VW Tiguan: повернення бестселера без галасу
Новий Volkswagen Tiguan – це вже третє покоління моделі, і він має величезне значення для німецької марки. Ознакою того, наскільки домінівними стали сімейні кросовери, є те, що вже не Golf очолює світові чарти продажів Volkswagen, а кросовер Tiguan – з 2018 року. А загалом він знайшов більш за 7,5 мільйонів клієнтів із моменту своєї появи у 2007 році. Але настав час для нової генерації, яка має на меті зробити революцію в моделі, не розгойдуючи човен.
Фото: автор
Можна справедливо звинуватити VW в тому, що останнім часом
він занадто багато розгойдує човен. Його недолугі ID-моделі та низка
приголомшливих ергономічних помилок призвели до того, що виробник із
Вольфсбурга відстає від конкурентів у тих сферах, у яких бренд зазвичай досягає
успіху.
Tiguan став найбільш продаваною моделлю VW у світі, не маючи собі рівних. І тепер, коли він входить у третє покоління, він намагається захистити свій високий статус, для чого використовує найновішу архітектуру кузова. Tiguan з’явився разом з абсолютно новим (в дев’ятому поколінні!) Passat на оновленій до статусу Evo платформі MQB, яка має на меті поєднати все те, за що ми завжди знали й поважали VW, з безліччю нових технологій.
Tiguan – це сімейний транспорт для тих, хто хоче щось трохи краще, ніж Nissan Qashqai, але без великих витрат, притаманних преміумкласу. Але з огляду на успіх Tiguan до цього часу, не можна звинувачувати Volkswagen у небажанні переписати історію з новою моделлю.
Отже, Volkswagen перестрахувався з дизайном свого новачка, і той факт, що цей Tiguan дуже схожий на свого попередника, не дивує, адже не варто змінювати виграшну формулу. На перший погляд, ви навіть можете сплутати його з моделлю, що застаріла.
Той був більш витонченою річчю, а деякі невиразні деталі в спадкоємця можуть потребувати трохи довшого знайомства, щоб завоювати прихильність. Вилучення будь-якого рівня гострих відчуттів із простого оновлення дизайну до сучасних тенденцій дає деяку підказку про те, наскільки прозаїчною є решта цього автомобіля. Натомість володар зможе похизуватися тим, що в його Tiguan нижчий коефіцієнт аеродинамічного опору, ніж у Ferrari Enzo. Нібито для покращення комфорту та вишуканості, а не для того, щоб конкурувати з гіперкарами за час розгону. Але це дрібниця, за яку варто чіплятися, якщо ви, як і я, не зовсім у захваті від зовнішнього вигляду.
Але мені здається, що такий дизайн навмисно створено так, щоб розчинитися серед більш дивакуватих конкурентів. Tiguan прагне залишатися непохитно розсудливим, у той час, як усі навколо намагаються тривіально привернути вашу увагу своєю лише кричущою зовнішністю.
Volkswagen Tiguan не буде електричним
Генеральний директор VW Томас Шафер оголосив на Мюнхенському
автосалоні 2023 року, що Tiguan переживе епоху електромобілів. А от семимісний
VW Tiguan Allspace не виживе: кузена SEAT Tarraco замінили на окрему модель під
назвою Volkswagen Tayron, залишивши Tiguan п’ятимісним. І це добре, враховуючи,
що багато його безпосередніх конкурентів, як Ford Kuga, Kia Sportage, Hyundai
Tucson, Mazda CX–5, Nissan Qashqai, Peugeot 3008 та Toyota RAV4, є суто п’ятимісними.
Можливо, це також відображення поточного клімату, що VW не звертається до повної електрифікації для Tiguan та залишає її для лінійки ID. Натомість – вочевидь для балансу інтересів – він представив досить широку лінійку похідних, у тому числі різні гібриди, включно з PHEV з великою акумуляторною батареєю (19,7 кВт-год корисної місткості), та чотирициліндрові двигуни внутрішнього згоряння від старої моделі. Один із цих двигунів – добре знайомий дизель TDI у двох варіаціях, найпотужніша з яких потрапила на цей тест.
