Hyundai Santa Fe: вражає не тільки зовнішність


Це по-справжньому новий Hyundai Santa Fe шостого покоління. Він геть не схожий на свого попередника. Дизайнерський відділ Hyundai за останні кілька років прийняв багато сміливих пігулок, і немає кращого прикладу результату терапії, ніж цей. Коробчастий, гранований SUV наблизить бренд, як сподіваються в Сеулі, до преміальних європейських моделей, таких як BMW X5 і Mercedes-Benz GLE, водночас не забуваючи про співвідношення ціни і якості та надійності.

Фото: автор

Здебільшого серійні автовиробники мають у своєму модельному ряді позашляховики такого розміру. Hyundai давно та надійно закоренився тут зі своїм Santa Fe. Нова генерація має на меті закріпити за собою репутацію практичного сімейного автомобіля, яку відразу набув оригінальний Santa Fe, коли з’явився майже чверть століття тому.


І Hyundai, і сестринська компанія Kia витрачають багато грошей на свої електромобільні пропозиції, але автомобілі з двигуном внутрішнього згоряння, такі як новий Santa Fe, очевидно, усе ще залишаються важливими. На превеликий жаль, Santa Fe більш не купити із чудовим 2,2-літровим турбодизелем, який працював під його капотом не одно покоління. Наразі в моторній гаммі тільки бензинові 4-циліндрові установки.


Початкова версія моторизована 2,5-літровим GDI потужністю 194 к.с. з переднім або повним приводом та гідромеханічним автоматом. Мою тестову рушить той самий двигун, але якому турбонагнітач додає 87 к.с. та 181 Нм крутного моменту, що потребувало встановлення 8-ступеневої автоматичної коробки передач із подвійним зчепленням та 4х4 без альтернативи. Додатково заявлений 215-сильний 1,6-літровий повний гібрид, але його поява в Україні тільки очікується.


Новому Santa Fe знов прописали курс стероїдів, тож загальна довжина збільшилася на 45 мм до 4830 мм, а дах відстоїть від поверхні тепер на 85 мм вище. Попри це, Santa Fe не є абсурдно товстим зі своїми 1,90 м у ширину. Отже, мало що може бути більш практичним, коли справа доходить до здатності перевозити великі вантажі, ніж новий Santa Fe, чиї квадратні контури роблять його більшим, ніж здається через його довжину, особливо в порівнянні з його округлим попередником.


Екстер’єр Santa Fe здатний як привабити, так і відлякати

Зовнішній вигляд нової моделі може декого шокувати, тому що еволюція екстер’єру Hyundai Santa Fe до цього часу була обережна. Це не повинно дивувати, з огляду на останні тенденції Hyundai у галузі дизайну, оскільки компанія дає своїм дизайнерам більше свободи, ніж інші автовиробники. Але це однаково не підготує вас до того, що ви вперше побачите, коли новий Santa Fe з’явиться перед вами особисто.


Тут можна припустити, що дизайнерський відділ Hyundai отримав партію цеглинок Lego і відчув потребу змоделювати Santa Fe з них. Він жахливо прямокутний і не витримує жодної критики на фронті дизайну, але, на мій погляд, це успіх із більшості ракурсів. Тільки якщо поглянути на нього ззаду, то легкі вигини з боків роблять авто стиснутим і скутим, що йде всупереч із зовнішнім виглядом решти автомобіля.


Загальна естетика надає новачку більш утилітарного вигляду, а прямі пропорції приносять дивіденди, коли справа доходить до внутрішнього простору. Hyundai доповів, що дизайн нового Santa Fe починався з вимог пасажирів позаду й бажання мати найширший багажник серед конкурентів. Подовжена на 49 мм колісна база мала забезпечити більше місця для тих, хто сидить на двох задніх рядах сидінь, а надширокий багажний отвір був досягнутий коштом встановлення задніх ліхтарів під крайкою двері горизонтально.


Таке компонування призвела до найбільш суперечливого аспекту в дизайні автомобіля – великого шмата металу над низько розташованими прямокутними задніми ліхтарями. Я не є великим шанувальником цього стилю, хоча, можливо, він нам сподобається. А ось самі піксельні ліхтарі мають пречудовий вигляд, коли під час увімкненні світяться гостро точеною літерою "H". Вони перегукуються з передніми фарами, які також з’єднані світловою смугою, та цим мотивом просічений весь інтер’єр – пікселі зустрічаються тут і там.


