Renault Duster: усе необхідне й нічого зайвого втретє


Уперше представлений у 2010 році,
Renault/Dacia Duster зайняв успішну нішу компактного позашляховика, до якого звертаються покупці автомобілів, коли бюджет для них має першорядне значення. Duster швидко став відомим у всьому світі, а його невибагливий підхід зробив його хітом серед покупців. Саме Duster є лідером продажів в Україні багато років поспіль. Зараз на черзі абсолютно нове третє покоління, яке виглядає приголомшливо і вперше моторизоване електрифікованою силовою установкою.

Фото: автор

Покупці розпещені вибором, коли справа доходить до сімейних кросоверів та позашляховиків, але знайти щось, що пропонує відмінне співвідношення ціни та якості, досить складно. Duster став певним проривом у цьому відношенні, просто переступивши поріг того, що відчувається дешевим, але принаймні є дешевим – до справді хорошого автомобіля за неперевершеною ціною.


Тож не дивно, що
Duster має такий шалений успіх. Renault продав уже більш за 2,2 мільйона «Дастерів» під різними брендами, причому з прискоренням. У 2022 році, попри те, що модель у другому поколінні добігала кінця свого життя, вона стала найбільш продаваним SUV-ом у Європі серед приватних покупців.


Це автомобіль, який розташований на межі того, щоб змусити значно дорожчі й зовні розкішні альтернативи виглядати деколи трохи безглуздо. Тому що
Duster завжди мав свій власний унікальний шарм у класі, де багато автомобілів намагаються бути спортивними або агресивними. І тепер із моделлю третього покоління румунський суббренд Renault прагне знову зайняти свою власну нішу.


Для цього новий
Duster використовує ту саму платформу CMF-B, що й останні Renault Clio/Captur та Nissan Juke, коли перші два покоління – ту, що походить від Nissan-ів нульових і старенького Clio. Відтоді Dacia навчилася працювати з платформою так, щоб робити дешеві відгалуження від сучасних кісток. Саме так сталося з Jogger і Sandero.


Ця нова платформа принесла кращу вібро- та шумоізоляцію, більше простору й активну безпеку із сучасними помічниками: автоматичне екстрене гальмування, розпізнавання обмеження швидкості та запобігання виїзду зі смуги руху тощо.


Деякі з них навіть включені в базову комплектацію
Authentic за 929 900 грн (829 900 грн у кредит) разом із кондиціонером, шістьма подушками безпеки, ESP, автоматом світлодіодних фар, круїз-контролем, заднім парк-пілотом, електричними склопідіймачами та кермом зі штучної шкіри.


Authentic
створена для найекономніших покупців, тому лімітована тільки дизельним двигуном – 1,5-літровим на 115 к.с. разом із механічною КПП та переднім приводом. Більше потужності та ведучих коліс пропонує покращена Evolution разом з автоматом склоочищувачів, камерою заднього виду, цифровим щитком приладів, мультимедійною системою з 10,1-дюймовим екраном та 17-дюймовими легкосплавними дисками замість базових сталевих на 16».


Окрім дизеля покупець обиратиме між 1,2-літровим 130-сильним та 1,3-літровим 150-сильним бензиновими двигунами, при чому перший із них приводить усі колеса, коли другий оснащується автоматичною коробкою передач
EDC. Альтернативні силові та трансмісійні комбінації неможливі, як і такі, що запропоновані для інших ринків ­– повний гібрид та маленький мотор із газовим живленням.


Моя тестова версія – топова бензинова
Techno на 130 к.с. з повним приводом та механічною КПП вартістю 1 110 600 грн (1 010 600, якщо купувати через Renault Бонус), яка робить її найдорожчим коли-небудь існуючим Duster. До комплектації додані безключовий доступ, клімат-контроль, індукційнаа зарядка для телефона, покращене оздоблення салону, рейлінги, тонування скла та інший дизайн дисків. Підігрів сидінь, керма та лобового скла, 18-дюймові диски, контроль сліпих зон, передній парк-пілот та круговий огляд усе ще потребують доплати.

