VW Passat: змагається за покупця майже поодинці
Ласкаво просимо до дев’ятого покоління Volkswagen Passat.
Скільки автомобілів витримують дев’ять ітерацій і шість десятиліть, пливучи
проти дедалі сильнішої течії? Седани та універсали, такі, як старійшини
бізнес-класу Ford Mondeo чи Opel Insignia, поступово ставали жертвами нашого
ненажерливого апетиту до кросоверів. І тільки преміуммоделі BMW 3-серії, Audi
A4 та Mercedes C-класу і надалі мають попит. Тому новий Passat має на меті
піднятися на одну-дві сходинки вище, щоби просто забезпечити собі місто в цьому
мінливому секторі.
Фото: автор
Volkswagen Passat випускається вже понад півстоліття, і за
цей час його продажі по всьому світу перевалили за 34 мільйонів одиниць. Це він
колись був основною моделлю німецького автогіганта – і на те були вагомі
причини. Виграшною формулою стала його здатність плавно, комфортно та ефективно
перевозити людей та їхні речі. Можливо, в останні десятиріччя Passat не так
широко відомий, як менший Volkswagen Golf, але його дебют у 1973 році передував
появі хетчбека майже на рік, що робить його найдовговічнішим автомобілем у
модельному ряді Volkswagen.
Це важливо зазначити, оскільки цей Passat, швидше за все, буде останнім, що пропонуватиметься з двигунами внутрішнього згоряння. Запуск схожих за розміром седана Volkswagen ID 7 та універсала ID 7 Touring чітко показав, що Volkswagen запланував собі повністю електричне майбутнє. Проте не запланував 4-дверний кузов: новий Passat існує тільки як універсал.
Це все не означає, що Volkswagen просто оновив восьме покоління Passat. Нове базується на сильно переробленій версії платформи свого попередника, яка називається MQB Evo, як і його високі брати Tiguan та Tayron. Вона містить зміни в конструкції задньої частини для більшої жорсткості та провела ряд заходів щодо зменшення вібрації. Passat знову зріс у розмірах та пропонує ряд перероблених бензинових і гібридних трансмісій і в спробі вкрасти продажі у BMW і Mercedes-Benz має якісніший інтер’єр із більш амбітними цифровими технологіями, більшим простором і універсальністю.
Новий Passat, безумовно, схожий на Volkswagen. Доречне
питання: на який саме?
Попри те, що дизайн екстер’єру повністю оновлений,
Volkswagen зберіг багато елементів, характерних для останніх поколінь, але в
поєднанні вони створюють сильнішу схожість із меншим хетчбеком Golf, ніж
зазвичай демонстрував Passat. Остання еволюція фірмової решітки радіатора
Volkswagen – це свіжий штрих, з тонкою світлою смужкою верхнім краєм, а також
складно структурований передній бампер із чорною центральною зоною, у якій
розміщені повітроводи охолодження двигуна й гальм.
Хоча маю визнати, що дизайн Passat ще не завоював моє серце. Попередній був рельєфним, витончено стильним і досить напористим у своїй суворій специфікації Alltrack. Цей не такий – його краї набагато вигнутіші та менш чіткі.
Проте, з благородною метою: новий коефіцієнт аеродинамічного опору (Сх=0,25) значно кращий за попередній (0,31) і підштовхує скромний бензиновий Passat на територію електромобілів. Втім, основною метою тут є не запас ходу, а тиша всередині, щоб краще відповідати стандартам преміумкласу, що дедалі більше зростають.
Універсальність, притаманна платформі MQB, знайшла своє відображення в змінених розмірах, які, по суті, перевели Passat на клас вище. Завдовжки 4917 мм, завширшки 1849 мм і заввишки 1497 мм – дев’яте покоління на 144 мм довше, на 20 мм ширше й на 10 мм нижче за восьме. Його колісна база також була збільшена на 50 мм до 2841 мм, і це відразу схвалять задні пасажири.
