ділових людей, яким потрібна потужна робоча конячка, що також може слугувати універсальним авто у вільний від роботи час. Він керується впевнено, і в ньому більше місця як для пасажирів, так і для корисного вантажу. Зазвичай, пікапи, як правило, розглядаються як спеціалізований інструмент, а не як сімейний транспорт, але проведіть деякий час у новому Ranger, і ви швидко переконаєтесь, що він може легко робити й те, й інше.


Технічні характеристики Ford Ranger Tremor 2.0 TDCI
  • 4-циліндровий бі-турбодизельний, попереду поздовжньо
  • Об`єм 1995 см3
  • Максимальна потужність 151 кВт (205 к.с.) при 3750 об/хв
  • Максимальний крутний момент 500 Нм при 1720-2000 об/хв
  • Повний привод
  • 10-ступенева автоматична, 2-ступенева роздавальна
  • Підвіска незалежна на поперечних важелях попереду, нерозрізний міст на рессорах позаду
  • Гальма вентильовані дискові попереду, дискові позаду
  • Максимальна швідкість 180 км/г
  • Розгін 0-100 км/г 10,5 с
  • Довжина/ширина/висота/база 5370/1949/1914/3270 мм
  • Дорожній просвіт 261 мм (Tremor)
  • Шини 275/70 R17
  • Розмір вантажного відсіку 1613/1584/529 мм
  • Об'єм паливного бака 80 л
  • Споряджена маса/корисне навантаження 2378/942 кг
  • Максимальна маса причепа 3500 кг
  • Споживання палива нормоване, середнє (WLTP) 10,3 л/100 км (ДП)
  • Споживання тестове, місто/шосе/середнє 10,6/8,8/9,6 л/100 км

    Ціна від 2 256 921 грн
    Ціна тес тового 2 367 851 грн

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Toyota C-HR: високий вершник повертається

MG HS Trophy: цінний трофей, але не робоча конячка