Maxus T90 EV: безальтернативний, бо електричний


Повна електрифікація наближається і до пікапів – після того, як впав бастіон фургонів. Першою електричною моделлю, що надійшла в офіційний продаж в Україні, став Maxus T90 EV, і на момент написання статті він залишається єдиним легальним електропікапом на ринку. Але оскільки ця модель походить від версії з двигуном внутрішнього згоряння, при оснащенні її електричною силовою установкою виробнику довелося піти на деякі компроміси. Які з них стануть перепоною для потенційного власника?

Фото: автор

Пікапи, ймовірно, будуть останніми, хто повністю перейде на електропривод, але Maxus T90 EV вже готовий рухати цей клас в еконапрямку. Компанія Maxus добре знається на легких електровантажівках, оскільки виробник продає повний асортимент електричних фургонів: від компактного eDeliver 3 до середніх eDeliver 5 і eDeliver 7, а також великого eDeliver 9, який має той самий двигун, що й пікап.


Однак, тоді як інші класи використовують для електромобілів спеціальне розроблені платформи, Maxus T90 EV йде шляхом встановлення електродвигуна в шасі моделі з ДВЗ. Не кажіть цього Ілону Маску, тому що пікап легко переобладнати на електропривод: під його кузовом є багато місця для розміщення акумуляторних батарей, і тільки вага та вартість стають обмежувальними чинниками.


Донором став пікап T90 EV для китайського ринку, який також продається в Таїланді та Пакистані під назвою MG Extender. Тож ви отримуєте пікап традиційного вигляду (це, звичайно, не Tesla Cybertruck, і навіть Ford F-150 Lightning виглядає більш футуристично) – з великою, імпозантною решіткою радіатора спереду та вузькими фарами, а також цікавою червоною облямівкою ззаду, але традиційною трисекційною конфігурацією з п’ятьма сидіннями та подвійною кабіною.


Одне, що відразу впадає в очі, – це компонування агрегатів. У «моторному» відсіку замість дизельного двигуна встановлені необхідні електричні системи, але так, що шанс викроїти місце під хоч якісь багажник втрачено. А єдине місце, де можна розмістити велику батарею ємністю 88,6 кВт·год, – це під рамою, і це добре видно ззовні. У результаті авто лишилося як кардана, так і привода передньої вісі донора. Плюсом є те, що вага була збережена на рівні 2,3 тони, що залишає йому повну тонну корисного навантаження. Мінусом є те, що це серйозно погіршує позашляхові можливості.


Електричний двигун потужністю 177 к.с. встановлений впоперек на задній осі, як у навантажувачів, і пристикований до диференціала. Разом із низко розташованим акумуляторним блоком це компонування лишило T90 EV запасного колеса та обмежило дорожній просвіт до 187 мм, а кути в’їзду і з’їзду – до 27 і 24 градуси відповідно. Для порівняння, Peugeot Landtrek має кліренс 235 мм і кути 29 і 27 градусів.

Попри відсутність двигуна, впуск повітря для якого треба захищати від води, глибина броду також обмежена 550 мм – це на 350 мм менше, ніж у Ford Ranger. Усе це зводить на нівець позашляхові можливості T90 EV. Єдиним помічником тут стає стандартна система контролю спуску з гірки.


Однак батарея є досить місткою. Maxus заявляє про середній запас ходу 330 км, коли в тесті незавантажена машина досягла майже 400 км у їзді містом та передмістям без витрат на опалення, або 290 км на шосе. Підключення до зарядки здійснюється через порт CCS, а батарею можна зарядити від 20 до 80 відсотків за 45 хвилин від джерела постійного струму на 80 кВт. Заряджання в гаражі займає трохи більше часу – до 15 годин від джерела потужністю 7 кВт, або 9 годин із 5 % до 100 % від 11 кВт змінного струму.

Інтер’єр Maxus T90 EV на перший погляд виглядає сучасно, але якщо провести в ньому трохи більше часу, то можна помітити, що салон орієнтований на практичність, а не на розкіш. Загалом якість салону хороша, і T90 EV здається добре збудованим, хоча в ньому багато твердого пластику та оббивки сидінь зі штучної шкіри, які мають добре витримувати робочі навантаження. Багатофункціональне кермо має кнопки лише з одного боку, що робить його досить спрощеним, так само як і аналоговий щиток приладів із невеликим дисплеєм бортового комп’ютера.


Основні мультимедійні елементі управління доступні через 10,25-дюймовий сенсорний екран системи, яка підтримує Apple CarPlay та відзеркалення Android через додаток QDLink. Останнє є приємним, оскільки система не настільки технологічно досконала, повільно реагує та не дуже зручно розташована. На щастя, керування кліматом винесено в окремий блок, але його кнопки також є сенсорними, тому взимку доведеться знімати рукавички, щоб налаштувати будь-що.


Основні ж елементи управління автомобілем є поєднанням традиційних і сучасних рішень. Для спрощення розробки залишилися звичайний ключ запалювання і традиційний замок, який дивним чином потребує звичної процедури провертання неіснуючого тут стартера для «запуску» двигуна, а також ручне гальмо, тоді як трансмісія керується поворотною шайбою-селектором на місці важеля перемикання передач.


Брак регулювання вильоту рульового колеса може бути компромісом для деяких водіїв, але простір є достатнім, а місця для зберігання речей – пристойними. Ззаду спинки сидінь розташовані майже вертикально, що не новина, зате є 220-вольтова розетка, яка разом з 12-вольтовими підключена безпосередньо до тягового акумулятора, а не до допоміжного 12-вольтового.