Отже, з погляду колісної бази, цей автомобіль тепер не поступається своєму побратиму Skoda Superb Estate, разом із яким він виробляється на заводі Volkswagen Group у Братиславі, а за загальною довжиною навіть перевищує його. Подивіться, де саме була додана ця довжина, і ви помітите, що в основному збільшення припало на передній звис, що здається трохи дивним. З таким розвиненим підборіддям його важко назвати найпривабливішим варіантом серед універсалів.
VW Passat їздить тільки на викопному паливі
Volkswagen підтвердив, що в деяких країнах для нового Passat
буде запропоновано до восьми двигунів, але український ринок отримав дещо
урізану моторну лінійку. Першим з’явився в автосалонах 1,5-літровий м’який
гібридний турбобензиновий двигун на 150 к.с., за ним дебютував такою самої
потужністю 2,0-літровий дизель та також 2,0-літровий 204-сильний TSI.
Повноприводних моделей не буде – їх варто пошукати у Skoda.
Епоха високих технологій створює певні проблеми для усталених гравців ринку – особливо, коли йдеться про «застарілі» моделі. Volkswagen Passat, безумовно, є однією з таких – й оскільки багатьом із нас здається, що ми знаємо його дуже добре, ми сформували певні очікування від нього, які просто не обтяжують такі компанії, як Tesla, BYD або Zeekr.
Ми очікуємо, для початку, певного відчуття зрілості, функціональності та приземленої розважливості від Passat – автомобіля, який завжди слугував фільтром від нездорового, швидкоплинного та зайвого. Чи очікуємо ми 15-дюймовий центральний екран із вбудованим штучним інтелектом? Мабуть, не тут. І перше, що мимоволі думаєш, коли бачиш це на приладовій панелі – а він притягує погляд, як якийсь цифровий тотем, – «Боже, невже мені це все потрібно?»
Справедливості заради варто зазначити, що 15-дюймова система Discover Pro Max не входить до стандартної комплектації Passat (12,9-дюймовий сенсорний екран входить), тож вона вам не нав’язується. Проте коли можна купити саме таку технологію від багатьох інших виробників, Volkswagen просто зобов’язаний її запропонувати.
Passat, безумовно, зараз випромінює більш висококласне відчуття, ніж будь-коли за всю свою довгу історію, і не лише завдяки впровадженню цифрового знаряддя. Приладова панель та інші частини інтер’єру виконані з високоякісніших матеріалів, ніж раніше, включно з регульованим за кольором фоновим підсвічуванням. Він усе ще не такий розкішний, як Mercedes-Benz C-класу, але він, безумовно, витримує порівняння.
Також з’явилося нове кермо, яке позбулося від незручних ємнісних елементів керування останніх моделей Volkswagen на користь простих кнопок. Клімат-контроль тепер повністю інтегрований у сенсорний екран, який працює в поєднанні з новим повзунковим контролером із підсвічуванням, який набагато швидше реагує, ніж той, що використовувався раніше. Але, схоже, це остання спроба VW погратися в сенсорне керування кліматом, і надалі виробник має на мету й тут повернутися до фізичних регуляторів.
Як і в електромобілях марки, селектор трансмісії перенесено зі свого традиційного місця на центральній консолі під кермо, що звільнило місце для бездротової зарядки смартфонів, пари портів USB-C і двох підсклянників. Однак, на жаль, це призвело до того, що управління склоочисниками було винесено на лівий важіль – і це робить процес миттєвого увімкнення склоочисника суттєво складнішим.
Нові шкіряні передні сидіння Ergoactive з мікрофіброю (базова комплектація) відображають прагнення Volkswagen надати Passat більш елітного позиціонування. Ще далі йдуть опціональні сидіння Ergoactive Plus з електричним регулюванням, вентиляцією та функцією масажу.