Дизайн Renault Duster геть новий

Упродовж перших десяти років стиль і характер Duster еволюціонували дуже повільно й поступово, і дійсно легко провести пряму лінію між стилем моделі першого покоління і другого, яке залишалося у виробництві з 2017 до 2024 року. Але якщо Duster другого покоління був значним кроком уперед для румунського бренду з погляду якості, то цей Duster третього покоління являє собою квантовий стрибок не стільки в якості, скільки в загальному стилі й сприйнятті моделі. І, якщо вже на те пішло, самого бренду.


Насправді було б справедливо сказати, що цей новий
Duster – перше свідчення того, що бренд усе ж таки трохи просунувся вгору ринковими сходами. Компанія все більше хоче, щоб її сприймали як марку для активного відпочинку, свого роду європейського конкурента Jeep, але з набагато більш прийнятними цінами. Для цього останнім часом Dacia вийшла на стежку війни, з набігами на гібридні технології та навіть на ралі Дакар.

Головний дизайнер Dacia Девід Дюран

За словами Девіда Дюрана вони відходять від суворого принципу проєктування з єдиною метою – зменшити ціну. Свого часу він призвів до створення оригінального Logan з його пласкими, невибагливими кузовними панелями, розробленими у такий спосіб, тому що їх було дешево виробляти.

Успіх відродженого румунського бренду в наступні роки змінив ці правила гри: «Той оригінальний Logan був великою ставкою, яку тоді зробив [голова Групи Renault] Луї Швейцер, – каже Дюран в інтерв’ю Autobest. «Ми не знали, чи спрацює вона, і тому створили автомобіль якнайдешевшим, щоб досягти цінової мети. Сьогодні наші авто продаються у величезних кількостях, завдяки чому ми маємо набагато більше можливостей для зниження вартості та оптимізації дизайну», – розповів Дюран.

«Отже, ми починаємо з оригінального дизайнерського задуму, скажімо, для фар. Потім ми звертаємося до наших постачальників, і вони кажуть: «Можливо, якщо ми змінимо трохи тут і трохи там, ми зможемо виготовити блок на 2 євро дешевше, тому що нам знадобиться лише один набір знаряддя». У такий спосіб ви можете заощадити кошти завдяки гарному дизайну».

Новий Duster займає той самий фізичний та філософський простір, що і старий. Він наслідує естетику позашляховика з прямокутним носом і пластиковим поясом по периметру. Третє покоління набуло нового суворого вигляду, причому більше уваги було приділено не лише загальній формі, але й багатьом дрібним деталям. Кутасті краї капота надають характерного вигляду з-за керма, а також допомагають водієві краще провести ніс автомобіля вузькими місцями.


Фари тепер вузенькі й майже заховані під переднім краєм капота. Задні ліхтарі, які були винесені далі від дверцят багажника для спрощення електропроводки, також стали ще оригінальнішими зі своїми виразними
Y-подібними елементами. Пластикова панель за передньою колісною аркою залишилася – це характерна риса Duster, яка спочатку була розроблена як дешевий спосіб приховати кузовний шов, але тепер плоска врівень з обшивкою. Вона, як і решта зовнішнього захисного спорядження, виготовлена на 20 відсотків із перероблених матеріалів і має слабкий ефект крапчастості, названий «Starkle».


По суті, якщо раніше
Duster мав просто досить приємний кузов, який найпростішим чином обгортав його механічні частини, то тепер він виглядає по-справжньому стильно, і легко зрозуміти, що має на увазі головний дизайнер марки Девід Дюран, коли говорить про суперництво з Jeep. Особливо добре авто виглядає в комплектації Extreme мого тестового автомобіля з великими колесами, не кажучи вже про чудовий окрас у «кедровий» зелений металік.


Зносостійкий інтер’єр
Duster

Привабливий салон також був відсутнім шматочком у пазлі Duster, і це зрозуміло, адже за певну ціну ви просто не можете мати все. Невигадливий дизайн в інтер’єрі межував зі старомодним, а ось ця нова модель зберегла чесний вигляд свого попередника, додавши трохи стилю та пару корисних ергономічних функцій.


Власники цього автомобіля навряд чи впізнали б рівень вишуканості, на який піднявся
Duster. Це не означає, що пластик салону подорожчав. Але панелям надані різні форми, текстури та кольори, завдяки чому вони виглядають набагато привабливіше, ніж якби вони були звичайнісінькими темно-сірими. Це добре відвертає увагу від того факту, що все оздоблено твердим пластиком, за винятком тільки підлокітників.