Крім цього 193-сильного та базового на 150 к.с. українці ще
дочекаються 2,0-літрового бензинового TSI потужністю 265 к.с. Усі двигуни для
України тепер працюють тільки через семиступеневу автоматичну коробку передач
із подвійним зчепленням DSG. Початкова модель моноприводна, тоді як інші
оснащуються фірмовою системою повного приводу 4Motion.
Новий Tiguan приблизно такого ж розміру, як і автомобіль, якого він замінює. BMW X1 трохи коротший, а Toyota RAV4 відчутно довший. Завдовжки 4539 мм, заввишки 1660 мм і із шириною 1842 мм за розмірами він стає також між Hyundai Tucson і Ford Kuga. Отже, згідно з характерним для VW позиціонуванням, його можна вважати середньорозмірним кросовером як у своєму конкретному класі, так і в більш широкому сенсі.
Його оновлену платформу VW MQB Evo також можна знайти в
Skoda Superb і Skoda Kodiaq. VW стверджує, що завдяки «Evo» автомобіль значно
покращив якість інтер’єру, мультимедійно-керуючу систему, прилади та підвіску.
Також похвально, що оновлена платформа дала змогу VW контролювати споряджену масу автомобіля, до якої було додано тільки 35 кг завдяки додатковим сантиметрам кузова.
Підвіска складається з традиційних стійок на передній осі та
багатоважільної конструкції ззаду, а також звичайних пружин і амортизаторів. У
подальшому очікується тільки додавання в перелік українських опцій більш
жорсткої спортивної підвіски в R-моделі, але не адаптивної конструкції.
Якість інтер’єру Volkswagen Tiguan вражає
Зайдіть всередину, і перше, що вас вразить, це те, що
інтер’єр майже повністю копіює Volkswagen Passat – з великим центральним
сенсорним екраном і 10,25-дюймовим щитком приладів «Digital Cockpit Pro», й
обидва входять до базової комплектації. Очевидно, що VW відчуває необхідність
конкурувати з брендами-«підривниками» і пропонує стільки цифрових технологій,
скільки може забажати сучасний покупець, ризикуючи водночас зменшити
функціональність.
Компонування середньої консолі є яскравим тому прикладом. VW перемістив селектор коробки передач на колонку керма, чим звільнив багато місця там, де раніше був доволі зручний тумблер перемикання. Але через це довелося консолідувати управління фарами, індикаторами повороту та склоочисниками на лівому важелі, що зробило користування склоочисниками хоч і незначно, але помітно менш інтуїтивним.
Опалення та вентиляція знов в основному контролюються за допомогою сенсорного екрана, і хоча є альтернативні сенсорні «повзунки», які можна використовувати безпосередньо під ним (нарешті, з підсвічуванням), звичайні фізичні елементи управління все ще були б зручніші. Принаймні повернення до апаратних кнопок на кермі від сенсорних можна тільки схвалювати, бо вони забезпечують очікувану простоту у використанні.
Додатково, і це вже знайома тема, гроші явно були витрачені на інші речі. Tiguan – перший VW, який представив новий фірмовий універсальний перемикач на середній консолі, який несе різні функції, як зміна режимів водіння та перемикання між набором «атмосфер» у салоні. Цей набір поєднує в собі варіанти навколишнього освітлення та аудіо оточення, щоб запропонувати різні настрої, будь то спокійний, енергійний або щось середнє між ними. Хоча згодом ви знайдете, що регулятор більш корисний для своєї основної функції, а саме – для простого регулювання гучності.
Після кількох сумнівних років щодо якості складання інтер’єру (особливо з електромобілями лінійки ID) Volkswagen, схоже, повернувся у форму – й останній Tiguan є тому підтвердженням. Так, елементи керування відчуваються міцними та надійними, повстяне покриття дверних відсіків запобігає брязкоту речей, а всі основні точки дотику вкриті м’якими матеріалами, що створює враження якісного виконання.
