BMW iX: оновлений, щоб не втрачати лідерство
BMW iX вперше був представлений у 2021 році як носій нового
«технологічного стека» BMW, а також електромобіль-одинак на власній платформі.
Нагадаю, що кожен інший електричний BMW має брата з двигуном внутрішнього
згоряння – за винятком i3, найближчим нащадком якого в нинішньому модельному
ряді і є BMW iX. На цьому фронті нічого не змінилося, але до 2025 року iX був
всебічно оновлений. Зовнішній стиль не зазнав кардинальних змін, але електрична
система додала потужності, запасу ходу та ефективності. Але, хоча на старті це
був найкращий електричний позашляховик серед наявних, він уже не такий
прогресивний поряд із новими конкурентами, як Polestar 3. Це оновлення має
зберегти актуальність iX. Але чи збереже?
Фото: автор
На даний час усі інші електричні BMW мають поршневі версії,
тобто ділять платформу, кузов і комплектацію. iX – єдиний електромобіль без
донора, що дозволяє йому сильніше гратися з технологіями. Він має власне шасі
під кодовою назвою I20 і замість того, щоби переважно використовувати сталь, у
його основі алюмінієва рама, пасажирський відсік виготовлено з вуглепластику
(CFRP), а оскільки капот не мусить містити двигун, він коротший, що залишає
більше місця для пасажирів на тій самій довжині автомобіля.
Однак жоден із цих високотехнологічних легких матеріалів не заважає цьому великому авто бути важким. Мій тестовий екземпляр на вагах показує щонайменше 2450 кг.
Хоча архітектура iX й сильно відрізняється від платформи CLAR інших BMW, вона сумісна з ними, що дає змогу BMW будувати iX на тій самій виробничій лінії в німецькому Дінгольфінгу, що й автомобілі із 4-ї по 8-му серії. А двигуни, конструкція батареї та високовольтна електроніка – це модульні версії того, що використовується в iX3 та i4.
Модернізація моделі передбачає нову хімію елементів батареї, завдяки якій вміст корисної енергії збільшився на 30 відсотків, як повідомляє BMW. Система попередньої підготовки батареї була перероблена у такий спосіб, щоб iX міг швидше досягати пікової швидкості зарядки. Також з’явився новий тепловий насос для підвищення ефективності, а тепло від електромоторів використовується в системі опалення. Нова інверторна технологія додатково зменшує втрати під час передачі енергії від батареї до двигунів.
Як і раніше, за габаритами iX дуже близький до BMW X5. Він трохи довший, як і його колісна база, хоча дах розташований ближче до землі. Початкова модель iX xDrive45 отримала значно більшу батарею: корисна місткість зросла на 23,8 кВт-год до 94,8 кВт-год, що дало змогу збільшити запас ходу на 177 км (до максимально можливих 602 км), як порівняти зі старою моделлю xDrive40. У iX xDrive45 також потужніші двигуни (кожен iX має два двигуни й повний привод) – на 82 к.с., що в сумі становить 408 к.с.
Незалежно від того, любите ви чи ненавидите зовнішній вигляд BMW iX, він був безперечно амбітним для електричного позашляховика, коли був запущений у 2022 році. Зовнішній вигляд став причиною деякого ажіотажу, але його якості як розкішного електромобіля не викликали сумнівів. Поруч з Mercedes EQE або Audi Q8 e-tron того ж віку він виглядає так, ніби він з іншого століття, і повільна швидкість амортизації його ціни це відображає – iX один із небагатьох електромобілів, залишкова вартість яких після років вживання не впала зі скелі.
Попри чимало заперечних коментарів щодо дизайну BMW iX, німецька компанія втрималася від тотальних змін. Три роки по тому електричний SUV-флагман BMW загалом залишив незмінним дизайн і отримав тільки невеликий макіяж, натхненний концептом Neue Klasse X, який стане новим iX3 у серійному виконанні пізніше в цьому році. У світлодіодних фарах з’явилися нові діагональні елементи, а бампери здебільшого тепер пофарбовані в колір кузова, що допомагає пом’якшити візуальний вплив.
Характерна інтерпретація доволі надмірної «решітки радіатора» збереглася. Вона хизується новим вертикальним та горизонтальним обрамленням, а її облямівка стала тоншою. А ще може підсвічуватися. Проте, навіщо привертати до неї увагу?! На щастя, Iconic Glow – це опція, окрім M70.
У виконанні M Sport передня частина більш скульптурна, а дифузор виконаний у чорному глянцевому кольорі. Пакет M Sport Pro додає затемнені передні й задні ліхтарі – це також стандартне оснащення для M70.
