Maxus MIFA 9: електрична розкіш для сімох


Китайський виробник Maxus, що відомий у нас своїми електричними фургонами, пробує свої сили на ринку надрозкішних мінівенів. Але його MIFA 9 не настільки довершена, як більш відомі електричні альтернативи, але зате має значну цінову перевагу.

Фото: автор

Цікавою, але малопомітною подією в цій новій електрифікованій ері стало поступова поява нових надвеликих, надзвичайно розкішних венів від нових для цього сегмента брендів, дизайн яких явно пішов не від фургонів. Раніше всі дійсно великі мінівени базувалися на легких комерційних автомобілях, зокрема Mercedes V-класу і Volkswagen Multivan. Але у 2023 році світ отримав Lexus LM, який був розроблений виключно як легкова машина. За кілька місяців потому з’явилася семимісна версія Volkswagen ID.Buzz EV з довгою колісною базою. А потім – модель, яку ми з вами розглядаємо тут, Maxus MIFA 9.


Хоча він, формально, конкурує з Citroën e-Spacetourer і Opel Zafira Life Electric, насправді він націлений на більш вишукані моделі: Lexus LM, Mercedes EQV, VW ID Buzz з довгою колісною базою і навіть BMW i7. Як і слід було очікувати, Maxus є набагато економічно вигіднішою альтернативою. Але на які компроміси вам доведеться піти як власнику MIFA 9, щоб заощадити на вартості?


Очевидно, що такі бренди, як Lexus і Maxus, не можуть бути більш віддаленими один від одного з погляду сприйняття бренду. І, звичайно, Maxus – це бренд насамперед комерційних фургонів, тому, хоча їх основа тут не така очевидна, як у Multivan або V-класа, під поверхнею її однаково багато. MIFA 9 – це міжнародний продукт, який не завжди продається материнською китайською корпорацією SAIC під брендом Maxus. Наприклад, в Австралії він існує як LDV, а в Азії – як MG.


MIFA 9 ширша за всіх

Небагатьом вдається зробити великий квадратний вен незвичайним і футуристичним, але Maxus якось це вдалося. Чи сподобається вам кінцевий результат – це вже інше питання. Автомобіль має великий, високий капот, а не похилий, а вузькі фари й виразний бампер створюють враження потужності. Величезні вертикальні вирізи в кутах також характеризують передню частину, а профіль виділяється дивним сріблястим Z-розчерком, який різко підіймається до даху між задніми стійками. Акуратно оформлені задні дверцята з вузькими червоними світловими смугами – це, безперечно, найкраща перспектива MIFA 9.


Ця модель величезна, і це не приховати – 5279 мм у довжину, 2000 мм у ширину і 1840 мм у висоту – вона приблизно така ж, як й Mercedes EQV, тільки ширша за все, що є в класі.


Велика колісна база завдовжки 3,2 м гарантує багато місця ззаду. На відміну від того, на що натякають цифри в назві, цей Maxus не вміщує дев’ять осіб. Навіть і вісім не вміщує, натомість постачається в Україну в топверсії Premium, де спереду є два величезних м’яких крісла, одна пара ще більш розкішних у другому ряді та сидіння на трьох у самому задньому ряді на додачу, де дорослі зростом до 175 см можуть розташуватися без особливих скарг.


Середні крісла тут, звісно, є основними, тому мають безліч регулювань через власні сенсорні мініпланшети. Ви можете переміщати їх уперед і назад, вліво і вправо, повністю відкидати й насолоджуватися вентиляцією, підігрівом та масажем, а також керувати вікнами та колером підсвітки салону. Для зручності запропоновані різні сценарії, щоб, наприклад, швидко сформувати спальне місце та відповідну атмосферу.


Сидіння третього ряду розділяються на дві частини (60/40) і складаються, щоб створити величезний чотиримісний салон, який вмістить усе, що ви туди покладете. Але що стосується багажного відділення MIFA 9 при всіх задіяних сидіннях, то ви отримуєте лише 466 літрів, що не є чимось дивовижним, якщо порівняти з 1030 літрів у Mercedes EQV. І тільки позбавившись сидінь третього ряду та склавши середній, звільнюється величезний простір – до 2179 літрів.