Для такої якості, що сприймається (яка так довго була сильною стороною VW), автомобіль встановлює гідний стандарт, але не винятковий. Тут немає нічого особливо розкішного або вартого уваги, але достатньо багатих деталей, щоб витримати порівняння з конкурентами преміумкласу.
Однак інші традиційні сильні сторони бренду VW ще краще представлені в третьому поколінні Tiguan. Передні сидіння від Touareg в тестовому авто чудові – регульовані за довжиною подушки, з добре розташованими підголівниками, хорошою поперековою підтримкою, обігрівачами, вентиляцією та потужними масажерами.
Новий Tiguan – один із найбільш просторих автомобілів у своєму класі, як для пасажирів, так і для їхніх речей. Парі дорослих людей буде вдосталь місця спереду в Tiguan, а оглядовість краща, ніж у середньому в класі – завдяки порівняно пласкому капоту, який дає чітке уявлення про те, де закінчується бампер, і великим бічним вікнам, що забезпечують хороший огляд коли обертаєшся. Але зважайте на те, що Tiguan не дасть вам у такій манері їхати заднім ходом – як тільки ви відвертаєте увагу від дороги, авто автоматично гальмує. Тим часом система моніторингу сліпих зон є стандартною, щоби попередити вас про транспортні засоби, які причаїлися там, де ви їх не бачите.
Пасажири другого ряду мають власні порти для зарядки USB-C, спеціальні кишені в спинках сидінь для зберігання цифрових пристроїв, упор для планшета в центральному підлокітнику, зсувні та відкидні сидіння зі зручним розділом спинок у співвідношенні 40/20/40, а також максимальний простір для ніг, що дозволяє з невеликим відривом випередити, наприклад, BMW X1.
Простір над головою – це ще одна царина, де Tiguan перевершує всіх, і навіть найвищі пасажири можуть сидіти, не зачіпаючи обшивку стелі. Центральне сидіння досить широке і зручне для дорослої людини, а для тих, хто сидить ззаду, уже в базової комплектації Life передбачений власний клімат-контроль.
Tiguan оснащений точками кріплення дитячих крісел ISOFIX на зовнішніх сидіннях позаду, а також ще однією точкою на передньому пасажирському сидінні, що робить його трохи гнучкішим щодо того, де ви можете встановити автокрісла.
Місткий 652-літровий багажник Volkswagen Tiguan (550 л без врахування підпілля із запасним колесом) не поступається практичному універсалу Volkswagen Passat і є трохи більшим, ніж у Ford Kuga, Honda CR-V і Toyota RAV4, тож є одним із найкращих у класі. За допомогою зручних важелів всередині багажника можна скласти всі сидіння, й об’єм багажника збільшиться до 1650 літрів, що однаково більше, ніж у Kuga.
Мультимедійна система Volkswagen Tiguan
Tiguan дістав таку ж вдосконалену мультимедійно-керуючу
систему із сенсорним екраном, як і Passat, що базується на операційній системі
VW останнього покоління (MIB4). Діагональ центрального екрана становить уже
зручні та корисні 12,9 дюйма у стандартній комплектації та 15,1 дюйма як опція
(встановлений на тестовому авто).
VW багато працював над конфігурацією головного екрану й пов’язаним із ним доступом до ключових функцій у порівнянні з попереднім поколінням – і це видно. Так, тут усе сенсорне, але для системи, якою можна керувати лише на відстані витягнутої руки, це одне з найкращих рішень на ринку. Більша система залишає більше місця для швидкого доступу до пунктів меню краями екрана. Ви можете самостійно обирати, до яких частин системи вони вас перенаправляють, тому зручність користування значно покращилася, хоча більший з екранів уже здається завеликим.