Як і слід було очікувати від повністю електричного силового агрегату, T90 EV забезпечує майже миттєве та плавне надання потужності. Хоча він не є таким швидким на старті, як можна було б очікувати, якщо ви їздили на будь-якому з останніх електромобілів. Електродвигун має помірну потужність і ніколи не забезпечує особливо жвавого прискорення, навіть у найспортивнішому режимі «Power». Проте він без проблем встигає за потоком транспорту й не створює проблем навіть менш досвідченим водіям. Принаймні, він жвавіше приєднується до потоку, ніж будь-який пікап – якщо це, звісно, не Ford Raptor.


Для повсякденного водіння цілком достатньо стандартного режиму «Normal», і немає особливих причин перейматися іншими налаштуваннями. Але їх і небагато: можливості регулювати рівень рекуперації немає, хоча система, здається, працює бездоганно більшу частину часу.


З крутним моментом 310 Нм він значно поступається дизельним суперникам, як KGM Musso, який розвиває 400 Нм, і це відчувається в досить посередній динаміці після досягнення дозволеної в місті швидкості. Проте рух відбувається майже безшумно, що дивно для пікапу – якщо не рахувати дратівливе електричне гудіння на швидкості до 20 км/год.


Підвіска комфортно пружна, навіть з урахуванням ваги акумулятора, попри листові ресори позаду. Для пікапів не є рідкістю певний ступінь підстрибування підвіски, особливо коли в кузові немає вантажу. Maxus теж страждає від цього, але ж ви не купуєте пікап, щоб він їздив порожнім.


На дорозі T90 EV демонструє неоднозначну поведінку. Зчеплення з поверхнею загалом хороше, якщо не вимагати занадто багато від задніх шин під час прискорення на мокрій поверхні без вантажу. З легким кермом ним нескладно маневрувати, але воно геть не має зворотного зв’язку, і чим швидше ви їдете, тим більше це бентежить. Вага вантажівки означає, що на поворотах треба стримувати темп, хоча низьке положення важкої батареї принаймні гарантує стабільнішу їзду, ніж зазвичай у високих пікапів, якщо його навмисно не провокувати.


З погляду практичності, Maxus T90 EV EV має обмежену лише 1500 кілограмами тягову здатність, коли дизельні конкуренти можуть буксирувати набагато більше. Він поставляється тільки в чотиридверному варіанті з вантажною платформою розміром 1485 x 1510 мм. Її внутрішня поверхня стандартно покрита зносостійким матеріалом, а задній бампер має сходинку, яка полегшує доступ, коли дверцята підняті.


Але ж він не може буде дешевим, чи не так? Попри величезною скидку, 1 794 385 грн – це ціна, яка відповідає вартості дизельних пікапів схожого класу з автоматичною трансмісією, які краще оснащені, мають набагато кращі позашляхові характеристики та додаткову впевненість завдяки знайомому бренду. Проте, якщо ви можете скористатися перевагами дешевого заряджання T90 EV, це може допомогти компенсувати початкові витрати.


Вердикт

Що якщо ви шукаєте менший, бюджетний електричний пікап, який є альтернативою… нічому на ринку? Так, хтось може й замовити (якімось чином) Ford F-150 Lightning, але як альтернатива йому Maxus T90 EV вам не підійде. Він би краще підходив під це визначення, якби мав повний привод і достатній кліренс, щоб його можна було сприймати серйозно як позашляхову машину. Але оскільки йому бракує цих двох важливих характеристик, ви отримуєте переобладнаний дизельний пікап, який помірно оснащений, економить купу грошей на домашній зарядці, але має обмежені тягові можливості. Зі своїм невеликим запасом ходу на магістралі він точно не підходить для дальніх подорожей. Але який пікап із його керованістю, аеродинамікою та посадкою підходить?

Технічні характеристики Maxus T90 EV

Двигун

  • Тип: синхронний електро
  • Розташування: ззаду впоперек
  • Максим. потужність: 150 кВт (177 к.с.)
  • Макс. крутний момент: 310 Нм

Трансмісія та АКБ

  • Коробка передач: 1-ступеневий редуктор
  • Привод: задний 
  • Батарея: 88,6 кВт-г

Ходова частина

  • Передня підвіска: подвійні важелі
  • Задня підвіска: залежна, ресори
  • Передні гальма: вентильовані дискові
  • Задні гальма: вентильовані дискові
  • Шини: 245/65 R17

Динаміка і маневреність

  • Максим. швидкість: Н/Д
  • Розгін 0-100 км/год: Н/Д
  • Діаметр розвороту: Н/Д
  • Кут в'їзду/з'їзду: 27,0/24,0

Габарити 

  • Довжина: 5365 мм
  • Ширина: 1900 мм
  • Висота: 1809 мм
  • Колісна база: 3155 мм
  • Дорожній просвіт: 187 мм

Маси

  • Споряджена маса: 2300 кг
  • Корисне навантаження: 1000 кг
  • Макс. маса причепа: 1500 кг

Витрата електроенергії

  • Нормована середня: Н/Д
  • Запас ходу нормований (WLTP): 330 км
  • Запас ходу тестовий: 390 км

Ціни в Україні*

  • Від 1 794 385 грн
  • Тестового авто 1 794 385 грн
    * На дату публікації

Дисклеймер
Цей огляд створений на основі особистого досвіду автора. Автомобіль був наданий імпортером марки для тест-драйву на безоплатній основі, але жодних фінансових винагород чи інших компенсацій за публікацію матеріалу автор не отримував. Усі висновки та оцінки є незалежними та суб’єктивними, базуються виключно на особистих враженнях і технічному аналізі.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Suzuki Swift не поступається місцем

Ford Tourneo Courier: крутий не тільки на вигляд

Peugeot e-2008: завантажив на борт більше батарейок