BMW iX2 xDrive30: на двох електромоторах, але не найшвидший
BMW створює одні з найкращих електричних кросоверів з
особливою увагою до якості та драйву. Компанія і далі стрімко розширює свою
лінійку електромобілів і останнім із них в автосалонах BMW з’явився iX2. Нове
сімейство X2 дістало кілька повністю електричних похідних, я випробував
найпотужніший із них – двомоторний iX2 xDrive30. Але чи є він найшвидшим X2?
Фото: автор
Раніше такої моделі не було: BMW вперше створила електричну
версію свого найменшого купе-кросовера X2, який баварці кличуть SAC – Sports
Activity Coupe. BMW X2 у свою чергу є спортивною версією найменшого кросовера
компанії – X1. Водночас iX2 є більш витонченим похідним від практичнішого iX1 й
має більш схожий на купе профіль, який зазвичай можна побачити в парних
кросоверів BMW, таких як X4 і X6. Номінально, основні конкуренти – Audi Q4
Sportback e-tron, Volvo EC40 (раніше C40) та, звичайно, Tesla Model Y.
Mercedes-Benz EQA, Ford Mustang Mach-E, Hyundai Ioniq 5 та Kia EV6 теж грають у
цій лізі.
iX2 з роду компактних BMW, а вони упродовж багатьох років часто демонстрували певний комплекс неповноцінності у своїх динамічних образах. Високе розташування поперекових двигунів, якими тепер оснащуються BMW 1-серії, 2-серії Gran Coupe та X1, призводить до того, що авто не мають ідеального розподілу ваги та не відрізняються характерною задньоприводною поведінкою, якою так славиться фірма. А це вимушує спортивні моделі іноді надмірно компенсувати це надто жорсткою підвіскою та надмірно реактивним рульовим керуванням.
Електрифікація була б можливістю почати із чистого аркуша, але BMW – принаймні зараз – здебільшого просто адаптує наявні платформи з двигунами внутрішнього згоряння для своїх електромобілів. У випадку iX2 це модифікована версія тієї ж платформи UKL, яку має звичайний X2. Технологія eDrive від BMW тут уже в п’ятому поколінні, тому вона також трохи прогресивніша та приємніша за інші. Головний приводний двигун потужністю 204 к.с. розташований спереду в базовій версії eDrive20, яка є виключно передньоприводною, і доповнюється другим синхронним двигуном ззаду для загальної потужності 313 к.с. та 494 Нм крутного моменту і, відповідно, повним приводом в xDrive30.
Як порівняти з X2, то iX2 посилений, щоб впоратися з
додатковими 325 кг ваги. Він також відрізняється вищою підлогою в салоні та
меншим багажником через необхідність зберігати значного розміру акумуляторний
блок корисною місткістю 64,8 кВт-год.
Чи його вистачає? Якщо вам достатньо 204 к.с., в eDrive20 ви отримаєте більший запас ходу – 439–478 км, тоді як xDrive30 може проїхати на повному заряді лише 417–449 км. Теоретично, бо це все – заводські дані.
У стандартну комплектацію входить зарядний пристрій від
розетки змінного струму потужністю 11 кВт, який забезпечить повну зарядку за
6,5 годин, якщо вам пощастить із підходящою мережею. Опція – зарядний пристрій
на 22 кВт, але часто зарядні станції в Україні видають тільки 7 кВт, тож краще
закладати в розрахунки 10 годин на повне заповнення батареї.
Максимальна швидкість зарядки – 130 кВт постійним струмом. Сьогодні це звучить уже не так вражаюче, але BMW стверджує, що завдяки адаптивному електронному керуванню процесом можна зарядитися з 10 до 80 % за 29 хвилин. А це відповідає швидкості поповнення 120 км пробігу за 10 хвилин.
Зовнішність BMW iX2 не для всіх
Оскільки в лінійці вже є більш практичний iX1, iX2 навмисно
націлений на тих, кому не потрібно так багато практичності, і хто може
пожертвувати деякою функціональністю iX1 заради візуального сяйва. Зовні iX2
майже ідентичний бензиновим моделям сімейства X2. Головною відмінністю є дизайн
заглушених решіток радіатора (опційно – також із підсвіткою), які за формою та
розмірами не відрізняються від тих, що встановлюються на X2.
iX2 довший за попереднє покоління X2 на цілих 194 мм (до загальних 4554 мм), на 21 мм ширший і має набагато більш похилий дах. Тому попри збільшення висоти на 64 мм він виглядає значно більш рельєфним і досить ефективно приховує свою розповсюджену в BMW/Mini основу. Водночас він трохи нижчий, але на 54 мм довший за X1.
Але чи вийшла з iX2 приваблива річ? BMW визнає, що X2/iX2 «не для всіх», і що ті, кому подобається трохи більш консервативний стиль, придбають X1 або iX1. BMW також стверджує, що з погляду зовнішнього вигляду, єдине, що є спільного з X1 – це бічні дзеркала заднього виду. І коли передня частина схожа на iX1, ззаду у iX2 свій власний стиль. Треба визнати, що він досить, так би мовити, насичений, але це, безумовно, автомобіль із більшою індивідуальністю, ніж старий X2 – і з набагато більшою дистанцією до iX1, ніж старі X1/X2. Ви можете виділитися ще більше, обравши один із яскравіших відтінків фарби, як сатиново-матовий Frozen Portimao Blue цього тестового авто, або Fire Red, у той час як програма BMW Individual надає вам ще десятки додаткових кольорів.
