Ford Mustang Mach-E GT: з чинником бажаності маскл-кара


Перед вами Ford Mustang, але не такий, яким ви його звикли бачити. Це перша правильна спроба Ford створити глобальний електромобіль, тож на що він більше схожий? На спорткар із нульовим рівнем викидів? Чи на тихий, комфортний сімейний кросовер, яким Ford намагається торгувати під одним із найвідоміших брендів у цьому бізнесі?

Фото: автор, Дмитро Головченко

Кросовери та SUV зараз, без сумніву, є основою прибутку майже кожного великого автовиробника. Тож електричний кросовер, що продається у великих кількостях і має потенціал знизити для марки сукупні викиди вуглецю, є логічним та бажаним рішенням. І, як четвертий за величиною виробник автомобілів у світі, Ford просто зобов’язаний був його випустити. Суперечки виникли через те, що цей перший створений «з нуля» електромобіль бренду використовує ім’я Mustang.


Ні, цей автомобіль не замінив Mustang з V8, як багато хто спочатку побоювався (принаймні поки що), але він, безумовно, спекулює на легендарній історії авто. І цей тест має на меті з’ясувати, що ж насправді являє собою Mach-E, якщо відволіктися від суперечливості його назви. Чи може компанія Ford пишатися своєю першою справжньою спробою у сфері електромобілів?


Mustang Mach-E викликав величезний інтерес, коли стартував у 2021 році. І не тільки через приголомшливі паперові характеристики, але й завдяки своєму стилю та позиціюванню. Недарма Ford наразі будує більше Mustang Mach-E у Мексиці, ніж «справжніх» Mustang у Мічигані. Отже, у більш глобальному, ніж європейському сенсі, автомобіль добре продається, а Ford прагне, щоб до 2030 року чотири з кожних 10 проданих їм автомобілів були електричними.

Два привода, дві батареї

Спочатку трохи фактів. Побудований на абсолютно новій платформі, він постачається з батареєю корисною місткістю 68 або 88 кВт-год, а також з одним електродвигуном (задній привод) або двома (повний). Автомобіль початкового рівня важить трохи менш як дві тонни та має 269 к.с., тоді як найпотужніша версія GT виходить на 487 к.с. Заявлений запас ходу складає від 440 до 610 км залежно від кількості двигунів, їх потужності та розміру батареї. Більша з них може заряджатися постійним струмом зі швидкістю до 150 кВт за годину, менша обмежується 115 кВт. Тобто ви можете додати від 85 до 119 км пробігу за десять хвилин заряджання.


Найдоступнішою моделлю є задньоприводний Mach-E, але українські дилери його не пропонують. Модельний ряд починається з моделі із 4х4 за 2 046 522 грн. На крок вище – 351-сильний зі збільшеною батареєю за 2 417 748 грн. А на вершині пропозиції – мій тестовий Mach-E GT за 3 032 604 грн. Це високі ціни, які він намагається виправдати з усякого погляду, але вони потребуватимуть напрочуд заможних покупців.


Це все суб’єктивно, але Ford, здається, вдалося створити чудовий, вигадливий дизайн для Mustang Mach-E. Була використана не тільки назва, а й елементи стилю свого культового спортивного автомобіля, як довгий капот та потрійні смужки задніх ліхтарів, не потрапивши водночас в пастку дешевизни чи вульгарності.


Прагнучи виглядати більш вишукано, Ford вирішив не розміщувати на Mach-E свій синій овальний логотип, а замість нього розташував зображення поні – це ж Mustang, зрештою. Є також деякі химерні деталі дизайну, наприклад, зовнішні дверні ручки замінені на сенсорні кнопки та металеві кронштейни або суто американський метод шифрованого доступу через введення цифрової комбінації прямо на середній стійці.