Всередині BMW iX
iX був першим, хто перейняв стиль інтер’єру, який зараз
характерний для більшості BMW, – з невеликою кількістю кнопок і широким
вигнутим екраном. На цій єдиній гладкій поверхні розмістилися 12,3-дюймовий
щиток приладів і 14,9-дюймовий сенсорний екран. Він виглядає тут більш
вражаюче, ніж здебільшого в інших BMW, оскільки здається, що він парить над
панеллю приладів.
Але я загалом не вважаю це покращенням у порівнянні із салонами попередніх поколінь, оскільки панель приладів виглядає все ж досить скупо, клімат-контроль є доволі складним, а структура меню дещо заплутаною. Втім, операційна система 8.5, як BMW називає своє програмне забезпечення, має деякі корисні покращення, порівнюючи з версією 8.0, тому що містить додаткові ярлики та урізноманітнила налаштування домашнього екрана.
Самі екрани мають бездоганно високу роздільну здатність, а колірна гамма змінюється залежно від режиму руху. В iX також збережено тумблер управління iDrive на середній консолі, що додає додатковий рівень зручності, та інтегровані кнопки, що дублюють деякі функції сенсорного екрана.
Моделі з пакетом M Sport (які будуть найпопулярнішими) повернули собі звичайне і простіше на вигляд кермо замість шестикутної форми. Але ви все ще можете отримати старий дизайн у комплектації початкового рівня.
Можна сперечатися, у якій бік змінилася якість останніх моделей BMW, але iX й надалі відчувається як автомобіль вартістю 100 000 євро, яким і є мій тестовий зразок. Хоча BMW пропонує кілька цікавих варіантів оббивки з незвичайними тканинами та кольорами, мій автомобіль був оббитий більш традиційною сірою шкірою. На дотик вона м’яка, гладенька та якісна і покриває майже кожну поверхню, до якої ви можете доторкнутися. Такі деталі, як тканина на передній частині дверних панелей, панелі приладів та центральному підлокітнику, а також акценти з металевим ефектом, додають візуального інтересу.
Тут чітко простежуються елегантні стики між матеріалами, а також майстерне поєднання м’яких стьобаних поверхонь із твердими, гранованими кришталевими елементами керування iDrive та електропривода сидінь. Останні встановлені на дверях, що незвично для BMW, і розкидають салоном дивні відблиски, коли на них потрапляє сонце.
Дверні панелі та вентиляційні отвори, як і раніше, мають досить мінімалістичний вигляд, але з ноткою високого класу. Вони також зберегли занадто інноваційний, але точно не інтуїтивний метод відчинення натисканням кнопок – з дублюванням звичайним, проте стилістично примітивним способом.
Але перше, що ви помічаєте, коли підіймаєтеся на борт, – це сидіння. Вони широкі, м’які й помітно високо розташовані. І це не те, що ви очікуєте від BMW, – але iX і не є типовим BMW. Знову ж таки, це пасує цьому автомобілю, і сидіння дійсно дуже зручні. Вони, як і рульова колонка, мають широченний діапазон регулювань, хоча крісла й не такі складні, як комфортні сидіння BMW 10-річної давнини. Також дратує те, що регулювання поперекової та бічної підтримок потрібно шукати на теренах меню сенсорного екрана.
Сидіння також унікальні для iX. Підголівники інтегровані зі спинками, а оббивка м’яко простьобана. Крісла вражають поєднанням різних матеріалів та M-смуг, що додають яскравих кольорів. І я можу стверджувати, що вони надзвичайно комфортні.
Якість їх матеріалів чудова, хоча й дещо залежить від оздоблення. У моделі початкового рівня сидіння зі штучної шкіри, які виглядають досить просто, як для автомобіля вартістю 71 000 євро. У комплектації M Sport з’являються нові спортивні сидіння зі шкіри та Алькантари, які є чудовими, але тоді ви не отримаєте гарне кермо. Шкода, що неможливо поєднати ці дві опції.
Як і слід було очікувати від такого великого автомобіля, простір на задніх сидіннях рясний, а оскільки лавка встановлена високо, вам не доведеться підтягувати коліна догори, як у багатьох електромобілях. Задня частина салону настільки простора, що ви можете бути розчаровані об’ємом багажника iX в порівнянні із нею. Зі складеними задніми сидіннями він вміщує до 500 літрів. Це не мало, але й X5, й автомобілі подібного розміру часто вміщують 600 літрів і більше. До того ж підлога досить висока, щоб звільнити місце для акумуляторної батареї та двигуна заднього приводу, а бічні стінки затовсті, що також помітно звужує задню оглядовість.