Серед стандартного обладнання – світлодіодні фари з автоматичним дальнім світлом, безключовий доступ, камера заднього виду, паркпілот спереду та ззаду, підігрів керма та передніх сидінь із масажем, електроприводом та пам’яттю, дещо простецькі вписаний у щиток приладів 10-дюймовий дисплей, тризонний клімат-контроль, адаптивний круїз-контроль з утриманням у смузі руху, бездротова зарядка, шторки на задніх вікнах, подвійний склопакет та навіть парасоля (привіт Skoda!).
Busines+ додає до комплектації круговий огляд, а Elegance – матричні фари, спортивні крісла, підігрів лобового скла та крісел заднього ряду, а також навігацію. Стандартний електропривод дверей та багажної шторки полегшує доступ до величезного 690-літрового багажника з регульованою за висотою підлогою, а низький поріг сприяє його надзвичайній практичності. Від збільшився на 40 літрів (зі складеними сидіннями аж на 140 літрів), і тепер місткіший, ніж у гігантського Mercedes-Benz E-класу.
Звичайно це лише цифри на папері, але, на щастя, реальність теж не поступається. Неможливо не зробити висновок, що пасажири отримують найкращу пропозицію з усіх. Ззаду є чудовий простір для голови та ніг – SUV аналогічної вартості в цьому навіть не наближаються до Passat. Там дорослі на задньому сидінні точно не в змозі закидати ногу на ногу.
Базовий мотор VW Passat не схвалює перевантаження
У мене на тесті 1,5-літровий чотирициліндровий
турбобензиновий двигун eTSI з м’якою гібридною технологією на 48 В,
деактивацією циліндрів і семиступеневою автоматичною коробкою передач із
подвійним зчепленням (DSG). Зі 150 к.с. і 250 Нм крутного моменту поперечно
встановлений двигун не надто переповнений енергією. Однак, новий
стартер-генератор із ремінним приводом додає короткочасно ще 18 к.с. і здорову
порцію крутного моменту під час прискорення, чого достатньо для того, щоб
1600-кілограмовий Passat розганявся від 0 до 100 км/год за 9,2 секунди.
Це не збудлива цифра, але коли автомобіль не завантажений, двигун чудово справляється з переміщенням великого кузова Passat. Завдяки електродопомозі двигун здається потужнішим, ніж він є насправді, але на високих швидкостях ви можете відчути, що цього не вистачає. І коли в салоні сидить сім’я, а багажник повний речей, підтримувати пристойну швидкість на автомагістралі або здійснити миттєвій обгін може бути дещо проблематично.
Це поєднання двигуна внутрішнього згоряння та електричної допомоги надає приносить приємну вишуканість у повсякденній їзді, у той час, як його офіційна середня витрата пального становить 6,3 л/100 км. Проте, тестова виявляється ще на літр менше. А все завдяки тому, що рівномірна переміщення на шосе коштує йому… 4,5 л/100 км, а запас ходу наближається до 1500 км!
Таке споживання ставить від велике питання життєздатність дизеля під капотом нового Passat, особливо коли мова йде про використання авто в корпоративному парку. Але й у сімейному використанні цей силовий агрегат є гарним партером, тому що відчувається досить спонтанним, але гладким, тихим і ненапруженим. Він не завжди зберігає найвищий рівень витонченості під час важкої роботи, але загалом є цілком приємною компанією.
Коробка передач DSG тим часом бореться за врівноваженість перемикання передач лише у відповідь на потужний тиск на педаль газу. Водночас є відчутна затримка перед реальним прискоренням після того, як ви це зробите, оскільки DSG полює за найвищою передачею в пошуках максимальної ефективності та регулярно вмикає нейтраль для найвищої ефективності через вільне кочення.
Значною мірою успіх Passat упродовж багатьох років був зумовлений його безпечною та надійною їздовою динамікою, і нове покоління продовжує цю традицію, завдяки загальній простоті в керуванні. Тож ті самі люди, які шукають знайомість і впевненість не тільки в дизайні та інтер’єрі цього автомобіля, але й у його водійських якостях, здебільшого їх знайдуть.