На мою думку, спроба втиснути характерні риси стилю славного «Мустанга» в кросовер-позашляховик (та ще й купе-кросовер-позашляховик) спрацювала не на 100 % вдало. Mach-E під певними кутами виглядає трохи незграбним і надуманим, і є різні деталі, які виглядають просто дивно: наприклад, 19-дюймові базові колеса в задніх арках здаються крихітними. Або те, що 2972 мм колісної бази виглядають непотрібно гігантськими для автомобіля, який має 4713 мм від кінчика до хвоста. Але, попри це, зовнішній вигляд Mach-E мені подобається.


Похмурі кольори не надто сприятливі для дизайну, тож відразу обирайте яскравіші, наприклад, кібер-помаранчевий або Grabber Blue, як на цих фото. Версія GT має кращий вигляд через деякі зміни в екстер’єрі, які здаються досить незначними, але в сукупності створюють помітну різницю. GT сприймається трохи більш згуртованим: передня панель, що імітує решітку радіатора, й агресивніші бампери краще пасують автомобілю.


Найпреміальніший з «Фордів»

Однак, зайдемо всередину автомобіля. Спершу вся ваша увага буде прикована до гігантського 15,5-дюймового сенсорного екрана SYNC 4. Люди, які скучили за фізичними елементами керування, нехай відвернуться.


Проте, це блискуча система. Так, клімат-контроль і всі налаштування містяться на цьому сенсорному екрані, але те, як він виглядає, як він працює, яка чітка графіка великого калібру, означає, що ефективне керування ним стає майже другою натурою вже через кілька хвилин після того, як ви сядете в Ford. Шкода тільки, що подвійний поворотний регулятор гучності/вентилятора, вмонтований в екран, – пластиковий, з імітацією рифленого металу, а не справжній. Та ж історія і з диском селектора приводу на середній консолі.


Але моєю улюбленою річчю, мабуть, є кришталево чистий вузенький 10,2-дюймовий щиток приладів. Він не показує нічого зайвого, а темп відображається як «швидкість наземного руху» – прямий натяк на спадщину «Мустанга».


Деталювання та матеріали всього, на що ви дивитесь і до чого торкаєтесь, чудові, тож Mach-E відчувається трохи більш преміальним, ніж інші моделі Ford. Навіть сидіння обшиті веганською «шкірою» Sensico, але це найкраща імітація шкіри, яку я коли-небудь бачив. Червона прострочка також є приємною родзинкою, проте незрозуміло, чому вона зникла в салоні GT.


На борту місце для п’ятьох дорослих, а простір ззаду більш ніж непоганий (якщо тільки ви не перевозите на регулярній основі баскетболістів). Електрична платформа дала змогу зробити цілком пласкою підлогу, що є особливою перевагою для заднього середнього пасажира, який може подорожувати в комфорті без необхідності долати тунель трансмісії, як у типових автомобілях із ДВЗ.


Насправді саме сидіння є єдиним суттєвим доповненням для GT. Оздоблені сумішшю шкіри та «замші», вони розроблені, щоб забезпечити більшу підтримку та утримувати в «сідлі», коли ви проходите повороти з більшим ентузіазмом. Вони добре справляються з обома завданнями та зручніші, ніж ви можете собі уявити. Високі водії можуть поскаржитися на брак регулювання підголівника, але інші знайдуть їх цілком прийнятними.


Mustang Mach-E трохи довший і вищий за Tesla Model 3, але трохи вужчий, що допомагає пересуванню вузькими вулицями. Цифри свідчать про те, що Mach-E добре підходить і для сімейних подорожей. Для цього є два багажники – 402-літровий багажник позаду та 82-літровий попереду.


На дорогу чи на гоночний трек?

GT – це внутрішнє скорочення Ford для позначення потужності, і ці дві невибагливі літери визначають цей електричний кросовер як «гарячий» Mustang Mach-E. Обіцяючи гострішу керованість та додаткову потужність, чи може це бути той Mach-E, який нарешті виправдає ім’я Mustang?


Почну з того, що GT розганяється з місця до 100 км/год за 4,4 секунди – це швидше, ніж 5,0-літрове купе Mustang. Не в останню чергу завдяки величезному піковому крутному моменту 830 Нм. GT також має підвищену максимальну швидкість 200 км/год проти стандартних 180 км/год у менш потужних своїх версій.


