Renault Kardian: більш не найдоступніший
Абсолютно новий Kardian замінив собою Sandero Stepway, але
має залишитися вірним філософії попередника – бути одним із найдоступніших
кросоверів на нашому ринку. Зовні він став виглядати набагато привабливіше, а
салон більш не є приголомшливе простим. Але чи виявиться він таким же
практичним у побуті й переконливим на ходу? І чи не зробив Renault помилковий
крок у гонитві за преміальністю, яка явно не потрібна його найдешевшим
продуктам?
Фото: автор
Renault Kardian – це субкомпактний кросовер B-класу,
представлений у світі наприкінці 2023 року. Ця модель замінила Renault Sandero
Stepway на ринках Латинської Америки, Південної Африки та Східної Європи,
зокрема в Україні. Авто також можна розглядати як ідейного наступника Renault
Captur для українських покупців, який також позиціонувався як компактний
міський кросовер.
Проте кардинальне оновлення своїх бюджетних моделей час від часу для Renault – ризиковий бізнес. Бюджетний бренд Dacia, що належить Renault, має заслужену репутацію такого, що не терпить фальсифікацій, і його покупці не чекають меншого під час зміні поколінь продуктів. Тож поміщенням під обшивку популярного хетчбека Sandero парочки додаткових наворотів разом із перейменуванням моделі виробник нікого б не зміг обдурити.
Навіть якщо ви ставитеся до таких речей легковажно, вони все ж слугують для того, щоби показати, наскільки серйозно була переглянута концепція Sandero, яка цілком перекочувала в Kardian. Це, як і раніше, є один із найдешевших автомобілів в Україні, але ім’ям Sandero він більше не називається, як і його споріднена версія Taliant більше не називається Logan. Та й різниця між Kardian і попереднім Sandero разюча. Щоб її підкреслити, я і буду порівнювати його зі старим Sandero Stepway.
Фактично, Kardian – це і є Taliant у формі кросовера. Обидва побудовані на платформі RMP, що є відгалуженням від новітньої архітектури CMF-B альянсу Renault-Nissan-Mitsubishi, яка вже встигла вразити в новітньому Renault Clio та третій генерації Dacia Sandero. RMP легша й жорсткіша за всі попередні платформи, і з нею тепер стають доступними й новомодні хитрощі, такі як світлодіодні фари. У кожній моделі є і мінімально необхідний за сучасними нормами перелік засобів безпеки, хоча Renault визнає, що авто не націлений на п’ятизірковий рейтинг Euro NCAP.
Ця еволюція в технологіях може вивести Kardian на ринок машин класу, який досі залишався недосяжним орієнтиром для попередника. І все ж послідовне тримання на бюджетний сегмент нікуди не поділося. У поєднанні з новим, більш гранованим стилем кузова й невеликими штрихами, такими як хром на решітці радіатора, це робить Kardian набагато менш прісним за попередника.
На 41 мм ширше розставлені колеса й сильніше виражені арки сформували більш впевнену стійку. Нові дворівневі фари разом із трьохоб'ємними задніми ліхтарями допомагають чітко виділити нову модель на тлі старої. Хоча габаритні розміри залишилися колишніми, колісна база витягнулася на 15 мм. Більша відстань між колесами, як водиться, дає пасажирам на задніх сидіннях 42 мм додаткової довжини для ніг, та й багажник трохи збільшився – до 398 літрів.
Багажний відсік має зручну форму зі змінною висотою підлоги, щоб нівелювати високий поріг, а в пластику його обшивки по обидва боки відформовано кілька корисних гачків. Знову ж таки, це практичність без премудростей і надмірностей, і в цій дисципліні Renault справляється чи не найкраще за всіх.
У нове життя Renault Kardian споряджений із новою якістю
Але не це головна новина в салоні, а відверто приголомшливе
зростання його якості. Видно, хтось, нарешті, звернув на нього увагу, адже
колиба старого Sandero була царством одноманітно похмурого і відверто дешевого
пластику.
Нагадаю, що ми обговорюємо все ще бюджетний продукт, тому суцільній м’якій пластмасі нізвідки взятися. Але розумне використання м’яких матеріалів, включно з тканиною, у ключових зонах приносить свої плоди.
Так, тут тепер панує зовсім інша атмосфера. І дефлектори вентиляції виглядають так, ніби вони побували на курсах у стиліста. Тому що ж раніше здавалося, що все було навмисне зроблено так, щоби підкреслити стриманість.
Загальне компонування щитка приладів акуратне й так само просте в сприйнятті – з лаконічними циферблатами та простим багатофункціональним 3,5-дюймовим РК-дисплеєм між ними в базовій версії та цифровою комбінацією в покращених. Тим часом мультимедійна система має одну з найбільших рамок навколо 8,0-дюймового сенсорного екрана, які коли-небудь доводилося зустрічати на таких пристроях, так само як щиток приладів додає з обох боків нефункціональне поле, яке в такий спосіб вигідно маскує залишки навколо 7-дюймового простору.