Збільшені розміри маскує незвична обробка колісних арок, що поєднує яскраво виражені розширення передніх і задніх крил із глянцево-чорним обрамленням, яке продовжується на порогах та спідницях бамперів. Але ця тестова версія Santa Fe за пакетом Calligraphy без контрастної нижньої частини виглядає дещо громіздкою та незграбною.

Інтер’єр Santa Fe цілком розроблений із думкою про практичність

Що б ви не думали про екстер’єр, неможливо не бути враженим салоном Santa Fe. Hyundai проробив величезну роботу, створивши середовище, яке відчувається солідним і добре збудованим, а також преміальним і наповненим великою кількістю приємних матеріалів і розумних технологій. Прикладом є проєкція камери заднього огляду на салонне дзеркало, розпізнавання водія за відбитком пальця, подвійні бездротові зарядні пристрої для смартфонів на місці селектора трансмісії та лоток для стерилізації ультрафіолетовим випромінюванням, який обіцяє очистити предмети, що регулярно використовуються, такі як мобільні телефони, гаманці або навіть дитячі пляшки.


Квадратно-блокова тематика зовнішнього вигляду продовжується і тут. Основна панель приладів – це красиво вирізана горизонтальна смуга із «підвіконням», але подвійний екран (2x12,3 дюйма) відступає від лінійного правила, тому що вигнутий до водія. Пакет Calligraphy створює дещо похмуру атмосферу в салоні, тому що все, що може блищати, тут затоновано матовою фарбою. Світле оздоблення виглядає набагато життєрадісніше.


Екрани працюють зі зрозумілою логікою, яку ми звикли очікувати від корейців, і є багато додаткових фізичних перемикачів для речей, до яких завжди потрібен швидкій доступ: аудіо, клімат-контроль, паркувальні камери, режими руху та інше.


Це, безумовно, автомобіль, який був розроблений із думкою про практичність. Кришка переднього центрального підлокітника відкидається двояко: ним можна користуватися як із переднього, так і середнього ряду, коли під ним ще й розташований висувний ящик позаду. Усім салоном розкидані USB-роз’єми, килимки, вентиляційні отвори, ліхтарі, динаміки та підсклянники. В Santa Fe ніхто не почуватиметься другосортним.


Зосередженість на задньому просторі принесла свої плоди: дорослі зростом до двох метрів зручно розмістяться навіть на крайньому задньому ряду, якщо він встановлений (опція за 45 700 грн), а середній є особливо просторим зі зсунутими назад кріслами.


Так, рулетка показує, що в салоні Santa Fe стало набагато більше місця. Простір для ніг на другому та третьому рядах збільшився на 35 мм та 15 мм відповідно. Крім того, над головою третього ряду дах піднятий на 69 мм, а сидіння – на 30 мм, що забезпечує кращий огляд уперед. Також корисною є можливість нахилу третього ряду на додаткові 10 градусів.


Hyundai стверджує, що новий автомобіль має 725 літрів багажника (на 91 літр більше, ніж раніше) з п’ятьма сидіннями та з другим рядом у крайньому задньому положенні. Якщо цього вам не вистачає, шукати в модельному ряді Hyundai вже нічого: навіть величезний Palisade не здатний дати більше (насправді – менше).


Їздові якості Santa Fe відрізняються м’якістю

Висококласне, але сфокусоване на сімейних клопотах відчуття продовжується і на дорозі, де Santa Fe безсоромно орієнтований на комфорт, коли перевозить вас і ваших близьких із міста в село/гори/море. Кожна дія відчувається пом’якшеною: заколислива м’яка їзда та трохи лінива реакція дросельної заслінки не роблять із нього той автомобіль, у якому вам захочеться гасати дорогою занадто часто.


2,5 TGI впорається із 1,9 тони ваги Santa Fe краще, ніж це вдавалося турбодизелю, тільки хвилю крутного моменту треба чекати довше. Прискорення адекватне для авто такого розміру, і тяги більш ніж достатньо, щоб штовхати автомобіль із такою енергією, яку ви хотіли б бачити в сімейному транспортному засобі. Він ніколи не залишає відчуття нестачі потужності, коли дороги стають цікавими, і, що більш важливо, двигун не мусить розкручуватися до високих обертів, щоби підтримувати крейсерську швидкість на автомагістралі.