Так, збереглися характерна послідовність і однорідність у реакціях шасі на рульове управління. Останнє було загострене до 2,1 оберту від упору до упору (у випадку моделей із прогресивною рейкою), але все ще відрізняється плавністю. Воно досить легке й малочутливе, втім дає достатній зворотний зв'язок, щоб ви добре знали про межі можливостей автомобіля.
Ви відчуваєте неминучу важкість на носі, коли різко повертаєте кермо, та й більший розмір кузова помітний, але Passat все ще швидко занурюється в повороти та легко розміщується на дорозі. Він також добре зчіплюється з дорогою навіть із моноприводом і залишається врівноваженим.
Комфорт їзди покращився завдяки помітно покращеній шумоізоляції, плавності ходу та додатковому підсиленню амортизаційних властивостей. Оновлена підвіска задньої осі та швидкої дії двоклапанні амортизатори забезпечують набагато кращу ізоляцію дорожніх поштовхів та кращу поведінку як на мілких нерівностях, так і на більших хвилястих ділянках дороги.
Отже, Passat є кращим автомобілем, ніж його попередник у багатьох сферах. Його найбільшою перевагою залишається надзвичайна зручність у повсякденному використанні. І вона ще була підсилена проактивною допомогою від електронних асистентів, які дають змогу багато часу за кермом їздити «в одну педаль», тому що авто самостійно пригальмовує, щоб тримати дистанцію, або вчасно сповільнюватися перед поворотами.
Ціна мала бути сильним мотиватором успіху Passat. З моделями початкового рівня, доступними за ціною 1 700 00 грн, та великою кількістю простору й універсальності, що пропонуються за ці гроші, він є гарною ціновою альтернативою набагато дорожчим преміумбрендам. Хоча споріднений Superb Estate від Skoda, треба визнати сказати, грає ще більш красномовно, але на ньому альтернативи закінчуються.
Вердикт
Технічні характеристики Volkswagen Passat 1.5 e-TSI DSG
Двигун
- Тип: 4-циліндровий бензиновий турбо
- Розташування: спереду впоперек
- Об'єм: 1498 см³
- Потужність: 110 кВт (150 к.с.) / 4200-6500 об/хв
- Крутний момент: 250 Нм / 1600-2750 об/хв
Трансмісія
- Коробка передач: 7-ступенева автоматична DSG
- Привод: передній
Ходова частина
- Передня підвіска: стійки МакФерсон
- Задня підвіска: багатоважильна
- Передні гальма: вентильовані дискові
- Задні гальма: дискові
- Шини: 215/55 R17
Динаміка і маневреність
- Максимальна швидкість: 222 км/год
- Розгін 0-100 км/год: 9,2 с
- Діаметр розвороту: 12,0 м
Габарити
- Довжина: 4917 мм
- Ширина: 1849 мм
- Висота: 1506 мм
- Колісна база: 2841 мм
- Дорожній просвіт: 139 мм
Об'єми і маси
- Багажник: 690 л
- Багажник (складені сидіння): 1920 л
- Паливний бак: 66 л
- Споряджена маса: 1663 кг
- Корисне навантаження: 557 кг
- Макс. маса причепа: 1600 кг
Витрата палива
- Нормована місто, шосе, середня (WLTP): 8,1/5,5/6,3 л/100 км
- Тестова місто: 6,4 л/100 км
- Тестова шосе: 4,5 л/100 км
- Тестова середня: 5,5 л/100 км
Ціни в Україні*
- Від 1 730 670 грн
- Тестового авто 1 821 000 грн
* На дату публікації
Дисклеймер
Цей огляд створений на основі особистого досвіду автора. Автомобіль був наданий імпортером марки для тест-драйву на безоплатній основі, але жодних фінансових винагород чи інших компенсацій за публікацію матеріалу автор не отримував. Усі висновки та оцінки є незалежними та суб’єктивними, базуються виключно на особистих враженнях і технічному аналізі.
Коментарі
Дописати коментар