Toyota C-HR: високий вершник повертається


Це друге покоління кросовера Toyota C-HR, який розпочав своє життя у 2017 році як модний «паркетник». Він був створений на замовлення керівника Toyota Акіо Тойоди як своєрідний експеримент, щоби побачити, на що здатна компанія. Без жодних очікувань щодо того, як він може продаватися. Але авто прижилося, ба більше – зараз з’явилися конкуренти, і тому потрібно було покращити слабкі сторони старого автомобіля. Здебільшого Toyota зробила саме це.

Фото: автор

На превеликий подив самої компанії, цей Coupe High Rider – або скорочено C-HR – був проданий у набагато більшій кількості, ніж очікувалося. Toyota знаходить приблизно 330 000 клієнтів на свій C-HR щорічно. Навіть більше – C-HR став найуспішнішим автомобілем Toyota у залученні нових покупців: 59 % водіїв C-HR пересіли на нього з інших марок.


Ключем до цього успіху стало те, наскільки вдало C-HR був позиціонований на європейському ринку. Поєднання гострого стилю та форми купе-кросовера допомогло йому зайняти справді рідкісне місце в невеликому сегменті ринку всередині класу C-SUV.


Треба віддати належне Toyota за те, що їй вдалося надати другому поколінню C-HR ще більш «концепт-карського» візуального характеру. Головний інженер Тошіо Каней керував розробкою з бельгійського технічного центру Toyota, а значна частина роботи над дизайном була виконана дизайнерською студією ED2 у Ніцці, Франція. Дослідження клієнтів Toyota показало, що яскравий дизайн оригінальної моделі мав вирішальне значення для завоювання клієнтів інших брендів. Каней каже, що метою створення нового C-HR було просунути його ще далі й зробити «шоу-кар для доріг».


Попередній C-HR був автомобілем, який започаткував еру візуально цікавіших та динамічніших серійних Toyota, і цього разу він дійсно продовжує цю тему. На фоні новачка старий C-HR виглядає напрочуд, м’яко кажучи, прісним. Вузькі фари, сміливі лінії, складки кузова настільки гострі, що здається, ніби вони можуть вас порізати.


Toyota каже, що C-HR створений для людей, «які не бояться виділятися». C-HR відповідає всім останнім тенденціям, щоб зібрати аншлаг у дизайнерському бінго: двоколірне фарбування, контрастний дах, аеродинамічний дизайн і навіть обов’язкова в цьому сезоні задня світлодіодна панель на всю ширину кузова. Передня частина була перероблена з новим дизайном «молотоподібної голови», який уперше з’явився на новому Toyota Prius, а колеса тепер мають розмір до 20 дюймів.


Це найновіша модель на платформі Toyota New Global Architecture (TNGA), яка охоплює передньо-, задньо- та повноприводні конфігурації, а також різноманітні колісні бази. Ця архітектура настільки поширена в модельному ряді Toyota, що на початок 2024 року на ній було побудовано 80 % моделей за обсягом виробництва.


Примітно, що бампери та деякі інші елементи кузова виготовлені з нової попередньо пофарбованої смоли, тому їх не потрібно фарбувати в подальшому, що зменшує кількість викидів CO2 під час виробництва. Крім того, це забезпечує крутий двоколірний зовнішній вигляд.


Незвично, але новий C-HR насправді менший за свого попередника. Toyota скоротила його довжину на 35 мм, а висоту – на 15 мм. Але перед тим, як ви надто зрадієте з того, що Toyota порушила тенденцію до постійного зростання автомобілів, знайте, що авто також стало на 45 мм ширшим.

Хоча він ширший за стару версію з більшою площею передньої частини завдяки більшим колесам, новий C-HR приблизно на 2 % ефективніший з погляду аеродинаміки. Стверджується, що ширша колія краща для керованості, а оскільки C-HR зберігає 2640 мм колісну базу, він має приблизно стільки ж місця для пасажирів.


Що до належності до того, у якому кінці свого класу розташований C-HR, усе залежить від вашої точки зору. Це або більша альтернатива Ford Puma, або менша Nissan Qashqai. Обтічна лінія даху Toyota C-HR може ввести вас в оману, і ви подумаєте, що це набагато менший автомобіль, ніж він є насправді. Завдовжки 4362 він усе ще трохи довший за Hyundai Kona і дещо поступається Skoda Karoq. C-HR також вищий за Kia Niro, але не дотягує до Renault Captur.