Усередині він кремезний і утилітарний, але цього разу набагато цікавіший. Відчувається, що він усе ще рахує ціну, але в менш очевидний спосіб, і це робить враження від інтер’єру набагато легшим для проковтування.


Зовнішні
Y-подібні мотиви ліхтарів повторюються у вентиляційних отворах у салоні. Передні сидіння дійсно гарні й обшиті тканиною «MicroCloud», яка виготовлена з переробленого пластику й натякає на неопрен, що використовується в гідрокостюмах. Це гладенький, але чіпкий матеріал, і він добре впорається з плямами та їжею, що впала, які є неодмінною частиною сімейного життя.


Ергономіка – це те, що ми звикли очікувати від
Duster. Водійське місце не таке зручне, як у Kia або VW, але злегка піднятий погляд над високою панеллю приладів надає Duster відчуття сміливого 4х4, що здається йому доречним, як і гумові килимки на тестовій машині.


Простір спереду не поступається іншим автомобілям цього класу і ви ніколи не відчуєте дискомфорту, хоча після понад двох годин у сідлі захочеться трохи більш зручного положення для сидіння і глибших, м’якших підлокітників.


Перехід
Duster зі старої платформи Renault-Nissan B (яка використовується із часів Nissan Micra K12 і Renault Clio третього покоління) на набагато новішу архітектуру дав змогу створити більше внутрішнього простору на тій самій площі. Дійсно, задні пасажири знайдуть додаткове місце для ніг, а місткість багажника збільшилася із 445 літрів до 542 літрів у передньоприводних моделях (повний привод зменшує об’єм до 456 літрів та до 411 л із повнорозмірним запасним колесом). Для порівняння, Hyundai Kona вміщує 374 літри, а більший Nissan Qashqai – лише 504 літри.


Зручною пропозицією є система
YouClip, яка складається з п’яти точок кріплення для аксесуарів по всьому салону. Ви можете придбати ці аксесуари в дилера, і вони варіюються від додаткових підсклянників до гачків для сумок, тримачів для смартфонів і ліхтарика з акумулятором. Ви також можете завантажити схеми YouClip і надрукувати свої власні аксесуари на 3D-принтері.


Або ви можете придбати додатковий «спальний мішок» для
Duster, який складається з коробки, що кріпиться до багажника і є одночасно невеликим місцем для зберігання речей та футоном-трансформером. Він розкладається на задніх сидіннях і перетворює Duster на ерзац-кемпер. Є навіть опціональний намет для задніх дверцят, що кріпиться на кліпсах.


Новітні бортові технології
Renault Duster

За старими стандартами Duster ця модель майже неймовірно складна, хоч більше цифрових технологій – те, що, можливо, і не було особливо необхідним для Duster. У комплектаціях початкового рівня все ще встановлені аналогові прилади з маленьким екраном між циферблатами та тримачем для телефону замість центрального дисплея, але моделі вищого класу мають цифровий щиток приладів та 10,1-дюймовий центральний сенсорний екран.


Обидва вони мають добрий вигляд і добре працюють, але комбінація приладів не має особливих переваг, окрім того, що виглядає сучасніше. Екранна графіка виконана у військовому стилі з поєднанням темних і яскравих зелених кольорів, а мотив електронної мапи рельєфу, що прокручується екраном під час запуску, є досить милим. Ви можете переглядати дані бортового комп’ютера, перемикати радіостанції тощо, але ви не можете показати навігацію у великому форматі та традиційний тахометр або якось конфігурувати прилади.


Для центрального екрана очікувано було побачити версію системи
Google, що використовується в останніх моделях Renault, але в Duster встановлена власна система, тому що вона дешевша у виготовленні та, що не менш важливо, не наступає на п’яти дорожчим Renault. Тут навіть кнопки включення та керування гучністю запозичені у звичайного планшета. Загальна структура меню досить проста, і в ньому не так багато функцій, у яких можна загубитися. Тому вона легка для навігації, але водночас страждає дефіцитом обчислювальної потужності, що, ймовірно, є наслідком економії коштів.


Зручність використання ще покращується через бездротові протоколи
Android Auto або Apple CarPlay, які працюють без зауважень, а стереосистема досить пристойна, із шістьма динаміками, але на швидкісній трасі її звук легко перекривається шумом шин і вітру.