На дорозі BMW iX – сама вишуканість
Мій тестовий xDrive60 набрав деяку вагу, але додав 20 к.с.,
щоб компенсувати зайві кілограми, і досягає 100 км/год за ті самі 4,6 секунди,
як і попередник xDrive50. xDrive45 розганяється на 0,5 секунди повільніше, коли
M70 має просто балістичне прискорення за 3,8 секунди. Але останнє, мабуть,
більше, ніж вам потрібно: навіть xDrive60 змусить ваші м’язи шиї добряче
попрацювати. Тож, як і раніше, найменш потужні версії iX мають більше сенсу.
Калібрування педалі акселератора й гальма просто зразкове. Потужні електромобілі можуть страждати від дещо стрибкоподібної реакції акселератора, оскільки 500+ к.с. видобуваються тим самим ходом педалі, який раніше охоплював лише 200 к.с. Але не в цьому випадку.
Як і у всіх електро-BMW, ви можете перемикатися між D і B на селекторі трансмісії. «B» забезпечує максимальну рекуперацію і належне керування однією педаллю, тоді як в «D» потужність гальмування можна налаштувати, щоб вона давала один із трьох рівней уповільнення – але не режим вільного кочення.
Серед інших приємних особливостей електромобіля – адаптивна рекуперація, яка використовує датчики та дані навігації, щоб контролювати, наскільки iX має сповільнюватися, коли ви знімаєте ногу з педалі акселератора. Працює добре, але в місті та на звивистих дорогах я здебільшого використовував режим B для майже бездоганного керування однією педаллю.
BMW стверджує, що шасі та підвіска кожного з оновлених варіантів iX були ретельно налаштовані відповідно до їхньої потужності. Попри це початковий висновок про те, що цей автомобіль – насамперед про комфорт, тишу й розслаблення, залишається незмінним. Він не надає водію шансу на повне залучення до процесу керування, як у кращих BMW минулого. Однак це великий автомобіль, і його категорично не можна порівнювати з Z4.
BMW згадує про переналаштовані пружини та амортизатори, а також нові гідравлічні опори задньої осі. Останні BMW (і Mini) страждали від надмірно жорсткої підвіски, але, на щастя, iX демонструє зразкову якість амортизації.
У стандартній комплектації xDrive 45 і 60 мають лише пневматичні балони ззаду для самовирівнювання, коли опціональна двохосьова пневматична адаптивна підвіска варта доплати (99 400 грн). Вона майже повністю усуває хитання і підкидання голови, характерні для високих електромобілів, але без плавучості. Баланс утримується точно, і, попри опціональні 21-дюймові диски, керованість також хороша – без тієї крихкості, яка спостерігається у Range Rover або Mercedes-Benz EQS SUV.
Вишуканість ходу також вражає, і це один із найтихіших автомобілів, на якому я коли-небудь їздив. Це за умови, що ви вимкнете саундтрек від Ханса Зіммера, який надає iX футуристичного шуму залежно від сили натиску на акселератор. Звукове супроводження змінюється також від обраного режиму їзди, але краще вимкнути його для повільних поїздок на роботу або круїзу автомагістраллю й натомість насолоджуватися непохитною вишуканістю.
Тому вдвічі вражає те, що iX не жертвує керованістю заради цього провідного у своєму класі комфорту. Звичайно, він не може повністю приховати свою вагу, і завжди відчуваються крени кузова, коли ви намагаєтеся виштовхнути його з повороту, але він ніколи не відчувається особливо громіздким або неточним у керуванні.
Зарядка зі швидкістю 10 км за хвилину
Однією з головних цілей оновлення було підвищення ефективності,
щоб забезпечити якомога більший запас ходу з кожного кіловата батареї iX.
Згадуються оновлення електродвигунів, акумуляторних батарей і силової
електроніки, а також вдосконалення колісних підшипників і шин із метою
зменшення тертя.
BMW заявляє про споживання 21,8 кВт-год/100 км для найслабшої моделі та 23,5 кВт-год для M70. Але, можливо, німці міряли його на автобані, тому що на дозволених швидкостях на шосе витрата не перевищує 20 кВт. І це дивовижно низька цифра для 2,5-тонної 5-метрової машини.
