Renault Taliant: далі від бюджетних коренів


Renault Logan вже давно став справжнім народним авто та улюбленцем українських водіїв завдяки своїй доступній ціні. Чи зможе його реінкарнація під новим ім’ям зберегти своє місце в їх серцях завдяки досконалішій, але й дорожчій моделі?

Фото: автор

Бюджетні автомобілі, як правило, мають довший список нюансів, ніж їхній перелік обладнання, що призводить до того, що ви вирішуєте купити вживане авто вищого класу замість. Але з більшим успіхом, ніж це було досягнуто в минулому, новий Renault Taliant перевертає це поняття з ніг на голову.


Розумієте, машину не так уже й важко зробити дешевою. Потрібно лише зрізати кути. Робити мінімально необхідне. Зробити приладову панель з одного шматка полістиролу. Позичити двигуни та платформи, які інші виробники вже давно законсервували. Купити готові мультимедійні системи. Результати, як правило, досить погані.


Але Renault, схоже, цього разу не зробив нічого із цього. Авто випускається французьким автовиробником у Туреччині для місцевого ринку з 2021 року і є майже повною копією Dacia Logan з Румунії. Taliant – це той самий безкомпромісний підхід до автомобілебудування, який завжди був притаманний румунському підрозділу Dacia, але лише з невеликою кількістю реальних компромісів у якості збірки, стилі та базовому комфорті. Замість того, щоби базуватися на застарілій платформі, у його базі тепер повністю сучасна архітектура Renault CMF-B від Renault Clio та Nissan Juke.


Завдяки цій новій модульній платформі нові Sandero, Logan та Taliant разом із ними отримали більш ефективні сучасні двигуни, що відповідають останнім стандартам викидів ЄС, кращу аеродинаміку та зменшену вагу, щоби поєднати більше задоволення від водіння зі зниженим споживанням пального.


Як же тоді Renault вдалося це зробити?

Абсолютно новий дизайн Logan/Taliant став плавнішим, із загальним збільшенням довжини на непомітні 3,6 см, але корисно довшою колісною базою та зменшеним заднім звисом. Він має стрункішу форму з більш похилим лобовим склом і дахом, нижчим на один сантиметр. Плавна лінія даху, радіоантена, розміщена ззаду, і трохи менші бічні вікна надають загальному дизайну динамічнішого вигляду, якого так не вистачало першому поколінню Logan – простого, брутального у своєму стилі, місцями плоского в стилі Lego.


У певному сенсі втрата старого індустріально-прагматичного вигляду може розглядатися як ретроградний крок, проте здебільшого для покупців той факт, що нова модель просто виглядає трохи сучасніше, буде дуже хорошою новиною. Але не будемо лукавити: мовою дизайну Taliant у 2025 році інші моделі Renault вже не розмовляють. Навіть його близнюк Logan має сучасніше та стильніше вбрання.


Всередині – та ж сама історія: попри елегантний вигляд, інтер’єр теж уже благає про рестайлінг. Втім, якщо попередній його дизайн не залишав жодних сумнівів, що тут економили гроші всіма способами, то панель приладів Taliant – це приваблива річ, виконана з міцного, але не скрипучого чорного пластику, та доповнена тканиною виразної фактури в дорожчій версії оснащення. Цей новий салон просто не виглядає бюджетно. Принаймні не так сильно.


Так, він менш вигадливий, ніж у Renault з Франції, але він не гірший за інтер’єр більшості пікапів вартістю півтора мільйона грн, і, що дуже важливо, у ньому менше скрипів, брязкалець і цвірінькань, ніж у деяких автомобілях преміумкласу.


Звісно, як порівняти з дорожчими однокласниками, оздоблення дверей виконане з простої та зносостійкої пластмаси, прилади – аналогові циферблати старої школи з монохромним дисплеєм бортового комп’ютера, а сидіння не мають жодних додаткових регулювань, окрім базових. Так, високому пасажиру попереду бракує можливості налаштувати нижчу посадку.


Але ж посадка водія завдяки новому дизайну сидінь і діапазону регулювання сидінь і керма відчутно покращилася. Сидіння помірно жорсткі з помітними валиками для утримання в поворотах, педалі відмінне розташовані і є широкий простір для ніг.


Пасажирський салон сімейного розміру

Taliant – це сімейний автомобіль, створений для того, щоб насамперед піклуватися про місце для тих, хто перебуває в ньому. Тому що рекордна місткість на обмеженій площині – це історично сильна сторона Taliant/Logan. Попри те, що зовнішні розміри були збережені, місткість салону, об’єм багажника і простір для зберігання речей ще покращені. Повздовжній простір для колін пасажирів на задніх сидіннях збільшився на 42 мм і став одним із найкращих у класі.