Блок керування кліматом старої школи, але в цьому випадку це є більш перевагою, чим недоліком, тому ще не вимагає від водія зайвий раз відволікатися на екран. Сам центральний дисплей досить чіткий і в міру яскравий. Він також встановлений панівним високо на приладовій панелі, тому ним легко керувати, хоча він повністю позбавлений кнопок, тож для регулювання гучності водію краще покладатися доводиться на сателіт за кермовим колесом, залишивши пасажиру незручні сенсорні кнопки.
І шкода, що під’єднувати смартфон для передачі даних дає змогу тільки горішній USB-роз’єм, і вам доведеться фіксувати його в незручному кріпленні поруч з екраном. Було б краще, якби нижня розетка в основі середньої консолі також пропонувала цю функцію, а не була б просто портом зарядки.
Ніби випереджаючи ці зауваження, передбачено бездротову реплікацію телефону за протоколами Android Auto/CarPlay. Але інженери зупинилися на півдорозі – індукційної зарядки немає, тож через якийсь час шнур однаково доведеться залучити. Ця мультимедійна система вже входить у стандартну комплектацію, і тим, хто обирає доступні версії, не доведеться задовольнятися спрощеною док-станцією, як в Taliant, яка, по суті, просто використовує ваш смартфон у приладовій панелі.
Що ж до комплектацій, то їхня низка проста: лише три рівні й лише два можливих варіанти опцій – обидва стосуються фарбування. Список обладнання початкової версії Evolution мав бути передбачувано мізерний, але це Renault пішла далі. Ви отримаєте центральний замок, сталеві 16-дюймові диски, дві подушки безпеки, кондиціонер, електричні склопідіймачи та дзеркала, автоматичні світлодіодні фари, регулювання кута нахилу і вильоту керма з обшивкою штучною шкірою, круїз-контроль та рейлінги.
У Techno ще привабливіший список оснащення, який охоплює алюмінієві диски, чорний дах, бічні подушки безпеки, автоматичні склоочисники, безключовий доступ, клімат-контроль, задній паркпілот із камерою та рейлінги-трансформери. Топовий варіант Iconic додатково містить контроль сліпих зон, передній паркпілот, протитуманні фари, колісні диски зі шліфуванням, цифровий щиток приладів, а також вибір режимів їзда та підсвітки салону, але від підігріву сидінь доведеться відмовитися.
У Renault Kardian лише один мотор
На вибір пропонується… брак вибору. Як і в Taliant, під
капотом може бути тільки 1,0-літровий 3-циліндровий бензиновий двигун TCe 100 з
турбонаддувом у парі з 5-ступеневою механічною коробкою передач або варіатором
CVT, який вправно імітує перемикання передач.
Цей TCe – приємний, охочий до роботи двигун, і хоча на папері його характеристики можуть виглядати дещо відсталими, у реальності не відчувається, що йому чогось суттєво не вистачає. У нього збалансований рівень потужності, і, хоча з прискоренням до 100 км/год за 12,5 секунди (з «механікою» на півсекунди швидше) він не може зрівнятися з віддачею 129-сильного мотора Suzuki Vitara або 125-сильного EcoBoost у Ford Puma, він досить потужний, щоб забезпечити Kardian пересування в розумному темпі.
І вам не доведеться нещадно розкручувати його, щоб не відставати від щоденного транспортного потоку. Kardian також котитиметься по шосе в гідній манері, так що відчувається, що цього двигуна цілком достатньо для автомобіля такого розміру й маси. Тільки не надто розраховуйте на нього, коли знадобиться здійснити швидкий обгін.
У TCe 100 варто дотримуватися діапазону частоти обертання 2000–4000 об/хв, де він відчувається жваво завдяки своєму здоровому крутному моменту 142 Нм (160 Нм зі МКПП). Нижче він трохи знесилено зваливається в турбояму, а вище просто сильніше гарчить, не надаючи на динаміку розгону помітного впливу. У всіх інших ситуаціях це тихий трициліндровик, не найдосконаліший, але гідно себе проявляє.
Але без жодної електрифікації не варто очікувати від двигуна рекордів економічності. Втім, занадто глибоко у ваш гаманець він не залізе. У середньому Kardian з CVT споживає 6,2 літра на 100 км (з «механікою» на 0,5 л менше), як і обіцяє виробник.