Це безпосередньо впливає на витрату пального, яка залишається ще одним важливим питанням. Але за основними характеристиками трансмісії та шасі цей Santa Fe мало чим відрізняється від старого. Хіба що він важчий. Так, передня частина збільшилася, але коефіцієнт аеродинамічного опору знизився до 0,294 завдяки жалюзям радіатора, ретельному формуванню колісних арок, вдосконаленому керуванню потоком повітря навколо корми та додатковим екранам днища.


У змішаному режимі руху я здобув 9,5 л/100 км, що є показником, який відповідає всім критеріям: не надто погано для бензинового автомобіля такого розміру, але й не надто добре, якщо врахувати, що дизель міг би дати набагато більше економії. Це особливо відчутно в подорожах містом, де 1,6-літровий гібрид буде значно кращою альтернативою.

Проте ця турбочетвірка значно випереджає дизель у рафінованості, бо здебільшого працює плавно та тихо, видаючи звук лише під час сильного натискання на газ. Утім, це стосується й автомобіля загалом. Завдяки подовженій колісній базі новий Santa Fe в керуванні сприймається набагато більш схожим на легковий автомобіль, ніж його попередники. Мало того, він справляє справді гарне враження розкішного автомобіля – і це без використання адаптивного демпфування чи пневматичної підвіски.


Це дійсно надзвичайно комфортний автомобіль, з вишуканими манерами навіть якщо він їде на цих красивих 21-дюймових колесах. Попри свій розмір, вони все ще дають гідний компроміс між комфортом їзди та керованістю, хоча відчувається деяке вторинне тремтіння від великих важких шин на гострих стиках асфальту.

Santa Fe так само добре справляється з поворотами, як і з круїзом на шосе, що є гарною ознакою його здатності й на українських дорогах. Я маю нагадати, що Hyundai ставиться до динаміки серйозніше, ніж інші, і проводить тестування і тюнінг у різних регіонах, хоч тут вона відіграє другорядну роль проти практичності й універсальності салону.


Підвіска стримує вагу авто досить якісне. Рульове управління добре збалансоване, має прогресивну дію і добре узгоджується з кутами крену, проте не швидке або природно чутливе. У будь-якому випадку, крени, тангаж і рискання добре стримуються, принаймні коли в салоні небагато людей, а багажник не завантажений мішками із цементом. Тож ви можете бути впевнені в акуратному слідкуванні траєкторією на будь-якій дорозі.


Але давайте ще раз підкреслимо, що це не спортивний позашляховик, і він не зобов’язаний ним бути. Чесно кажучи, це частина його привабливості.


Як і той факт, що позашляхові можливості не зроблять його кращим супутником для риболовлі. Цілком зрозуміло, що орієнтовані на дорогу шини, підвіска і брак роздавальної коробки в трансмісії вказують на те, що їзда вдалечині від твердих доріг не є метою. З усім тим, повний привод, який роками довів свою ефективність, має електрично керований розподіл крутного моменту між осями, антипробуксовочна система працює в режимах для снігу, піску і бруду, і є також автоматичний контроль для спуску з пагорбів.


У переліку інших стандартних систем допомоги водієві від Hyundai є вартові, які намагаються запобігти будь-якому зіткненню. На автомагістралях система утримання в смузі руху та адаптивний круїз працюють бездоганно, а їхні символи та логіку перемикання легко зрозуміти, особливо завдяки високому проєкційному екрану.


Технології допомоги в русі були оновлені до другого покоління. Серед них покращені автономне екстрене гальмування та система утримування в смузі руху. Drive Attention Warning має на меті підвищити уважність за кермом і піклується станом водія настільки, що може запропонувати вам зупинку на каву вже через 10 хвилин після початку руху.


І, нарешті, інтелектуальний круїз-контроль може не тільки підтримувати задану швидкість та їздити в заторах, але й одночасно забезпечує автоматичне керування на кривих ділянках автомагістралі. Усе це на додаток до наявних систем допомоги водієві, таких як інтелектуальна система дотримання швидкісного режиму та запобігання зіткненням із попутним транспортом ззаду.


Ціна Santa Fe теж наближає його до преміального сегмента

Сміливий зовнішній вигляд нового Santa Fe супроводжується значним підвищенням стартової ціни, як порівняти зі моделлю-попередницею. Втім, навіть так Santa Fe залишається більш доступним, ніж авто з преміумсегмента, з якими його вже можна порівняти.