Всередині BMW iX2
Попри те, що зовні він відрізняється від iX1, інтер’єри дуже
схожі. У певному сенсі це непогано: салон виглядає і відчувається якісним, з
добре розташованими органами управління та зручними сидіннями.
А ще його оздоблення перебуває на зовсім іншому рівні, ніж у першого поколінні X2. Можливо на приладовій панелі помітно забагато текстур – наприклад, ромбовидний візерунок зверху й закручена лінія, що проходить через металеву передню панель, – але до матеріалів або якості перемикачів немає жодних претензій. Він сприймається як автомобіль за 50 тис. євро – саме так, як і має бути. Також є широкий вибір матеріалів для оздоблення салону, включно з натуральною шкірою Vernasca та штучною Veganza (деякі з них пропонуються в коричневому, сірому, бежевому, червоному або чорному кольорах).
Певні рівні оздоблення, однак, занадто сильно намагаються передати відчуття молодіжної, спортивної крутизни, але технічний, преміальний блиск BMW очевидний. Автомобіль пропонується з гідним рівнем комплектації – окрім підігріва керма та крісел, що замовляються додатково. Зате камера заднього виду з омивачем є стандартною – і це добре, оскільки оглядовість через вузьке заднє скло не надто вражає.
Однак автомобіль не такий просторий, як основні конкуренти. Простір над головою розчаровує, оскільки він замалий для дорослої людини, а зазор для ніг лише середній. Втім додаткова довжина iX2 означає, що багажник у нього дещо більший, ніж у iX1. Так, він зменшився проти бензинових моделей, але зі свома 525 літрами він однаково залишається значно більшим, ніж у старого X2. Спереду для додаткового простору місця не знайшлося, оскільки платформа є тільки адаптованою, але зручно, що під відкидною підлогою багажника залишилося місце для зарядних кабелів.
Дизайн інтер’єру натхненний модним iX, тому ви отримаєте ширяючу середню консоль із місцем для зберігання під нею. Виглядає приємно й ця тема превалювання форми над функцією продовжується в системі Live Cockpit Plus, яка об’єднує 10,25-дюймовий щиток приладів з 10,7-дюймовим сенсорним екраном, щоб створити одну гігантську панель.
Цей цифровий інтерфейс усуває більшість фізичних перемикачів, а також, можливо, занадто покладається на сенсорний екран для керування певними функціями під час руху – у типовій для BMW манері. І все ж – це одна з найдосконаліших систем на ринку. Вона швидко реагує на натискання і має зрозумілу структуру, а графіка також надзвичайно чітка і стильна.
BMW iX2 у русі
Час розгону xDrive30 від 0 до 100 км/год становить 5,6
секунди, а максимальна швидкість обмежена електронікою на позначці 180 км/год.
Це трохи повільніше, ніж у бензинового X2 M35i, який прискорюється за 5,4
секунди та розвиває недосяжні для електрокарів із міркувань споживання 250
км/год. Але в повсякденному режимі руху миттєва тяга iX2 та одношвидкісна
трансмісія роблять його жвавішим за M35i. Варто зазначити, що максимальна
потужність доступна лише упродовж 10 секунд, коли водій тягне на себе важіль
Boost під кермом.
Звичайно, Tesla Model Y може їхати швидше – варіант Performance розганяється від 0 до 100 км/год за 3,5 секунди. Але коли додаєш у свій маршрут кілька складних швидкісних поворотів, я б волів опинитися за кермом BMW.
Попри дві тони спорядженої маси у xDrive30 дуже добре
виходить пірнати у віражі, тому що BMW знає, як запропонувати належне відчуття
керма навіть у своїх найменших електричних кросоверах. Це не M2, але він,
безумовно, кращий за деяких конкурентів, а завдяки низькому центру тяжіння
залишається рівним та передбачуваним у поворотах. Зчеплення з дорогою навіть у
поганих умовах завдяки повному приводу також достатнє.
Подвійний силовий агрегат переконливо швидкий, і хоча ви іноді відчуваєте ударний імпульс крутного моменту, який загрожує вивести авто з рівноваги, шасі та рульове управління сприймають це як належне. Кермо легке, але керування швидке, і в ньому достатньо безпосередності та хватки, щоб ви могли долати перешкоди так швидко, як тільки дозволять два електромотори. Гальма також є одними з найкращих серед електромобілів, зі справжнім режимом керування в одну педаль (за бажанням), розумним адаптивним уповільненням, якому можна довірити автоматично утримувати дистанцію – на зразок адаптивного круїз-контролю, – а також ефективністю, яку легко модулювати.