Зараз усі C-HR електрифіковані, у тому числі для отримання електрики з розетки, але PHEV-версію в Україну не завозять. Для нас доступні 1,8- та 2,0-літрові двигуни зі стандартною гібридною системою Toyota п’ятого покоління. Підсилені електромоторами, вони дають не будь-яку загальну потужність системи – 140 або 197 к.с.


Усередині Toyota не сильно відійшла від формули, яка зробила перший C-HR таким успішним, проте інтер’єр значно покращився. Він сконцентрований навколо водія і змушує вас відчувати себе в коконі, дарма що він просторий – принаймні у передній частині салону.


Інтер’єр відрізняється від того, що ми зазвичай очікуємо від Toyota. 50 відтінків сірого пластику набули нові вигадливі текстури та візерунки, різноманітних матеріалів, безумовно, стало більше, і салон щільно зібраний. Усередині величезні смуги темних поверхонь старого C-HR були значно покращені контрастними м’якими на дотик поверхнями та парою панелей-«вітрил», які тягнуться від верхньої частини панелі приладів до підлокітників дверей та підсвічуються.


Новий салон відчувається більш преміальним, ніж раніше, і значок Lexus на кермі не виглядав би тут недоречно. Принаймні в тестової версії з її «веганською» замшею на сидіннях та картах дверей попереду. Але зазирніть назад, і ви побачите море твердого, непружного пластику, як і в старій моделі.


Можливо, найбільш важливим оновленням є те, що щиток приладів і сенсорні екрани стали приблизно на два покоління сучаснішими, ніж у старій моделі. Раніше екрани Toyota були досить потворними, але зараз вони на висоті.


Величезний 12,3-дюймовий сенсорний екран мультимедійної системи (окрім базової комплектації, яка задовольняється восьмидюймовим дисплеєм) чудово інтегрований, яскравий, чутливий і простий у використанні. Він розташований над групою фізичних елементів керування кліматом і виглядає набагато більш продуманим, ніж раніше.


Бездротовий зарядний пристрій входить до стандартної комплектації (окрім базової), так само як і навігаційна система. Усі версії поставляються з Android Auto або Apple CarPlay, обидві з бездротовою інтеграцією смартфонів. У всіх автомобілях встановлена аудіосистема із шістьма динаміками, але покращену JBL поки замовити не можна.


Дещо зависоко встановлені сидіння мого тестового GR в іншому не залишають простору для побажань, тому що відмінно підтримують у всіх напрямках. Для ширших спин вони будуть, мабуть, завузькі, але під мою відчуваються індивідуально викроєними.


Як і раніше, простір для ніг ззаду далеко не найкращий у класі (його можна порівняти тільки з тим, що ви знайдете в багатьох невеликих кросоверах, таких як Peugeot 2008 і Opel Mokka), а похила лінія даху трохи зменшує простір над головою. На зовнішніх задніх сидіннях передбачено дві точки ISOFIX, хоча батьки можуть пошкодувати про те, що їм доведеться саджати дітей ззаду, оскільки величезний кут нахилу задньої стійки в цьому поганий помічник. Дверний отвір також не є найбільшим, що ускладнює встановлення дитячого крісла.


Проте раніше це все не дуже відлякувало покупців, а для молодих сімей це має стати меншою проблемою. Зрештою, для тих, хто хоче обміняти стиль на простір, Toyota тепер пропонує трохи більшу Toyota Corolla Cross.


Ви більше не знайдете на стійках даху захованих ручок задніх дверей. Їх критикували клієнти, тож вони тепер розташовані більш традиційно та разом із передніми ховаються урівень із поверхнею і вискакують, коли ви їх натискаєте. Але водночас вони створюють неабиякий шум.


Оглядовість була предметом критики оригінального C-HR. Як і раніше, його рельєфна форма не забезпечує особливо хороший огляд назовні – зокрема, через заднє скло, яке схоже на отвір поштової скриньки, не так багато можна побачити. Задні бокові вікна також помітно заглиблені, а підвіконня високе. Поєднайте це з тим, як задня стійка огинає салон, і ви отримаєте досить темну комірку. Для дорослих це не так уже й погано, але схильних до автомобільної нудоти дітей, швидше за все, розчарує – як і тих, хто любить дивитися у вікно.