Окрім споживання також були вдосконалені процеси заряджання. Так, попереднє кондиціонування батареї та тепловий насос сприяють підвищенню ефективності поповнення акумулятора. Тепер xDrive60 і M70 можна заряджати за допомогою 195 кВт постійного струму (дивно, раніше максимальна потужність становила 250 кВт), а xDrive45 – 175 кВт. Заряджання від 10 до 80 відсотків займає, за заявленими даними, 49 хвилин. Зарядка змінним струмом – до 11 кВт за годину в стандартній комплектації або 22 кВт від трифазної мережі, якщо замовити потужніший бортовий перетворювач.
Попередня модель xDrive 40 не заслуговувала на рекомендації, оскільки мала невеликий запас ходу. Батарея оновленого xDrive 45 додала 24 кВт-год і він тепер має автономну дальність до 602 км, що є дійсно корисним показником. З огляду на його значно нижчу ціну, ніж у потенційно здатного на 700 км xDrive 60, я б обрав би дешевший автомобіль.
Усі версії BMW iX
iX постачається в трьох комплектаціях – стандартній, M Sport і
M70. Усі вони мають на борту багато обладнання, включно з адаптивними
світлодіодними фарами, передніми сидіннями з електропідігрівом та аудіосистемою
Harman Kardon.
Базова модель виглядає досить дешево і просто на своїх стандартних 20-дюймових дисках – вочевидь навмисно, щоб ви скоріше переходили на 21-дюймові за 83 000 грн. Моделі M Sport тепер набагато легше відрізнити від стандартного автомобіля завдяки особливим бамперам, новим сидінням, різноманітним чорним глянцевим елементам та новим колісним дискам.
M70 розташований на вершині модельного ряду й має особливі налаштування пневматичної підвіски, задні колеса, що повертаються, та фальш-решітку радіатора з підсвічуванням без доплати, хоча в основному ви платите за його додаткові характеристики.
Ціни починаються від 3 457 400 за xDrive45, і хоча це суттєво більше, ніж доводилося віддавати за попередню початкову версію, це виправдано покращеними характеристиками й особливо – запасом ходу. xDrive60 стартує із 4 264 000 грн, а за M70 доведеться заплатити щонайменше 5 800 000 грн.
Як порівняти з конкурентами, то вибір залишається вкрай обмеженим. Найдешевший двомоторний Mercedes EQE 350 2023 року випуску коштує від 3 740 000 грн, коли Audi Q8 e-tron взагалі зник із продажу.
Вердикт
Технічні характеристики BMW iX (i20) xDrive60
Двигуни
- Тип: асинхронні електро
- Розташування: спереду/ззаду впоперек
- Максим. потужність: 258/313 к.с./8000 об/хв
- Макс. крутний момент: 365/400 Нм/0-5000 об/хв
- Системна потужність: 544 к.с.
- Сист. крутний момент: 765 Нм
Трансмісія та АКБ
- Коробка передач: 1-ступеневий редуктор
- Привод: повний
- Батарея: 109,1 кВт-г
Ходова частина
- Передня підвіска: подвійні важелі
- Задня підвіска: багатоважільна
- Передні гальма: вентильовані дискові
- Задні гальма: вентильовані дискові
- Шини: 235/60 R20
Динаміка і маневреність
- Максим. швидкість: 200 км/год
- Розгін 0-100 км/год: 4,6 с
- Діаметр розвороту: 12,8 м
Габарити
- Довжина: 4965 мм
- Ширина: 1970 мм
- Висота: 1695 мм
- Колісна база: 3000 мм
- Дорожній просвіт: 202 мм
Об'єми і маси
- Багажник: 500 л
- Багажник макс.: 1750 л
- Споряджена маса: 2505 кг
- Корисне навантаження: 640 кг
- Макс. маса причепа: 2500 кг
Витрата електроенергії
- Нормована середня (WLTP): 21,9 кВт-г/100 км
- Тестова місто: 18,8 л/100 км
- Тестова шосе: 18,8 л/100 км
- Тестова передмістя: 16,4 л/100 км
- Запас ходу нормований (WLTP): 563-701 км
- Запас ходу тестовий: 645 км
Ціни в Україні*
- Від 4 312 985 грн
- Тестового авто 5 341 446 грн
* На дату публікації
Дисклеймер
Цей огляд створений на основі особистого досвіду автора. Автомобіль був наданий імпортером марки для тест-драйву на безоплатній основі, але жодних фінансових винагород чи інших компенсацій за публікацію матеріалу автор не отримував. Усі висновки та оцінки є незалежними та суб’єктивними, базуються виключно на особистих враженнях і технічному аналізі.
Коментарі
Дописати коментар