За передніми сидіннями розташований складні столики-трансформери з підсклянниками, а багажник Taliant є одним із найбільших у сегменті B-седанів із загальним об’ємом 510 літрів – на 4 літри більше, ніж у Citroen C-Elysee. Водночас поріг багажника був опущений на 19 мм для полегшення доступу. Він являє собою необроблений пофарбований метал і разом із браком будь-якого облицювання кришки та стелі багажника це єдина царина, де Taliant демонструє очевидну дешевизну.


Три варіанти мультимедійних пристроїв Taliant

8-дюймова мультимедійна система Display Link моєї тестової машини з розумним тримачем для смартфона поруч (не дуже підходить для великорозмірних пристроїв) і USB-портом у безпосередній близькості домінує в центрі приладової панелі. Вона не має глянцевого покриття екрана, як у преміуммоделях, але працює досить добре, чому сприяє типове для Renault керування окремим «сателітом» за кермом.


Навігаційна система є опцією, але підтримка Apple CarPlay/Android Auto штурманські питання вирішує краще. У базових моделях Authentic екрана геть немає – замість нього є розумне та акуратне відділення для утримання телефону, який і грає роль мультимедійної системи.


Базова комплектація також уже пропонує кондиціонер, хоч і з ручним керуванням, який перетворюється на автоматичний у вищій із двох наявних комплектацій Evolution. Остання не потребує доплати за круїз-контроль, водій зможе налаштовувати висоту свого сидіння, кермо буде оздоблено штучною шкірою, а спинка заднього дивана розкладатися асиметрично.


У порівнянні із сучасними та дорожчими автомобілями, цей Renault, очевидно, не так добре оснащений. Однак тут є більш ніж традиційно передбачає звання «бюджетне» авто. У Authentic ви маєте всі можливі для Taliant подушки безпеки та активні системи попередження аварій, у вас є світлодіодне денне світло, автоматичні фари та склоочисники, задні датчики паркування та електросклопідіймачі на всіх дверях.


Evolution все ще їздить на сталевих дисках – одначе 16-дюймових проти 15” базових – та додає до переліку обладнання камеру заднього виду. Безключовий доступ, передній парк-пілот, краска металік, легкосплавні диски та покращена мультимедійна система Navi Link – єдині опції і вони потребують доплати.


Renault Taliant тільки з одним двигуном

Об’єднує обидві версії комплектацій єдиний можливий двигун – 1,0-літровий бензиновий 100 TCe на 100 к.с. та можливість обирати між 6-ступеневою механічною коробкою передач та безступеневим варіатором.


Трициліндровий двигун видає звичні підбадьорливі звуки, коли ви пришпорюєте його. Варіатор вправно перемагає брак крутного моменту на низьких обертах та вдало імітує «перемикання» передач, а на всіх інших невеликий агрегат із турбіною має достатньо потужності, щоб обігнати або утримати темп повністю завантаженого автомобіля, який сам по собі важить трохи більше тони.


На відміну від Renault Duster, що побудований на тій самій платформі, вібрації та голос 100 TCe помітні під час повільного прискорення. Втім, двигун працює вишукано на холостих та вищих обертах: щоб гарантувати, що задоволення на борту Logan розділяють усі пасажири, акустиці та обробці аеродинамічного шуму було приділено особливу увагу. Завдяки жорсткості платформи CMF передача вібрацій у салон також зменшилася, ізоляція була покращена коштом збільшення поглинальних поверхонь у моторному відсіку з 12% до 48% і зменшення акустичних витоків. Повітряний шум, що сприймається з кабіни, послаблений через усунення порожнин між дверима та кузовом та перероблення дзеркал з ущільнювачем у їх основі. Загалом усе це знизило гул у середньому на вагомі 3–4 дБ на швидкості від 50 км/год до 130 км/год.


Як результат, хоч на швидкості все ще чутний вітер та дорожній шум, загальний його рівень досить низький, щоб можна було розмовляти. Водночас Taliat зберіг великі дзеркала й низку лінію бічних вікон для відмінної оглядовості, і салон не сприймається бляшаним або порожнім.


На зменшення витрат пального спрацювала покращена на 8–10 % (сумарний коефіцієнт SCx) аеродинаміка автомобіля, зокрема через форму та площину поперечного перетину кузова, а також завдяки додатковим обтічникам під ним та переднім підкрилкам.

Двигун, нові коробки передач, аеродинамічні поліпшення, зменшення тертя кочення і зниження споживання бортової електрики Taliant разом знизили витрату палива щонайменше на 6 %, пропонуючи водночас ідентичну потужність. Враховуючи все це й усвідомлюючи, що інші учасники дорожнього руху очікують, що ви станете перешкодою, яку потрібно усунути з дороги, швидкості спорожнення паливного бака не можна не радити. Міське споживання тримається в межах 6,4 л/100 км без системи старт-стоп та 5,3 л – у переміщеннях за містом.