Двигун Volkswagen Tiguan
Натисніть кнопку запуску двигуна й поверніть головку
селектора в стилі Hyundai/Kia (VW чомусь не обрав більш зручний алгоритм
BMW/Mercedes), щоб вибрати D в коробці передач DSG (механічних Tiguan-ів більше
немає), і 2,0-літровий двигун TDI запрацює зі знайомим дзюркотінням на холостих
обертах. Ви знаєте, що це дизель, але шум добре стримується і приємно
приглушений, а вібрацій порівняно небагато. Як би дивно це не звучало в епоху,
коли все більше уваги приділяють електриці та викидам, це також звучить дуже
заспокійливо, як і показник запасу ходу до повного вичерпання пального, що
наближається до 1000 км. Хоча дизельні двигуни й втрачають долю ринку в Україні
(до них просто позбавляються доступу імпортери), вони все ще приваблюють значну
кількість клієнтів, особливо в сегменті сімейних кросоверів та позашляховиків.
Цей 2.0 TDI дещо втратив у потужності, отже прискорення до 100 км/год займає на 0,2 довше, ніж у попередника (7,7 проти 7,5 секунди), але за відчуттями двигун швидше реагує на команди водія, що є більш практичним у повсякденні, чим абсолютна розгінна здатність.
На дорозі 400 Нм крутного моменту достатньо, щоб Tiguan
відчуває себе цілком несприятливим до зміни ландшафту або завантаження. Економія
пального також хороша, навіть покращилася, і я легко досяг середнього показника
6,9 л на 100 км.
Заява VW про те, що вони значно покращили витонченість підвіски Tiguan, а також пов’язані з нею їзду, керованість і контроль над кузовом, безумовно, привертає увагу. Але це автомобіль, який потрібно оснащувати дуже уважно, відповідно до ролі, яку ви хочете, щоб він виконував.
На дорозі Volkswagen Tiguan поводиться саме так, як ви
очікуєте від VW – не зовсім захоплююче, але компетентно і вишукано. Незначні
зауваження до комфорту їзди залишаються осторонь, але загалом він вражає.
Навіть із пасивною підвіскою він утримує свій кузов від кренів у поворотах, не погіршуючи якість їзди, але Tiguan все одно добряче нахиляється, коли їдеш з ентузіазмом: можливо, трохи більше, ніж Ford Kuga або Mazda CX–5, але їзда винагороджує комфортом.
Більш важливим для багатьох буде загальне відчуття
витонченості та виваженості Tiguan на ходу. З таким поєднанням комфорту, тиші
та економічності це буде епічно хороший автомобіль для далеких поїздок.
Увімкніть режим Sport, і реакція дросельної заслінки стане гострішою, як і рульове управління (лише трохи). Особливого відчуття керма немає, але це не є проблемою, оскільки зчеплення з дорогою є достатнім, а його втрату кермо не залишає непоміченим. Однак нікуди не дітися від того факту, що це автомобіль вагою 1700 кг, причому більша частина цієї маси розташована в неправильному місці (високо).
Ви не очікуєте, що кросовер VW цього класу надихне
водія-ентузіаста, і цей, безумовно, не надихне. Але в точності, стабільності та
безпристрасному, непохитному спокої, з яким він справляється з керуванням,
Tiguan справді відчуває впевненість.
Зрештою, Tiguan ніколи не буде автомобілем для гонщиків, але завдяки пильному контролю електроніки (ESP залишається активною навіть у вимкненому режимі, хоча й рідко нав’язливою) буде надійним і безпечним, навіть якщо ви увійдете в поворот занадто швидко. Він задовольнить потреби більшості в повсякденному водінні, забезпечуючи надійне шасі та точне рульове керування.
Автоматична коробка передач у парі із цим двигуном працює
плавно в легкій повсякденній їзді й коли її надано самій собі, але вона може
бути трохи повільною і неохоче переходить на нижчу передачу, коли ви просите
про це акселератором або підрульовими пелюстками, і вона не завжди така
спритна, коли вмикає і вимикає привод під час швидких маневрів. Потрібно
зазначити, що робота кращих DSG в інших моделях VW більш відполірована.