В іншому, попри лаконічну простоту салону, кнопки розміщені там, де вони потрібні, і вони є благословенним полегшенням. Панель фізичних перемикачів керує клімат-контролем, а зліва від керма є ще одна група кнопок для налаштувань систем допомоги водієві.


Наскільки безпечний Renault 
Duster?

Наразі між Euro NCAP та Dacia склалися досить колючі стосунки. Euro NCAP і далі знижує оцінку продукції Dacia за брак новітніх електронних систем допомоги водієві, тоді як виробник наполягає на тому, що, по-перше, водії не готові платити за них додатково, і, по-друге, їхні автомобілі принципово безпечні під час зіткнення. Duster, протестований у 2024 році одразу після запуску, показав набагато кращі результати, ніж попередня модель, але все одно дістав лише три зірки. Він набрав 70 відсотків за захист дорослих пасажирів, 84 відсотки за захист дітей, 60 відсотків за пішоходів та 57 відсотків за електронні системи безпеки.


Проте новий
Duster має набагато більше електронних засобів допомоги водієві, ніж попередні версії, зокрема виявлення втоми водія, монітор тиску в шинах і QR-коди спереду і ззаду, які можуть бути проскановані аварійними службами, щоб надати їм паспорт безпеки автомобіля в надзвичайних ситуаціях.


Керування
Renault Duster

TCe 130 – це 1,2-літровий трициліндровий двигун Renault, який є взірцевим представником цього типу, і він не проти важко працювати. Але оскільки Duster важить лише 1400 кг, навантаження на нього невелике. Він працює за циклом Міллера й має м’яку гібридну технологію на 48 вольтів із 0,8-кіловатним акумулятором, яка добре інтегрована й деякою мірою компенсує брак крутного моменту до того, як вступить у дію турбіна. Її допомогу ви навряд чи відчуєте, проте перемикати передачі будете рідше.


Двигун досить жвавий і охочий, але з потужністю 130 к.с. і 230 Нм крутного моменту розгін на прямій дуже ординарний – 0–100 км/год досягаються за 11,0 секунди, але здебільшого двигун виконує свою роботу просто чудово.


В
Duster знов немає пониженої передачі для серйозного бездоріжжя, тому він знову відрізняється низькішими першою та другою ступенями, із-за чого Duster дещо різкий у міському трафіку. Ви звикаєте ніжніше вижимати зчеплення, щоб відфільтрувати це відчуття, але воно ніколи не буває настільки плавним, як вам хотілося б, попри дуже пристойні перемикання коробки передач. У першу чергу тому, що на довгих пружинах кузов Daster коливається в моменти перемикань.


Можливо, тому, що
Duster не розроблявся з думкою про якусь високопродуктивну версію, він відчувається комфортним і невимушеним. Він мчить гнучко й розслаблено, але він не мішкуватий і не розпливчастий. Duster охоче реагує на різкий поворот, навіть якщо загальне зчеплення з дорогою досить обмежене. Завдяки високому кліренсу кузов трохи крениться та хитається, але Duster не відчувається нервовим чи невихованим.


Трохи несподівано, з огляду акцент на позашляховий стиль, що органи керування надзвичайно легкі. Рульове управління сильно підсилене й не дуже комунікабельне, але точне і стабільне, а гальма й перемикання передач не вимагають особливих зусиль. Однак не плутайте легкість із крихкістю. Кузов завжди відчувається жорстким.


Duster
легко справляється з міськими вибоїнами та сільськими коліями, з якими йому найчастіше доводиться стикатися. Тільки на найгірших ділянках ви можете пошкодувати, що вирішили взути його у 18-дюймові шини. Рівень шуму на дорозі від них низький, хоча на автомагістралі ви помітите шум вітру навколо дзеркал та стійок лобового скла, але він не надмірний, доки ви не перевищуєте 120 км/год.


Загалом, новий
Duster їде так само як і старий – не захопливий, не кличе в довгі подорожі, але приємно компетентний із сильним підтекстом надійності. Він також дійсно дуже здібним на бездоріжжі, завдяки малій вазі, системі реагування на рельєф місцевості в стилі Land Rover за допомогою перемикача (бруд/пісок, сніг та бездоріжжя) та ще покращеній позашляхової геометрії. Так, інший передній бампер збільшує кут в’їзду (31 градус проти 24 градусів у 4х2). Кути з’їзду та рампи становлять 36 і 24 градуси відповідно, а глибина броду – солідні 450 мм.