Їзда на Renault Taliant без фанфар

Як і належить автомобілю, який сповідує ідею повернення до основ, Taliant легко керувати. Він не викличе усмішку задоволення на вашому обличчі так само як Ford Fiesta, але це нормально. Це не автомобіль для гонщиків і далеко не претендує на це.


Їзда переважно комфортна, і Taliant доставить вас туди, куди вам потрібно, без зайвої метушні та фанфар. Він нудний, і це комплімент. Якщо ви не цікавитеся автомобілями, то це, мабуть, саме те, що вам варто купити. А якщо ви цікавитеся автомобілями і вирішили купити щось інше, просто радійте, що дешеві, прості автомобілі, такі як Taliant, усе ще існують.


Рульове управління, яке тепер на 100 % електричне, потребує від водія прикладати на третину менше зусиль у порівнянні з попередником. Воно стало прямішим і комунікативнішим, щоб Taliant відчувався більш енергійним за попередника. Крім того, допомога змінюється залежно від швидкості руху, що забезпечує точніші відчуття від керованих коліс та гарантує як покращену керованість на шосе, так і легкість маневрування під час паркування.

Деякий крен кузова неминучий – це компроміс за підвіску, що з апетитом поглинає вибоїни, та кліренс, більший за деякі міські кросовери. Проте Taliant жорсткіший, ніж авто старого зразка: нові налаштування амортизаторів та пружин дають змогу Taliant повертати плавніше, без минулого розгойдування, та дарують багато більше задоволення від водіння на звивистих дорогах, зберігаючи водночас комфорт.


На момент зникнення з продажу Logan другого покоління той був найдешевшим новим автомобілем, який можна було купити в Україні. Перейдемо до сьогодення, і Taliant початкового рівня тепер коштує від 642 900 грн, поступившись своїм титулом тільки Citroen Ami (якщо його можна назвати автомобілем).


Вердикт

Renault Taliant не дає обіцянок, які не може виконати. Ця філософія незмінна із часів появи Logan. Скільки варто витратити, щоб ваша поїздка до Епіцентру рекламувала те, скільки ви заробляєте? На відміну від попередніх спроб бюджетних брендів, включно з останнім Logan, усі залишки застарілих технологій, дешевизни або байдужої якості збірки тут були відкинуті. Без жодних сумнівів  Taliant має шанс на беззаперечний успіх як невеликий, жвавий та економічний сімейний автомобіль, і в прагматичному світі ви б пересіли на нього замість амбітних, великогабаритних позашляховиків та преміальних хетчбеків. Врешті-решт, майже всі раціональні аргументи проти вибору Taliant замість вживаного, але аналогічно оснащеного авто та знаного в заможній частині Європи, Америки або Азії, багато в чому вичерпані.


Технічні характеристики Renault Taliant 1.0 TCe CVT
  • 3-циліндровий бензиновий турбо, попереду впоперек
  • Об`єм 999 см3
  • Максимальна потужність 74 кВт (100 к.с.) / 5000 об/хв
  • Максимальний крутний момент 142 Нм / 1750-4500 об/хв
  • Передній привод
  • Безступеневий варіатор CVT
  • Підвіска стійки МакФерсона спереду, торсіонна балка ззаду
  • Гальма вентильовані дискові спереду та барабанні ззаду
  • Максимальна швидкість 177 км/г
  • Розгін 0-100 км/г 11,8 с
  • Довжина/ширина/висота/база 4396/1848/1501/2649 мм
  • Дорожній просвіт 178 мм
  • Діаметр розвороту 10,7 м
  • Шини 195/55 R17
  • Об'єм багажника 510/1666 л
  • Паливний бак 50 л
  • Споряджена маса/корисне навантаження 1061/573 кг
  • Максимальна маса причепа 1100 кг
  • Споживання палива нормоване, місто/шосе/середнє (NEDC) 7,5/5,0/5,9 л/100 км (А95)
  • Споживання тестове, місто/шосе/середнє, 6,4/5,3/5,9 л/100 км

    Ціна від 747 400 (672 400 з Renault Bonus) грн*
    Ціна тестового 872 124 грн*

    * Актуальна на дату публікації
  • Дисклеймер
    Цей огляд створений на основі особистого досвіду автора. Автомобіль був наданий імпортером марки для тест-драйву на безоплатній основі, але жодних фінансових винагород чи інших компенсацій за публікацію матеріалу автор не отримував. Усі висновки та оцінки є незалежними та суб’єктивними, базуються виключно на особистих враженнях і технічному аналізі.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Suzuki Swift не поступається місцем

Jeep Grand Cherokee: зухвалий та життєрадісний американський дух

Mazda CX–5: старіє витончено