І в усіх інших відношеннях це задоволення від водіння. Процес плавної та швидкої передачі потужності від електродвигунів чудово налагоджений, тож ви можете точно дозувати їх силу, як ви того бажаєте. Але доведіть iX2 xDrive30 до межі і ви побачите, що він виснажується. Після втрати зчеплення з дорожнім покриттям у повороті авто починає ковзати з боку в бік усіма чотирьома колесами. Вочевидь, iX2 не такий талановитий, як легша бензинова модель, втім ви відчуєте подібну поведінку, тільки якщо будете їздити на iX2 в непередбачуваній манері.
Чи комфортно в ньому їздити?
Так, оскільки мій тестовий авто був оснащений стандартною, а
не спортивною підвіскою M Sport. І хоча на 19-дюймових колесах iX2 – не зразок
для наслідування і йому не вистачає пружності BMW iX, який вдало поєднує в собі
спортивність та комфорт, але котиться він не жорстко й сильний стукіт у салоні,
який може вивести автомобіль із рівноваги, не відчувається. Так, конкуренти
м’якіші, особливо для задніх пасажирів, але він аж ніяк не є некомфортним, якщо
оминати ями та вибоїни.
Замість звичайних режимів водіння iX2 має вибір налаштувань, які виконують інші функції – наприклад, змінюють навколишнє освітлення і навіть автоматично вмикають масажні сидіння. Але я не можу уявити, що багато людей регулярно перемикатимуться між режимами «Експресивний», «Релакс» та «Цифрове мистецтво», які є додатковими до стандартних «Персональний», «Спортивний» та «Ефективний».
Усі ці режими супроводжуються різними штучними звуками водіння, створеними за допомогою Ганса Циммера – німецького композитора, відомого музикою до фільмів і комп’ютерних ігор. Але тільки в «Ефективний» двигунам iX2 дозволено працювати максимально тихо. У всіх інших режимах синтезовані шуми в тій чи іншій мірі передаються в салон. У режимі «Релакс», наприклад, автомобіль майже «співає» для вас хором небесних голосів. У спортивному режимі лунає басовитий електричний гуркіт, який втім жодним чином не намагається імітувати роботу двигуна внутрішнього згоряння. «Цифрове мистецтво» звучить як потужний акорд із треку невиданого альбому Daft Punk. Проте мені найбільше подобається режим «Експресивний» – прискорення в iX2 з крещендо синтезаторних звуків і дивною низхідною басовою нотою робить його схожим на знамениту фірмову мелодію THX Deep Note, яку ви чуєте на початку трейлерів у кінотеатрах.
Штучні шуми в автомобілях можна любити або ненавидіти, але в iX2 – як і в більшому iX – звукорежисери BMW зробили не будь-яку роботу. Бо якщо ви і збираєтеся придбати електромобіль, зробіть усе можливе, щоб він звучав науково-фантастично і футуристично. Єдина проблема для українців – ці звуки водночас нагадують віддалені звуки сирен повітряної тривоги. Доки не звикнете, це не заспокоює.
Щонайменше, шум вітру й гуркіт дороги ви можете так ефективно заглушати – хоч на швидкісних автомагістралях не генерується багато дорожнього шуму, щоб відмовити iX2 у званні вишуканого круїзера.
Скільки проїде BMW iX2 xDrive30?
У теплому, але не пекельному кліматі на одному заряді можна подолати 350–380 км у змішаному режимі їзди. Розрахункові показання запасу ходу викликають довіру, а це – 17 кВт на 100 км у місті та 19 кВт на постійній швидкості 110 км/год на шосе.
Вердикт
Технічні характеристики BMW iX2 (U10) xDrive30
- Два електричних сінхронних мотора з постійними магнітами спереду та сзаду впоперек
- Потужність максимальна/пікова 230 кВт (313 к.с.)
- Максимальний крутний момент 494 Нм
- Місткість батареї повна/корисна 66,5/64,7 кВт∙г
- Повний привод
- Підвіска стійки МакФерсона спереду, багатоважильна ззаду
- 1-ступеневий редуктор
- Гальма вентильовані дискові
- Максимальна швидкість 180 км/г
- Розгін 0-100 км/г 5,6 с
- Довжина/ширина/висота/база 4554/1845/1560/2692 мм
- Діаметр розвороту 11,9 м
- Дорожній просвіт 167 мм
- Шини 205/65 R17
- Об'єм багажника 525/1400 л
- Споряджена маса/корисне навантаження 2020/585 кг
- Максимальна маса причепа 1200 кг
- Споживання середнє/запас ходу нормований (WLTP), 16,3-17,7 кВт/100 км / 417-449 км
- Споживання, місто/шосе/середнє/запас ходу тестовий 17,1/18,9/18,0 кВт/100 км / 370 км
Ціна від 2 349 200 грн*
Ціна тестового 2 796 400 грн*
* Актуальна на дату публікації
Дисклеймер
Цей огляд створений на основі особистого досвіду автора. Автомобіль був наданий імпортером марки для тест-драйву на безоплатній основі, але жодних фінансових винагород чи інших компенсацій за публікацію матеріалу автор не отримував. Усі висновки та оцінки є незалежними та суб’єктивними, базуються виключно на особистих враженнях і технічному аналізі.
Коментарі
Дописати коментар