Новий Tiguan прибуває до України з 2,0-літровим TDI 150 к.с. у двох версіях виконання та оснащення. Початкова версія Life коштує від 1 634 971 грн, що робить Tiguan дорожчим за Hyundai Tucson та Peugeot 3008 – визнаних гравців із дизелями в цьому сегменті ринку. Але Tiguan відповідає стандартною комплектацією, що включає 12,9-дюймовий сенсорний екран за бездротове підключення CarPlay/Android Auto, клімат-контроль на три зони, цифровий щиток приладів, підігрів керма та передніх сидінь, адаптивний круїз, високопродуктивні 45-ватні USB-розетки, сріблясті рейлінги на даху, світлодіодні фари, 17-дюймові легкосплавні колісні диски та електропривод багажних дверцят. Стандартні системи безпеки включають систему допомоги під час зміні смуги руху та екстрене гальмування.
Усі версії оснащені парк-пілотом спереду та позаду, а також камерою заднього виду, а ось появу системи камер з оглядом на 360 градусів у переліку опцій треба почекати. Теж саме стосується світлодіодних фар IQ.Light Matrix для полегшення нічного водіння, котрі виконують такі трюки, як проєктування попереджень на дорожнє покриття попереду автомобіля, подібно до системи Mercedes Digital Light.
Комплектації Elegance за 1 821 658 грн постачається з повним приводом та більш потужним двигуном і також відрізняється 18-дюймовими легкосплавними дисками, автоматом дальнього світла, передніми сидіннями з масажем та вентиляцією та оббивкою центральної частини мікрофіброю ArtVelours, вітровим склом із бездротовим підігрівом, обігрівом задніх сидінь, багатоколірною підсвіткою інтер’єру, тонованими вікнами, асистентом паркування з пам’яттю та аудіосистемою Harman Kardon із сабвуфером та 10 динаміками.
Вердикт
Це були цікаві кілька років для Volkswagen, але Tiguan має на меті продовжити те, на чому компанія зупинилася. І це йому вдається. Tiguan з дизельним двигуном такий, яким він був завжди – досить великий, щоби бути просторим, стильний, вишуканий і комфортний у керуванні. Tiguan не такий приємний в управлінні, як Ford Kuga, не їздить так само добре й не пропонує таке ж співвідношення ціни та якості, як Hyundai Tucson, але він завоював багато шанувальників протягом багатьох років за те, що є досконалим, зручним для сім’ї автомобілем, і крім ціни немає нічого, що могло б відмовити таких покупців від заміни свого старого Tiguan на новий.
Технічні характеристики Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4MOTION DGS
- 4-циліндровий турбодизельний, попереду впоперек
- Об`єм 1968 см3
- Максимальна потужність 142 кВт (193 к.с.)
- Максимальний крутний момент 400 Нм при 1750-3250 об/хв
- Повний привод
- 7-ступенева автоматична КПП з подвійним зчепленням DSG
- Підвіска подвійні важелі попереду, багатоважільна позаду
- Гальма вентильовані дискові попереду, дискові позаду
- Максимальна швидкість 220 км/г
- Розгін 0-100 км/г 7,7 с
- Довжина/ширина/висота/база 4538/1842/1657/2680 мм
- Діаметр розвороту 11,7 м
- Дорожній просвіт 168 мм
- Шини 235/55 R18
- Об'єм багажника 652/1650 л
- Об'єм паливного бака 58 л
- Споряджена маса/навантаження 1675-1843/487-565 кг
- Максимальна маса причепа 2200 кг
- Споживання палива нормоване, середнє (WLTP) 6,4 л/100 км (ДП)
- Споживання тестове середнє 7,8/6,0/6,9 л/100 км
Ціна від 1 821 658 грн
Ціна тестового 2 084 555 грн
Коментарі
Дописати коментар