Cupra Terramar: спортивний характер замість спортивних досягнень
Cupra Terramar – це найновіша глава в короткій, але успішній
історії Cupra. У тому числі якщо визначати успіх за тим, наскільки вона
відсунула в тінь материнський бренд Seat. Це ще один пристойний кросовер,
орієнтований на сімейний сегмент цього бурхливого ринку. Ситуація з його
призначенням трохи заплутана, оскільки у Cupra в ньому вже загалом є три
представники. Але нехай це вас не відлякує. Terramar – це все ще порівняно
компактний SUV, який займе місце в лінійці іспанського спортивного бренду над
Cupra Formentor і із часом замінить застарілу Cupra Ateca, хоча деякий час
обидва автомобілі продаватимуться пліч-о-пліч.
Фото: автор
Cupra описує Terramar, як спортивний SUV зі сміливим і
впевненим виглядом та новим поколінням двигунів. Проте, так можна описати
багато нових автомобілів, і, дивлячись на нього, не відразу зрозуміло, де він
розташований в модельному ряді Cupra.
Terramar – це, по суті, важка переробка останньої моделі Volkswagen Tiguan, яка базується на тому ж наборі деталей із запасників VW Group. Але це більш практична пропозиція, ніж купеподібні Cupra Tavascan і Cupra Formentor, і більш сучасна, ніж Cupra Ateca.
Остання не тільки застаріла, а проти таких моделей, як Kia Sportage, Peugeot 3008 та Ford Kuga, ще й досить мала. Тому Terramar збудований так, щоб вмістити сім’ї, що зростають. З іншого боку – це грізний на вигляд Volkswagen Tiguan. Виникає питання: чи це те, чого не вистачало автомобільному ринку?
Почнемо з основ: оскільки Terramar використовує останню версію платформи MQB Evo, він оснащується низкою знайомих силових агрегатів. Для українського покупця є три варіанти: 1,5-літровий м’який гібридний чотирициліндровий двигун (очікується) потужністю 150 к.с і наявний 2,0-літровий на 204 к.с. або 265 к.с. Виключно автоматичними коробками передач оснащуються всі моделі. Передній привод є стандартним для моделей 1.5 eTSI, тоді як 2.0 TSI оснащені системою повного приводу Cupra 4Drive. Дизелів у лінійці більш немає.
Усе це поміщено в кузов завдовжки 4519 мм, який вийшов більшим за Skoda Karoq та Nissan Qashqai, але меншим за Peugeot 3008 та Toyota RAV4. Cupra Terramar також на 20 мм коротший, на 21 мм ширший і на 76 мм нижчий, ніж Tiguan, тобто спортивніший у своєму форматі, хоча їх внутрішній простір схожий.
Як і всі Seat і Cupra, Terramar названий на честь місця в Іспанії, у цьому випадку Autódromo de Sitges-Terramar, історичного гоночного овалу поблизу Барселони. Проте авто виробляється в Угорщині на заводі Audi. Як і оновлені Formentor і Leon, він використовує нову передню світлотехніку у вигляді трьох трикутників, а ззаду – світлову панель з емблемою Cupra.
Новий фірмовий стиль Cupra з гострим «акулячим» носом і повітрозабірниками, розташованими нижче в бампері, виглядає добре з одних кутів, але дещо незграбно з інших, а метушлива передня частина Terramar – це суміш прорізів і отворів, деякі з яких не є справжніми. З погляду форми Terramar не такий рельєфний, як Formentor, але менш прямолінійний, ніж Ateca, і більший, ніж обидва.
І все ж результат не такий цинічний і не такий розрізнений, як можна було б очікувати: Terramar насправді є цілісним і виразним на вигляд кросовером. Колірна палітра досить стримана, з найбільш характерним відтінком Dark void, сірувато-фіолетовим варіантом (49 000 грн), як у мого тестового авто, що виділяється на сонячному світлі.
Всередині Cupra Terramar ще виразніший
Якщо зовні Terramar й виглядає як типовий розлючений
кросовер, то інтер’єр набагато виразніший. Салон – це буйство форм і матеріалів
із кількома акуратними деталями, як металізований пластик і мідні акценти.
Гаразд, це все не справжній метал, але скрізь відчувається висока якість рівня
побратимів від Audi.