Зауважте, що багажник залишається маленьким – усього 305 літрів, або навіть 290 у 2-літрових версій із 4х4, які втрачають частину свого підлогового простору на користь 12-вольтового акумулятора, заднього двигуна та його редуктора. Єдина можливість збільшити простір це залишити запасне колесо в гаражі – до 388 та 373 літрів відповідно.


Я тестую найпотужнішу з доступних в українських автосалонах модель та ще й із додатковим електромотором позаду. З 1,8-літровим двигуном C-HR розганяється до 100 км/год за 10,2 с, а з 2,0-літровим – за разючі 8,1 с (7,9 с з AWD-i), тож різниця помітно більша, ніж один стакан робочого об’єму.


Суто електричного поштовху більш ніж достатньо для того, щоб автомобіль міг безшумно рушати з місця та і далі їхати тільки на електриці також на швидкості автомагістралі, якщо є запас енергії в батареї (4,08 кВт-год).

2,0-літровий двигун видає свою потужність плавно, брак традиційної коробки передач гарантує миттєвий відгук трансмісії, а потужні електромотори дають достатньо сили відразу після натиснення не акселератор. Але вас зустріне знайоме демонічне гарчання варіатора. Бензиновий двигун навіть і не намагається імітувати якісь там перемикання передач. До того ж його звук грубий і набагато менш приємний, ніж, скажемо, у Honda HR-V.


Втім, з додатковою потужністю йому не потрібно так багато часу, щоб вийти на крейсерську швидкість, коли ви можете скинути оберти й дати двигуну заспокоїтися. Отже, більшу частину часу він досить приглушений, тому незабаром ви оціните низький загальний рівень шуму.

А його найбільша перевага – це економія пального. У середньому CH-R витрачає близько 5,0 л на 100 км – однаково містом та поза ним. Звісно, виробник наполягає, що це може бути набагато краще – 3,7 л на 100 км міської їзди, але я не уявляю собі міста, де світлофори горять тільки зеленим світлом, а в корму дме попутний вітер. Принаймні на автомагістралі гібридна система Toyota більш ефективна, чим у Honda.


Новий C-HR має багато чого нового в розділі майстерності водіння з огляду на те, що стара модель була однією з перших сучасних Toyota, яка дійсно змусила вас помітити, наскільки вона була гострою в керуванні. Чи вдалося Toyota зробити новий C-HR таким же дивовижним автомобілем для водія, як і старий?


Платформа TNGA-C – хороша основа для створення приємного повсякденного автомобіля для водія, але є деякі помітні зміни, як порівняти з першою версією. Підвіска зберегла стійки МакФерсона спереду й багатоважільну конструкцію ззаду, але обидві були перероблені й налаштовані, причому в останній були використані елементи, що застосовуються в седані Toyota Camry і більшому кросовері Toyota RAV4.


C-HR є більш досконалим універсалом, ніж Toyota минулих років, і також відчувається, що в ньому трохи більше пристрасті, ніж в інших автомобілях його класу. Він комфортний на малих та великих відстанях завдяки пружній їзді, але найкраще він почувається в місті, де ви можете максимально використати гібридну технологію. Якщо комфорт є вашим головним пріоритетом, то менші 17-дюймові колеса – це те, що вам потрібно. Але й 18-дюймові не руйнують баланс комфорту й керованості.

C-HR добре контролюється з погляду рухів кузова, оскільки він не нахиляється так сильно, як Hyundai Kona або Honda HR-V, плюс у нього м’ясисте, пряме рульове управління. Коли справа доходить до проходження поворотів, C-HR – один із тих автомобілів, які стають тим кращими, чим складніші запитання ви йому ставите. Увімкніть спортивний режим і, маючи перед собою звивисту дорогу, C-HR винагороджує активного водія: акуратно входить у кожний віраж із величезним запасом зчеплення з дорогою. На це працює і задній електродвигун, який активно змагається з недостатньою поворотністю, а авто просто вистрілює з повороту.


Але я б не став стверджувати, що він принесе вам багато справжнього водійського задоволення, тому що для цього занадто багато чого відбувається між вами та двигуном. До того ж стандартна проактивна допомога PDA, яка дуже розумно пригальмовує автомобіль на спусках, перед поворотами та перешкодами, автоматично не вимикається в режимі «Спорт» і далі за вас керує. Для того, щоб відчути себе залученим у процес водіння, вам потрібен невеликий кросовер із традиційним двигуном, такий як Ford Puma, та ще й із механічною коробкою передач.

