Chery Tiggo 4: економваріант для новачка, який не поспішає



В одному з найдоступніших сегментів українського ринку свіже поповнення. Поруч із популярним компактним Chery Tiggo 4 Pro імпортер китайської марки запропонував новинку Tiggo 4. Вона майже не відрізняється за розміром від свого побратима та моторизована тим самим силовим агрегатом. Так у чому ж різниця?

Фото: автор

Chery є найбільшим експортером автомобілів у Китаї – минулого року він вивіз із Піднебесної у 2,5 раза більше, ніж BYD – і материнською компанією Exeed, Omoda та Jaecoo, які в нас хоч і відомі, але офіційно не продаються. До речі, головним експортним ринком Chery є наш східний сусід, про що компанія останнім часом не дуже охоче говорить. Проте, уже можна казати, що це відходить у минуле, оскільки прийнято рішення зачинити цю лавочку та піти геть. Близький Схід і Південна Америка також є великими ринками збуту, а ЄС розглядається як найперспективніший. Але ми відхиляємося від теми.


Tiggo 4 – це модель нового покоління, наймолодша зі всього, що продає імпортер марки. Це компактний SUV, але він більший, ніж ви думаєте, дивлячись на нього. Високий дах і обрізана корма роблять його вигляд маленьким на тлі інших автомобілів, але насправді він завдовжки 4,3 м і має велику колісну базу 2610 мм. Усе ще маленький, але не дуже маленький із цим довгим капотом, кремезною фальш-решіткою та величезними колісними нішами.


Як і у випадку з Tiggo 4 Pro, у продажу є тільки одна бензинова версія Tiggo 4 Comfrot, оснащена 1,5-літровим 4-циліндровим бензиновим двигуном потужністю 113 к.с. з механічною коробкою передач або безступеневим варіатором CVT та переднім приводом. Це той самий двигун, яким обладнаний Tiggo 4 Pro, але згідно з новими вимогами українського законодавства відповідає нормам викидів Євро 6, через що дещо втратив силу (138 Нм проти й без того скромних 141 Нм).


Незабаром планується запуск гібридної версії Tiggo 4 HEV з 1,5-літровим 99-сильним бензиновим двигуном на 118 Нм, акумулятором місткістю 1,8 кВт·год і потужним електродвигуном на 150 кВт та 310 Нм. За даними Chery витрата палива становитиме 5,4 л/100 км.


Через ускладнення техніки та деякі додатки в комплектації, які покращили безпеку, Tiggo 4 трохи додав у ціні, але це все ще досить багато авто за його гроші. На ринку немає жодного авто його розміру та потужності, яке можна було б купити за таку суму. Модель із бензиновим двигуном вартістю 724 000 грн (+51 000 грн за варіатор) аж ніяк не є базовою. Вона оснащена алюмінієвими колісними дисками, світлодіодними автоматичними фарами, кондиціонером, двома 10,25-дюймовими екранами, доступом без ключа, бездротовим підключенням до телефону, голосовим асистентом, камерою заднього виду з парк-пілотом в додаток до дуже пристойної оглядовості з місця водія та системою контролю тиску в шинах. На борту також є оббивка зі штучної шкіри, підігрів обох передніх сидінь, керма та лобового скла (!), а також вишукане освітлення передньої частини салону.



Як їздить Tiggo 4?

Не очікуйте забагато від двигуна без наддуву. У нього болісно повільний старт, і доки він не розкрутиться до 3000 об/хв, сусіди по потоку будуть вас бачити виключно в дзеркалах заднього виду. Але й надалі ви постійно відчуваєте, що будь-яке прискорення, обгін або їзда в гору стають нелегким завданням для 4-циліндрового двигуна, який постійно додає обертів для невеличкого прогресу. І все це з уповільненою реакцією на акселератор. Якщо існує антипод електрокарам, то цей силовий агрегат його втілює.



Це саме варіатор вагається на старті, а потім різко хапається за роботу, якщо ви занадто сильно натискаєте на педаль газу, навіть імітує перемикання передач – це відбувається не дуже комфортно, до речі. Режим ручного керування трансмісією міг би допомогти в багатьох ситуаціях, але він тут присутній лише номінально, тому що агрегат ігнорує ваші вказівки. Втім, у проміжках, коли ви вже розігналися, варіатор працює плавно.