Світлодіодне освітлення з’являється у вигляді безперервної смуги вздовж лобового скла та мерехтить крізь перфорацію в картах дверей. Навколишнє світло може бути налаштоване на різні кольори та рівні яскравості – від м’якого до різкого, а зовнішні стрічки змінюють колір у поєднанні із системою виявлення перешкод у сліпих зонах автомобіля. Усе це звучить божевільно, але дуже добре поєднується одне з одним, і загалом ефект не може не подобатися.
Cupra пропонує три пакети інтер’єру. Стандартний Deep Ocean використовує синтетичний текстиль Seaqual в центральній частині сидінь, на 100 % виготовлений із переробленого пластику, зібраного з пляжів. Moon Light – це темно-сіра мікрофібра Dinamica, що на 73 % складається з поліестеру, а High Canyon – бордовий варіант, у якому присутня шкіра, що вичинена за допомогою рослинного процесу.
Кокпіт орієнтований на водія і дає водію досить низьке, як для SUV, положення з кермом – у спортивних сидіннях, які добре підтримують спину й мають безліч регулювань. Але це не ті справжні ковші, що ви зустрінете в Formentor та Leon: вони досить широкі, щоб створювалося відчуття, ніби вони обхоплюють вас, але водночас не тісні.
Задні сидіння зсуваються, відкидаються і складаються в
співвідношенні 40/20/40 і пропонують конкурентну кількість простору для ніг у
цьому класі. Низька лінія даху робить встановлення дитячих крісел не самим
зручним, але 642 літри багажника є надзвичайно конкурентоспроможними – навіть
якщо цей об’єм зменшується до 508 літрів із задніми сидіннями в найбільш
зручній для пасажирів конфігурації. Це не так вражає в абсолютних цифрах, але
він усе ще місткий, а підлога залишається рівною зі складеними спинками.
Новітня концепція керування трансмісією правим важелем під кермом не оминула й Terramar, тож водію доведеться перенавчатися контролювати склоочисники лівою рукою. Майже все інше в салоні управляється через центральний 12,9-дюймовий екран, який значно оновився, порівнюючи з попередніми поколіннями моделей марки, але все ще має простір для вдосконалення. Жахлива нижня сенсорна панель залишилася і виглядає не так дорого в порівнянні з рештою інтер’єру, але інтерфейс головного екрану досить логічний, якщо витратити деякий час на його вивчення.
Нижня стрічка екрана надає миттєвий доступ до клімат-контролю та підігріву сидінь, а постійна присутня панель вгорі дає змогу вибрати до трьох ярликів для швидкого доступу. Свайп вниз відкриває ще більше налаштованих ярликів. Деякі меню занадто складні, але найбільш часто використовувані функції легко доступні, включно з елементами керування системами активної безпеки.
До комплекту входить бездротова зарядка для смартфонів, а
також опціональна аудіосистема Sennheiser на 12 динаміків потужністю 390 Вт.
Аудіофіли мають радіти: баси пробивні на хіп-хопі та танцювальних треках, а
вокал звучить чітко й без спотворень.
Cupra Terramar – не зовсім спортсмен
Cupra намагається позиціонувати себе як спортивний бренд VW
Group. Це досить добре вдалося з Terramar, принаймні це твердження стосується
2,0-літрової тестової автівки. Вона намагається перевести в готівку спортивні
чеки, які виписує маркетинговий департамент Cupra, втім, потужність у 204 к.с.
не змушує вас очікувати часу розгону від 0 до 100 км/год, швидшого за 7,1
секунди, а 320 Нм – миттєвих обгонів.
2.0 TSI – не найхаризматичніший двигун у стайні VW і він покладається на штучну допомогу аудіосистеми, щоб добре звучати. У режимі Race він дещо агресивніший, а в режимі Cupra видає звук десь між гоночним гуркотом чотирициліндрового V8 та п’ятициліндрового Audi RS 3. Якщо комусь це, з якоїсь причини, чути неприємно, цю допомогу можна деактивувати.
Але, у решті решт, 4-циліндровий агрегат виконує свою роботу непогано. Це еластичний агрегат, гарно пристосований для повсякденної їзди, і видає свою потужність у передбачуваний, лінійний спосіб, з дуже невеликим турболагом. Варто зазначити, що навіть найпотужніший Terramar поступається BMW X1 M35i, Mercedes-AMG GLA 35 та Mini Countryman JCW, які опанували діапазон 300 к.с. Чи має це значення, коли він прискорюється до 100 км/год за 5,9 секунди? Це ваша особиста справа – чи важливі для вас ці характеристики, але для деяких покупців вони можуть буди пріоритетними.