Ford вказує офіційний показник середнього споживання енергії 20,0 кВт-год/100 км для GT, хоча щоб на нього вийти, ви маєте рухатися містом, нікуди не поспішаючи. На шосе 110 км/год його двигуни вже потребують понад 24,0 кВт-год/100 км. Тобто реальний запас ходу складає близько 390 км.

Але від цифр до емоцій. Щось із цього звучить по-мустангівськи? Я думаю, що саме із цим аспектом цього електромобіля ми боремося найбільше. Легко зрозуміти, чому Ford вирішив використати свою найкультовішу модель, продаючи абсолютно нову концепцію своїй лояльній клієнтській базі: це надає блиск зіркової якості тому, що в іншому випадку є простим електричним кросовером.


Але чи не відчуваєте ви, що називати його Mustang, можливо, було помилковим кроком? Хоча несправедливо очікувати від кросовера з нульовим рівнем викидів такого драматизму та харизми, які без особливих зусиль можуть бути притаманні купе з 5,0-літровим двигуном V8, через одне лише використання ім’я. Але ж саме це формує очікування перед поїздкою на рівні, якого Mach-E ніколи не досягне, навіть якщо це GT.


Почнемо з того, що посадка за кермом набагато вища, ніж у спортивному купе. І ви можете забути про можливість похизуватися перед дівчиною, друзями або просто перехожими своїми навичками в дрифті з димом від задніх коліс. А це те шоу, яке ще недавно в Focus RS можливо було увімкнути натисканням на кнопку. В Mach-E ви навіть не зможете вимкнути трекшн.


Найбільш несправедливо звинувачувати за це новітню реінкарнацію Mustang, який в цілому є чудовим електромобілем для водіння. Він дійсно культурний і приємний, а під його кузовом ховається по-справжньому талановите шасі. Бортовий комп’ютер вправно вирішує, скільки потужності потрібно від кожного двигуна, у такий спосіб визначаючи розподіл між передньою та задньою віссю.


Логіка цього рішення значною мірою залежить від обраного режиму водіння: Whisper, Active або Untamed. Режим Whisper налаштовує автомобіль на витонченість і стабільність, тоді як Untamed дає вам гострішу реакцію на дроселювання, а також більшу залежність від заднього двигуна. Active – це свого роду проміжний варіант із погляду чутливості та віддачі потужності.


Але GT пропонує водіям четвертий шлях – режим Untamed Plus. Він дає вам усі переваги налаштувань режиму Untamed та додатково – калібрування приводу для забезпечення більш стабільної подачі потужності під час багаторазового використання повного газу – те, що може стати в нагоді на гоночній трасі. Аналогічно, Untamed Plus зменшує потужність систем контролю тяги та стабілізації, роблячи їх менш нав’язливими, щоб допомогти водієві відчути себе більш злитим з автомобілем.


Насправді жоден із режимів не впливає на максимальну потужність. Отже, хоча режим Whisper може здаватися трохи повільнішим, ніж Untamed, він однаково до божевілля швидкий. І здебільшого для водіїв підвищена витонченість більш ніж компенсує будь-який незначний недолік у відкликах.


На керованість ці режими також не дуже впливають. Звичайно, кермо відчувається трохи важчим у режимі Untamed – можливо, занадто важким – але це все, що ви помітите, якщо не будете дуже сильно тиснути на педалі.

Зчеплення з дорогою також відмінне, тому GT змінює напрямок руху напрочуд швидко, як для автівки вагою 2,2 тонни. Ви можете відчути, як чудово працює векторизація моменту у швидких поворотах, і якщо ви правильно розрахуєте подачу тяги на виході, то Mach-E набуває грайливого характера й переходить у легко контрольовану надмірну обертальність, як і має бути в справжнього маскл-кара.