Це, безперечно, міський автомобіль. Кермо настільки легке та нечуттєве, що часом здається, ніби ви всередині відеогри. Його можна перемикнути в спортивний режим, але це принципово нічого не змінює. До того ж шасі на високій швидкості малює широку дугу передніми колесами, тому нелегко точно розмістити автомобіль у поворотах. І хоча з керуванням усе загалом гаразд, стабільність руху на швидкості 100 км/год на заміських дорогах спричиняє бажання часто прикривати дросель. Але він однаково досить спритний, а потужні дискові гальма по всьому периметру не потребують доплати, що не є стандартом для бюджетних автомобілів сьогодні.


Їзда радше прийнятна, машина не пасує перед великими нерівностями, хоча крени та присідання відчутні. Коли ситуація стає занадто напруженою, ESP швидко втручається, перш ніж вона виходить з-під контролю.


Підвіска по різному поводить себе в різних ситуаціях: бездоганно комфортно на високих швидкостях і з величезним ходом великих нерівностях, але з вібраціями та шумом на дрібних нерівностях, коли авто рухається повільніше. Майже так, ніби шини перекачані. Це аж ніяк не є суттєвим недоліком, просто незвичайна особливість шасі, яку ви помітите частіше в місті, ніж на шосе. А це шкода, адже місто є природним середовищем для Tiggo 4.


Хоча непогано приглушений двигун справляється із завданням далеких поїздок, економія наздоганяє вас через недостатню звукоізоляцію, яка відмовляється фільтрувати шуми від дороги. Це типово для дешевих малолітражних автомобілів, і тут Tiggo 4 не перевершує сам себе.


Витрата палива також не є сильною стороною, хоча автомобіль може працювати на бензині з октановим числом 92. Офіційна цифра середнього споживання становить 7,3 л/100 км, що на 0,3 літра гірше за попередника з Євро 5 двигуном і є більш звичною для середньорозмірного SUV. Бортовий комп’ютер упродовж мого тесту на шосе весь час крутився навколо цього показника, як заворожений, коли міська їзда вимагала тільки на півлітра більше. Однак, прорахунок витрати через пробіг і реальний залишок палива в баку вказує ще на один додатковий літр. 


Для порівняння, Renault Duster має споживання на літр менше, а Skoda Kamiq – на півтора. Якщо економічність є важливим чинником, чекайте на гібридний Tiggo 4 з показником споживання палива 5,4 л/100 км, хоча з його ціною у Chery з’являється справжня конкуренція.


Достатньо великий?

Tiggo 4 майже не відрізняється за розмірами, наприклад, від Mitsubishi ASX і є досить традиційним як зовні, так і в користуванні. Комбінація кнопок і сенсорних елементів дає змогу легко виконувати необхідні дії з керування автомобілем – це добре продумана суміш віртуального та фізичного. 


Екрани та панель керування кліматом надають салону сучасного вигляду, і хоча в ньому є тверді й дешеві на вигляд пластикові елементи, загальний обсяг м’яких матеріалів перевершує все, що є в класі. Очевидно, інтер’єр створений з урахуванням ціни, але завдяки безлічі цікавих текстур, акуратному дизайну й акустичним вигадкам він не виглядає дешевим.



Проте ви ніде не знайдете індикації температури – сенсорна кліматична панель виглядає як клімат-контроль, але насправді є звичайним кондиціонером, яким ви керуєте за власними відчуттями. Щиток приладів водія страждає від тієї ж проблеми, що й багато інших китайських автомобілів нового покоління: багато інформації на одному місці, а графічні елементи занадто малі, принаймні для очей людей певного віку. Такі самі зустрічаються і на мультимедійному екрані, який, попри це, доволі зручний у керування та чутливий і не містить багаторівневих меню, де можна заблукати.


Сидіння я знайшов зручними та достатньою мірою регульованими, але вони зам’які для довгих подорожей, а підтримку попереку не можна змінити. І хоча кермо регулюється як за висотою, так і за вильотом, високі водії забажали б, щоб його можна було б висунути ще далі.