Повний привод AWD-i непогано штовхає C-HR на бездоріжжі – на тому, де можна собі уявити цю Toyota. Ним ніяк не можна керувати, а лімітує можливості тут однаково кліренс. На жаль, модель із 2,0-літровим двигуном та повним приводом доступна лише в найдорожчих виконаннях Premium та GR Sport, а це дуже дорогий варіант у порівнянні не тільки з конкурентами, а навіть із більшим RAV4.


Принаймні всі C-HR добре оснащені. Комплектація Live (від 1 413 600 грн) початкового рівня має 17-дюймові легкосплавні диски, двозонний клімат-контроль, 12,3-дюймовий щиток приладів, 8-дюймовий сенсорний дисплей, доступ без ключа, підігрів сидінь та керма, камеру заднього виду, парк-пілот спереду та ззаду та світлодіодні фари. Toyota Safety Sense також входить до стандартної комплектації, яка включає майже всі наявні функції, як адаптивний круїз-контроль, систему попередження про виїзд зі смуги руху з функцією утримання в смузі, а також систему розпізнавання дорожніх знаків.



Вердикт

Toyota C-HR показує, наскільки різноманітним став сегмент кросоверів. Хоча дехто може очікувати, що підвищена практичність є обов’язковою умовою входження в цей клас, цей автомобіль насправді не пропонує її. Якби автомобілі купували виключно з раціональних міркувань, C-HR не витримав би конкуренції з легіонами Skoda Kamiq, Nissan Juke та Ford Puma – але він витримує, і це, безсумнівно, триватиме й надалі. Новий C-HR увібрав у себе все найкраще від старого автомобіля, вдосконалив його та виправив багато з його основних недоліків. Але чи виправдовує C-HR свою ціну? Майже. Це яскравий, рухливий, добре зроблений і дійсно дуже привабливий кросовер, яким набагато цікавіше керувати, ніж можна було б очікувати. Оскільки практичні конкуренти коштують дешевше, Toyota, мабуть, сподівається, що цього достатньо, щоби переконати покупців зупинити свій вибір на її гібридній пропозиції. І навіть якщо вам не подобається, як виглядає C-HR, ви маєте віддати належне Toyota за те, що вона не відступає від своїх принципів. І не тільки в дизайні – гібридна система є найкращою з усіх, які коли-небудь були.


Технічні характеристики Toyota C-HR 2.0 Hybrid AWD e-CVT
  • Системна потужність 145 кВт (197 к.с.)
  • Потужність переднього/заднього електродвигуна 83 кВт (122 к.с.) / 30 кВт (40 к.с.)
  • Максимальний крутний момент переднього/заднього електродвигуна 206 / 84 Нм
  • 4-циліндровий бензиновий, попереду впоперек
  • Об`єм 1987  см3
  • Максимальна потужність 112 кВт (152 к.с.) при 6000 об/хв
  • Максимальний крутний момент 188 Нм при 4400-5200 об/хв
  • Повний привод
  • Безступеневий варіатор e-CVT 
  • Підвіска стійки МакФерсона попереду, багатоважільна позаду
  • Гальма вентильовані дискові попереду та дискові позаду
  • Максимальна швидкість 180 км/г
  • Розгін 0-100 км/г 7,9 с
  • Довжина/ширина/висота/база 4362/1832/1558/2640 мм
  • Діаметр розвороту 11,0 м
  • Дорожній просвіт 154 мм
  • Шини 255/55 R18
  • Багажник 290/1062 л
  • Паливний бак 43 л
  • Споряджена маса/корисне навантаження 1610-1655/435-480 кг
  • Максимальна маса причепа 725 кг
  • Споживання палива нормоване, місто/за містом/середнє (NEDC) 3,7/4,7/4,1 л/100 км (А95)
  • Споживання палива нормоване, середнє (WLTP) 4,8-5,2 л/100 км
  • Споживання тестове, місто/шосе/середнє, 4,9/5,0/4,9 л/100 км

    Ціна (GR Sport) 1 835 510 грн
    Ціна тестового 1 948 394 грн

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Citroen ë-C4: нова потужність, але на вимогу

Lexus RX 500h: усього чотири циліндри, яких ви не почуєте