Hyundai Santa Fe початкового рівня Dynamic за 1 807 000 грн із 4х2 (або за 1 871 300 грн із 4х4) отримає 18-дюймові легкосплавні диски, світлодіодні мультирефлекторні фари, усі системи безпеки (за винятком моніторингу сліпих зон та запобігання зіткнення при русі заднім ходом), двозонний клімат із додатковим підігрівом салону, адаптивний круїз, інтелектуальний ключ доступу з функцією дистанційного запуску двигуна, парк-пілот попереду та позаду, задню камеру, підігрів керма та передніх сидінь, багажні двері з електроприводом.


Перехід на вищі комплектації можливий тільки для двигуна T-GDi. Elegance додає 20-дюймові диски, рейлінги, електрорегулювання водійського сидіння, одну бездротову зарядку, багатоколірну підсвітку інтер’єру, 12,3-дюймовий щиток приладів замість базового 4,2-дюймового та покращене оздоблення в салоні: штучну шкіру та замшу замість текстильної оббивки.


Нарешті, в Top з’являються камери по колу, проєкція приладів на скло, асистент дистанційного паркування, вентиляція сидінь, акустика BOSE та багато іншого. А ще – можливість додати пакет Calligraphy за 244 900 грн, у який входять елементи особливої візуалізації ззовні на всередині, шкіра Nappa, цифрове центральне дзеркало заднього виду, унікальні легкосплавні диски 21-го розміру, а також складні ручки на задній стійці даху, призначені для полегшення доступу до багажного боксу.


Саме в Calligraphy передні крісла, здається, можуть підлаштуватися під будь-яке тіло та мету: ви знайдете фірмові кнопки, які автоматично приводять сидіння в положення для сну з додатковою підтримкою для стегон. Hyundai називає це режимом екстракомфорту Relaxation Seat.


Вердикт

Новий Hyundai Santa Fe спирається на міцну основу, покращуючи свого попередника майже з усякого погляду, стаючи в один ряд із найкращими автомобілями в цьому класі. Не всім сподобається радикально новий зовнішній вигляд, але під ним ховається добре збудований SUV підвищеного розміру. Це один із найбільш продуманих автомобілів для життя: сімейний універсал, який знає, для кого він і що йому потрібно, а його розслаблена поведінка буде ідеальною для покупців сімейних автомобілів, так само як і величезний салон, наповнений технологічними новинками. Важливо, що Hyundai також зміг запропонувати більше розкоші та якості, ніж будь-коли раніше, і хоча ціна, без сумніву, відображає це, він усе ще може стати життєздатною альтернативою розкішним конкурентам від BMW, Audi, Mercedes-Benz та Lexus.


Технічні характеристики Hyundai Santa Fe Smartstream G2.5 T-GDi  
  • 4-циліндровий рядний турбо, попереду впоперек
  • Об`єм 2497 см3
  • Максимальна потужність 207 кВт (281 к.с.) при 5800 об/хв
  • Максимальний крутний момент 422 Нм при 1700-4000 об/хв
  • Повний привод
  • 8-ступенева автоматична КПП з подвійним зчепленням
  • Підвіска стійки МакФерсона попереду, багатоважільна позаду
  • Гальма вентильовані дискові попереду, дискові позаду
  • Максимальна швидкість 210 км/г
  • Розгін 0-100 км/г 8,0 с
  • Довжина/ширина/висота/база 4830/1900/1730/2815 мм
  • Діаметр розвороту 11,6 м
  • Дорожній просвіт 178 мм
  • Шини 235/60 R18, 255/45 R20, 245/45 R21
  • Об'єм багажника 725/2254 л
  • Об'єм паливного бака 67 л
  • Споряджена маса/навантаження 1985/590 кг
  • Споживання палива нормоване, місто/шосе/середнє 11,4/8,2/9,9 л/100 км (А95)
  • Споживання тестове, місто/шосе/середнє, 11,0/7,9/9,5 л/100 км

    Ціна від 2 007 400 грн
    Ціна тестового 2 669 400 грн

  • Дисклеймер
    Цей огляд створений на основі особистого досвіду автора. Автомобіль був наданий імпортером марки для тест-драйву на безоплатній основі, але жодних фінансових винагород чи інших компенсацій за публікацію матеріалу автор не отримував. Усі висновки та оцінки є незалежними та суб’єктивними, базуються виключно на особистих враженнях і технічному аналізі.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Toyota C-HR: високий вершник повертається

Suzuki Swift не поступається місцем

Ford Ranger: ще ближче до американського родича