Хоча Tiggo 4 не настільки зручний для сім’ї, як повноцінний середньорозмірний SUV, він цілком підходить для невеликої родини. Ви здивуєтеся, скільки місця інженери спромоглися викроїти позаду водія, з огляду на невеликі зовнішні розміри автомобіля. Тут, як і в багатьох китайських авто, акцент зроблено на комфорті другого ряду, що підтверджується зручністю сидіння-лави. Простір для голови та ніг гідний похвали, як і зручний вхід. Ви також знайдете тут рівну підлогу та вентиляційний отвір. Останнє є дуже рідкісним явищем у цьому ціновому діапазоні.


Однак не варто думати, що Tiggo 4 розрахований на п’ятьох: втиснути на задані сидіння трьох людей із комфортом не вийде через вузький кузов. 340-літрова місткість багажника також вказує на те, що частина його довжини була пожертвувана заради простору для ніг ззаду, і для спортивного спорядження доведеться часто складати заднє сидіння (розділене в співвідношенні 60/40). Однак поверхня під завантаження не стає рівною, натомість під підлогою є запасне колесо, хоча й компактне.



Тож, це вигідна пропозиція?

Так, безперечно. Тим, хто шукає доступний автомобіль у 2025 році, варто звернути на нього увагу. Він має п’ятирічну гарантію з обмеженням пробігу 150 000 км, проте для її збереження доведеться проводити техобслуговування кожні 10 000 км в одного з дилерів добре розгалуженої мережі Chery.


Вердикт

Chery Tiggo 4 – це справжній ковток свіжого повітря в бюджетній частині ринку нових автомобілів, хоча б завдяки своїй ціні. Його салон значно сучасніший, ніж у багатьох конкурентів серед малих кросоверів, а кількість м’яких на дотик оздоблень салону вражає – з огляду на ціну автомобіля. Здається, що саме у візуальну та тактильну привабливість Chery зробив головні інвестиції. Він не відрізняється низьким апетитом і нікуди не поспішає на дорозі. Але якщо ви той тип водіїв, котрих я постійно обганяю на дорозі, і ви небагато подорожуєте, вам це все не завадить. І якби це я шукав свою першу нову машину у форматі кросовера за ціною набагато нижче мільйона гривень, Tiggo 4 був би чи не на першому місці в моєму списку. Конкурентам час підняти планку, бо Chery знов задає стандарти в цьому популярному сегменті ринку.

Технічні характеристики Chery Tiggo 4 1.5 CVT

Двигун

  • Тип: 4-циліндровий бензиновий
  • Розташування: спереду впоперек
  • Об'єм: 1498 см³
  • Максимальна потужність: 83 кВт (113 к.с.)/6150 об/хв
  • Максимальний крутний момент: 138 Нм/4000 об/хв

Трансмісія

  • Коробка передач: безступеневий варіатор (CVT)
  • Привод: передній

Ходова частина

  • Передня підвіска: стійки МакФерсон
  • Задня підвіска: торсіонна балка
  • Передні гальма: вентильовані дискові
  • Задні гальма: дискові
  • Шини: 215/65 R16

Динаміка і маневреність

  • Максим. швидкість: 165 км/год
  • Розгін 0-100 км/год: 14,0 с
  • Діаметр розвороту: Н/Д

Габарити 

  • Довжина: 4320 мм
  • Ширина: 1831 мм
  • Висота: 1652 мм
  • Колісна база: 2610 мм
  • Дорожній просвіт: 160 мм

Об'єми і маси

  • Багажник: 340 л
  • Багажник макс.: 1110 л
  • Паливний бак: 51 л
  • Споряджена маса: 1418 кг
  • Корисне навантаження: 426 кг
  • Макс. маса причепа: Н/Д

Витрата палива

  • Нормована середня (WLTP): 7,3 л/100 км
  • Тестова місто: 7,9 л/100 км
  • Тестова шосе: 7,3 л/100 км
  • Тестова передмістя: 7,3 л/100 км

Ціни в Україні*

  • Від 773 000 грн
  • Тестового авто 773 000 грн
    * На дату публікації

Дисклеймер
Цей огляд створений на основі особистого досвіду автора. Автомобіль був наданий імпортером марки для тест-драйву на безоплатній основі, але жодних фінансових винагород чи інших компенсацій за публікацію матеріалу автор не отримував. Усі висновки та оцінки є незалежними та суб’єктивними, базуються виключно на особистих враженнях і технічному 

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Suzuki Swift не поступається місцем

Ford Tourneo Courier: крутий не тільки на вигляд

Citroen Berlingo: о-ла-ла, фейсліфт!