На відміну від своїх більш престижних конкурентів, майже всі елементи управління MIFA 9 заховані у 12,3-дюймовому сенсорному екрані. На всю величезну панель приладів знайшлося місце тільки для сенсорних кнопок керування базовими функціями клімат-контролю.


Включити фари, вимкнути стоянкове гальмо? За цим усім йдіть до екрана. А їм керує не найінтуїтивніша система. Вам доведеться переходити від одного підменю до іншого, щоб налаштувати основні параметри, і краще швидше опанувати цей алгоритм, щоб не довелося кожного разу зупинятися, щоби просто зробити музику тихіше.


З іншого боку, Apple CarPlay і QDlink для Android входять у стандартну комплектацію, тому ви можете в деяких речах уникнути незручного інтерфейсу MIFA і користуватися тим, до чого звикли. А до чого не звикли, доведеться прийняти, як є. Наприклад, цифрове дзеркало заднього виду. Воно дійсно корисне тим, що ви бачите набагато більше, ніж вузеньку амбразуру поза підголовниками, але кожного разу очі мають перефокусуватися на екран «дзеркала» й тому на деякий час втрачають фокус на дорозі. До того ж глянцеве покриття віддзеркалює все, що розташоване позаду водія. І якщо ваш вен використовується за призначенням, наприклад, на весіллях, водій буде бачити тільки білу сукню нареченої.


Проте, шість зовнішніх камер забезпечують можливість дуже прицільно маневрувати на цьому розкішному бегемоті. Є навіть режим прозорої підлоги, коли екран відображає все, що коїться під авто.


Такі функції є прерогативою недешевих авто, і MIFA 9 таким сприймається. Звісно, за кермом ви не відчуєте, що перебуваєте в Lexus LM або EQV, але шкіра або її замінник скрізь досить приємна на дотик, а передні сидіння також постачаються з масажем, коли в скляній стелі є два люки, що відчиняються.


Maxus MIFA 9 не для далеких подорожей

Один передній двигун в Maxus MIFA 9 розвиває потужність 245 к.с. і крутний момент 350 Нм. На папері це звучить досить пристойно, але пам’ятайте, що ця машина перевозить до шести пасажирів, тому не чекайте, що вона вистрілить із місця, як BMW i7.


Проте MIFA 9 досить швидко набирає швидкість, розганяється до 100 км/год за 10 секунд і вичерпує запал на 180 км/год. Цифрі не вражають, але якщо ви занадто захоплено спробуєте проскочити в проміжок між автомобілями, вас зустріне тривожний скрип шин від зваленої на них стартової потужності.


Величезний електричний вен потребує величезного акумулятора, і деякою мірою саме це й дістала MIFA 9. Його розмір становить 90 кВт·год (84 кВт корисної, за деякими даними), що має забезпечити запас ходу 435 км. Але це оптимістична оцінка для їзди містом та передмістям. Уже на 110 км/г авто витрачає від 25 кВт·год/100 км у теплу пору року, тож MIFA 9 при всій її привабливості як круїзного лайнера потребує частих зупинок на заряджання. На щастя, максимальна швидкість поповнення батареї досить велика – 114 кВт (порт CCS), що трохи швидше за 110 кВт у Mercedes EQV.


Виробник подбав, щоб у холодну погоду батарея виснажувалася повільніше, тому тут стандартно передбачений тепловий насос. Він витягує тепло з навколишнього повітря, зменшуючи енергетичне навантаження на обігрів салону.


Водіння в місті додає запасу ходу, проте не приносить особливого полегшення для водія. Кермо гостре, але не варто очікувати, що MIFA 9 буде їхати як розкішний седан. В електровена потужно амортизуюча підвіска, але 19-дюймові колеса гуркочуть на вибоїнах і стукають на кришках люків, що навряд чи порадує ваших пасажирів, які намагаються попрацювати в тиші.


Крен кузова на швидких крутих поворотах не такий сильний, як можна було б очікувати – завдяки звичайному для електромобілів наднизькому центру ваги. Але з огляду на 2,5 тони ваги не дивно, що MIFA 9 не любить швидкої їзди. М’які пружини підвіски не допомагають, й авто підстрибує на горбах і ямах із витонченістю гумового човна на неспокійній воді.