Зрештою ви будете вражені тим, які перешкоди він здатний подолати. Без блокувань він не кине виклик
Ineos Grenadier, але може долати досить круті спуски, підійматися на слизькі пагорби та використовувати трекшн-контроль, щоб вибратися із ситуацій, коли одне колесо перебуває в повітрі.


Наскільки економічний Renault 
Duster?

Інтегрований стартер-генератор намагається вимикати двигун у місті за першою можливістю, як звичайний старт-стоп, щоб Duster не надто страждав від спраги. Офіційний показник WLTP для Duster 4x4 TCe 130 становить 6,1 літра на 100 км, і за кілька днів їзди шосе та містом мені вдалося досягти близького до цього середнього показника.


Вердикт

Renault не просто переодягнув Duster другого покоління. Це фактично новий автомобіль, модернізований зовні і всередині, який отримав більш міцний дизайн та покращений внутрішній простір. На щастя, мантра Duster – усе необхідне й нічого зайвого – залишилася незмінною. Хоч у деяких аспектах новий Duster здається майже невпізнанно зміненим, як порівняти з оригіналом. Він набагато досконаліший із погляду безпеки та бортових технологій, і в ньому використовується не старий і знятий із виробництва двигун Renault, а той самий 1,2-літровий агрегат від сучасних передових моделей материнської компанії. Так, це не найвишуканіший чи найрозкішніший позашляховик, але чесність автомобіля дає змогу легко насолоджуватися ним, а суворий, але сучасний зовнішній вигляд означає, що він привертає увагу оточуючих. Провівши деякий час за кермом Duster, ви незабаром почнете розуміти, що, попри весь витончений блиск, який був нанесений зверху, насправді він зовсім не змінився – у найкращому сенсі цього слова. Він усе ще один із найдоступніших на ринку, усе ще практичний, усе ще витривалий і все ще принаймні настільки ж хороший у русі, наскільки це потрібно. Duster ще раз доводить, що це один із найбільш раціональних і ефективних автомобілів, які ви можете придбати на сьогодні.


Технічні характеристики Renault Duster 1.2 TCe Mild Hybrid 4x4 
  • 3-циліндровий бензиновий турбо, попереду впоперек
  • Об`єм 11199 см3
  • Максимальна потужність 96 кВт (100 к.с.)
  • Максимальний крутний момент 230 Нм
  • Повний привод
  • 6-ступенева механічна
  • Підвіска стійки МакФерсона попереду, багатоважільна позаду
  • Гальма вентильовані дискові попереду, дискові позаду
  • Максимальна швидкість 180 км/г
  • Розгін 0-100 км/г 11,0 с
  • Довжина/ширина/висота/база 4343/1813/1661/2657 мм
  • Діаметр розвороту 10,9 м
  • Дорожній просвіт 217 мм
  • Шини 215/65 R17, 215/60 R18
  • Об'єм багажника 411/1537 л
  • Об'єм паливного бака 50 л
  • Споряджена маса/корисне навантаження 1304-1390/505-591 кг
  • Максимальна маса причепа 1500 кг
  • Споживання палива нормоване, середнє (WLTP) 6,1 л/100 км (А95)
  • Споживання тестове, місто/шосе/середнє, 6,8/6,4/6,6 л/100 км

    Ціна від 1 069 900 (696 900 з Renault Bonus) грн*
    Ціна тестового 1 171 580 грн*

    * Актуальна на дату публікації
  • Дисклеймер

    Цей огляд створений на основі особистого досвіду автора. Автомобіль був наданий імпортером марки для тест-драйву на безоплатній основі, але жодних фінансових винагород чи інших компенсацій за публікацію матеріалу автор не отримував. Усі висновки та оцінки є незалежними та суб’єктивними, базуються виключно на особистих враженнях і технічному аналізі.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Suzuki Swift не поступається місцем

Jeep Grand Cherokee: зухвалий та життєрадісний американський дух

Mazda CX–5: старіє витончено