Але й тут Ford тут не перегнув палицю. З 3,7 обертами керма рульове управління досить ліниве, навіть за стандартами класу. Воно також вільне від агресивного самоцентрування, як в Focus ST, а гальмівна система чудово відкалібрована. Однак обережно обирайте опцію керування в одну педаль, тому що це одна з найпотужніших рекуперативних систем, які я коли-небудь випробовував, коли справа доходить до повільного маневрування. Проте із часом до неї можна звикнути, а в подяку вона допоможе заощадити ще кілька кілометрів пробігу.


Де Mach-E дійсно виграє, так це в площині комфорту та вишуканості. Це казкова річ для подорожей, з гнучкою амортизацією (на швидкості) і першокласними рівнями шумозаглушення, які абсолютно максимізують брак бортового двигуна внутрішнього згоряння. Коли він зі свистом мчить позаміськими дорогами, вам буде важко усвідомити, що ви взагалі рухаєтесь уперед у Mach-E.


Такий безтурботний швидкий рух не псується надмірним нахилом кузова в поворотах, хоча деякий крен усе ж таки присутній, коли зростають бічні навантаження, і є трохи неспокійна, метушлива їзда на низьких швидкостях. Якщо ви проводите багато часу на дорогах, поцяткованих кратерами, то тряска поведінка Mach-E на таких поверхнях може стати трохи втомливою.


20-дюймові диски GT в цьому погані попутники, тому Ford для нього встановив адаптивну підвіску MagneRide, яка допомагає згладити їзду. Вона працює добре, але ви все одно відчуєте, що це важкий автомобіль на великих колесах і низькопрофільних шинах.


Вердикт

В Ford Mustang Mach-E, безсумнівно, є чим захоплюватися: у нього чудова вишуканість, приємна керованість і одні з найкращих інтер’єрів та мультимедійних керуючих систем серед електромобілів. Але спроба додати до всього цього чинник бажаності «Мустанга» дещо каламутить воду сприйняття. Проте, чи б були ви в захваті, якби Ford просто назвав його Kuga Electric і встановив цей привод у свій уже наявний середньорозмірний кросовер? Якщо відкинути історичну перевірку імен та напівепатажний стиль, що залишиться від Ford Mustang Mach-E? Якщо коротко, повнорозмірний електромобіль, який запалює та у багатьох аспектах є класним і який явно намагається привнести якусь помітну динамічну індивідуальність у клас, якому цього зазвичай не вистачає.


Технічні характеристики Ford Mustang Mach-E GT
  • Два електричних сінхронних мотора з постійними магнітами поререду та позаду впоперек
  • Потужність максимальна 351 кВт (487 к.с.)
  • Максимальний крутний момент 830 Нм
  • Місткість батареї повна/корисна 98,7/88 кВт∙г
  • Повний привод
  • Підвіска попереду стійкі МакФерсона, позаду багатоважільна
  • 1-ступеневий редуктор
  • Гальма вентильовані дискові попереду, дискові позаду
  • Максимальна швидкість 200 км/г
  • Розгін 0-100 км/г 4,4 с
  • Довжина/ширина/висота/база 4743/1881/1613/2985 мм
  • Діаметр розвороту 11,6 м
  • Дорожній просвіт 130 мм
  • Шини 245/45 R20
  • Об'єм багажника 402+82/1420 л
  • Споряджена маса/корисне навантаження 2273/444 кг
  • Споживання середнє/запас ходу нормований (WLTP), 20,0 кВт/100 км / 500 км
  • Споживання, місто/шосе/середнє/запас ходу тестовий 20,0/24,0/22,0 кВт/100 км / 395 км

    Ціна 3 032 604 грн*
  • Дисклеймер

    Цей огляд створений на основі особистого досвіду автора. Автомобіль був наданий імпортером марки для тест-драйву на безоплатній основі, але жодних фінансових винагород чи інших компенсацій за публікацію матеріалу автор не отримував. Усі висновки та оцінки є незалежними та суб’єктивними, базуються виключно на особистих враженнях і технічному аналізі.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Suzuki Swift не поступається місцем

Jeep Grand Cherokee: зухвалий та життєрадісний американський дух

Mazda CX–5: старіє витончено