Його особливістю, звичайно, є їзда на шосе, хоча вона не така тиха, як можна було б сподіватися, і точно не буде такою, якщо ви кожного разу після старту не будете вимикати постійний звуковий сигнал системи утримання смуги руху.


А ще обережніше обирайте потужність рекуперативне гальмування, тому що в режимі «High» пасажири на задньому сидінні можуть почати відчувати нудоту. Режими «Low» і «Standard» більш комфортні, але й менш енергоефективні. А от можливість їзди в одну педаль виробник не запропонував.


Дешевше за все, що є на ринку

Модель «Premium» за 3 381 000 грн має гідне оснащення: 3-зонний клімат-контроль, адаптивний круїз-контроль, підігрів керма, уже згадані сидіння з електрорегулюванням, підігрівом, вентиляцією і масажем, комбіновану оббивку зі шкіри та ПВХ, електричні бічні та багажна двері, аудіосистему з 12 динаміками, 64-кольорове освітлення салону, бездротову зарядку, подвійний люк та систему кругового огляду.


Що стосується безпеки, MIFA 9 отримала п’ять зірок у тестах Euro NCAP, маючи на борту цілий набір систем, що захищають від неприємностей, включно з автоматичним екстреним гальмуванням, у тому числі під час маневрування, та системою контролю втоми водія.

Вердикт

Абревіатури в назвах зазвичай не дають багато інформації про продукт, до якого вони стосуються, і так само і в цьому випадку. «MIFA», мабуть, означає «Maximum Intelligent Friendly and Artistic» (максимально інтелектуальний, дружній та артистичний). Можливо, у цьому є сенс, зрозумілий китайцям. Імпортер вважає, що цей вен краще підходить бізнес-власникам, як готелі, служби прокату та таксопарки, що, ймовірно, є правдою. Але також і сім’ям у якості шкільного автобуса. Радше за все, визначення не є перебільшенням, з огляду на те, що Maxus встановив ціну на цю модель чи не вдвічі нижче за Mercedes EQV, запропонувавши аналогічний рівень розкоші. Тож, можливо, MIFA 9 все-таки є «інтелектуальним» авто.


Технічні характеристики Maxus MIFA 9

Двигун

  • Тип: синхронний електро
  • Розташування: сперед впоперек
  • Максим. потужність: 180 кВт (245 к.с.)
  • Макс. крутний момент: 350 Нм

Трансмісія та АКБ

  • Коробка передач: 1-ступеневий редуктор
  • Привод: передний 
  • Батарея: 90,0 кВт-г

Ходова частина

  • Передня підвіска: стійки МакФерсона
  • Задня підвіска: багатоважільна
  • Передні гальма: вентильовані дискові
  • Задні гальма: дискові
  • Шини: 235/55 R19

Динаміка і маневреність

  • Максим. швидкість: 180 км/год
  • Розгін 0-100 км/год: Н/Д
  • Діаметр розвороту: 10,6 м

Габарити 

  • Довжина: 5270 мм
  • Ширина: 2000 мм
  • Висота: 1840 мм
  • Колісна база: 3200 мм
  • Дорожній просвіт: Н/Д

Об'єми та маси

  • Багажник: 466 л
  • Багажник макс.: 2170 л
  • Споряджена маса: 2310-2570 кг
  • Корисне навантаження: 525-785 кг
  • Макс. маса причепа: Н/Д кг

Витрата електроенергії

  • Нормована середня: 17,1-17,8 (CLTC)
  • Тестова місто: 18,5 л/100 км
  • Тестова шосе: 25,1 л/100 км
  • Тестова передмістя: 20,5 л/100 км
  • Запас ходу нормований (WLTP): 435 км
  • Запас ходу тестовий: 420 км

Ціни в Україні*

  • Від 3 381 015 грн
  • Тестового авто 3 447 911 грн
    * На дату публікації

Дисклеймер
Цей огляд створений на основі особистого досвіду автора. Автомобіль був наданий імпортером марки для тест-драйву на безоплатній основі, але жодних фінансових винагород чи інших компенсацій за публікацію матеріалу автор не отримував. Усі висновки та оцінки є незалежними та суб’єктивними, базуються виключно на особистих враженнях і технічному аналізі.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Suzuki Swift не поступається місцем

Ford Tourneo Courier: крутий не тільки на вигляд

Peugeot e-2008: завантажив на борт більше батарейок