Renault Kardian тепер їздить відповідально
Нова платформа не тільки допомогла зробити Kardian
просторішим, а і принесла гармонію в керованість. Kardian відчувається більш
підтягнутим і стриманим, ніж модель, яку він замінив, але сказати, що він
гострий або захопливий у поворотах, означало б вкрай перебільшити межі
достовірності. Ви не виявите тут якогось прихованого динамічного захоплення,
тому не очікуйте, що на дорозі це буде точна копія Renault Captur. Але це й не
означає, що Kardian відокремлює мільйон парсеків від найкращих у своєму класі.
Так, це не Seat Arona або Ford Puma з їх абсолютним контролем шасі кермом і
дроселем, але за ціну Kardian це цілком їздовий зразок. Навіть якщо ви на таке
й не розраховували.
І все ж основні принципи автомобіля, більше орієнтованого на дотримання балансу якостей, ніж на рухливість, очевидні. Кузов неабияк «переступає» з ноги на ногу у зв’язках поворотів (зважайте на 20 см корисного на бездоріжжі дорожнього просвіту), але ви справді відчуєте труднощі, тільки якщо спробуєте мчати на Kardian звивистою дорогою стрімголов. Спробуйте, і недостатня обертальність скоро погасить ваш ентузіазм.
Рульове управління легке й неживе, але цілком точне. Рівень зчеплення шин підвищився, кузов менше крениться, і їзда стала більш сталою – автомобіль ніби легше ковзає по асфальту й не так старанно копіює її профіль. На ямковому асфальті жорсткіше налаштована підвіска підстрибнутого кузова все ж дає про себе знати грубим коченням через горби та латки, однак це більшою мірою сприймає водій через кермо, ніж пасажири через сидіння.
Це очевидне поліпшення проти попередньої машини такою мірою, що довга подорож на Kardian більше не є страшною перспективою. А на хорошій дорозі це може бути навіть приємною прогулянкою, тому що найбільшою відмінністю залишається подальше шліфування всіх якостей. І хоча Renault заявляє про більші досягнення в цій царині, порівнюючи зі старим автомобілем (а немає приводу засумніватися, що поліпшення є), тут немає і близько того рівня шумоізоляції, який ви знайдете в Juke або Puma. Ви почуєте завивання турбонагнітача, а шум дороги та вітру стає помітним після 110 км/год. Ні, це не болісно для вух, але врешті-решт усе ж таки виявляється найбільш очевидним нагадуванням про те, що ви заощадили пристойну суму грошей.
Проте, не так уже й забагато, як порівняти зі справжнім бюджетним авто, яким був Sandero Stepway другого покоління. Так, базова ціна 828 900 грн (738 900 грн, якщо купувати через Renault Бонус) усе ще привабливіша за інших, але це вже рівень Opel Crossland, коли на Chery 2Pro, MGZS та Changan CS35 Plus ви б зекономили ще більше. Середня версія (від 884 600 грн) конкурує з початковими комплектаціями Nissan Juke, Hyundai Venue та Seat Arona, а в топовій версії за 981 300 грн Kardian виходить на рівень Skoda Kamiq та стає дорожчим за краще оснащену Suzuki Vitara.
Вердикт
Технічні характеристики Renault Kardian 1.0 TCe CVT
- 3-циліндровий бензиновий турбо, попереду впоперек
- Об`єм 999 см3
- Максимальна потужність 74 кВт (100 к.с.) / 5000 об/хв
- Максимальний крутний момент 142 Нм / 1750-4500 об/хв
- Передній привод
- Безступеневий варіатор CVT
- Підвіска стійки МакФерсона спереду, торсіонна балка ззаду
- Гальма вентильовані дискові спереду та барабанні ззаду
- Максимальна швидкість 169 км/г
- Розгін 0-100 км/г 12,5 с
- Довжина/ширина/висота/база 4119/1758/1494/2604 мм
- Дорожній просвіт 201 мм
- Діаметр розвороту 10,5 м
- Шини 205/60 R16
- Об'єм багажника 398/1284 л
- Паливний бак 50 л
- Споряджена маса/корисне навантаження 1166/573 кг
- Максимальна маса причепа 1100 кг
- Споживання палива нормоване, місто/шосе/середнє (NEDC) 7,8/5,3/6,2 л/100 км (А95)
- Споживання тестове, місто/шосе/середнє, 6,6/5,8/6,2 л/100 км
Ціна від 884 900 (794 800 з Renault Bonus) грн*
Ціна тестового 964 318 грн*
* Актуальна на дату публікації
Дисклеймер
Цей огляд створений на основі особистого досвіду автора. Автомобіль був наданий імпортером марки для тест-драйву на безоплатній основі, але жодних фінансових винагород чи інших компенсацій за публікацію матеріалу автор не отримував. Усі висновки та оцінки є незалежними та суб’єктивними, базуються виключно на особистих враженнях і технічному аналізі.
Коментарі
Дописати коментар