Усі версії Terramar оснащені семиступеневою коробкою передач із подвійним зчепленням, яка може бути трохи незграбною, коли ви раптово натискаєте на газ. Але більшу частину часу вона робить свою справу плавно й ефективно.
З огляду на те, що компанія походить зі спортивного минулого, не дивно, що Terramar має спортивні риси в манері водіння. Проте, не варто сприймати його як Formentor зі збільшеним багажником, тому що керованість не зовсім відповідає тому, що подається як спортивний кросовер.
Terramar охочіше стрибає в поворот, має гарний баланс між винятковим зчепленням із дорогою і креном кузова, але без системи розподілу крутного моменту від Cupra Leon Estate та Golf R на виході з повороту на повному газу він їде без особливої драми: повний привод просто витягує шасі із чіпкою спритністю. З такими характеристиками поведінка Terramar скоріше грамотна та надійна, чим агресивна, і якщо ви шукаєте відвертих розваг, вам, мабуть, не варто шукати собі кросовер. Зауважте до того ж, що більш чутливі пасажири можуть бути менш захоплені динамічною «спортивністю», ніж водій…
У спортивних режимах рульове управління важке й точне та ідеально підходить для того, щоб надихати водія впевненістю в повороті. Воно є гострішим, ніж в еквівалентного Tiguan, і майже таке ж захопливе, як у Ford Kuga або набагато дорожчого BMW X3.
У місті спортивна форма Terramar з високим капотом і маленькими вікнами означає, що оглядовість не найкраща в класі, але її цілком достатньо, щоб рухатися без страху за габарити. Легке кермо в стандартних режимах та пристойна чутливість роблять маневрування досить простим, а передні й задні датчики паркування та камера заднього виду є стандартними для всіх варіантів.
Цілеспрямоване тренування все ще досить високого Terramar на спортивну їзду призвело до того, що їзда помітна жорстка, і на порепаному асфальті 19-дюймові колеса стають дискомфортним чинником. Ситуація загострюється на ґрунтових дорогах: попри наявність позашляхового режиму, Terramar сприймає з’їзд із твердого покриття за виняток, а не за правило.
На моделі з 18-дюймовими колісними дисками їзда має бути більш пружною, а справжній вплив здатні забезпечити адаптивні амортизатори. На жаль їх поки що немає в переліку опційного обладнання. На швидкісних автомагістралях гуркотіння від шин у топової моделі також відчувається дещо сильніше, коли брак шуму від вітру та двигуна робить Terramar гідною машиною для далеких поїздок.
Ціни починаються від 1 894 128 грн аза 204-сильний силовий агрегат у початковій комплектації MID, яка включає 18-дюймові колісні диски, світлодіодні фари, автомат екстреного гальмування, розпізнавання дорожніх знаків, обидва великі внутрішні екрани, бездротові протоколи підключення Apple CarPlay й Android Auto, однозонний клімат-контроль, підігрів керма, круїз-контроль, зміну режимів їзди, парк-пілот по колу й камеру заднього виду.
Перехід до комплектації VZ відкриває доступ до 265-сильного двигуна й коштує 159 150 грн, але не додає нічого до обладнання. Фактично, покупець має обирати серед готових пакетів. 19-дюймові колісні диски, матричні світлодіодні фари, кольорова підсвітка салону, підігрів сидінь та керма, проєкційний дисплей та камеру кругового огляду для надточного паркування – це все за окрему плату.
Вердикт
Технічні характеристики Cupra Terramar 2.0 TSI 7DSG
- 4-циліндровий бензиновий турбо, спереду впоперек
- Об`єм 1984 см3
- Максимальна потужність 150 кВт (204 к.с.) при 4500-6000 об/хв
- Максимальний крутний момент 320 Нм при 1500-4400 об/хв
- Повний привод
- 7-ступенева автоматична DSG
- Підвіска стійки МакФерсона попереду, багатоважільна позаду
- Гальма вентильовані дискові
- Максимальна швидкість 225 км/г
- Розгін 0-100 км/г 7,1 с
- Довжина/ширина/висота/база 4519/1863/1584/2681 мм
- Діаметр розвороту 11,5 м
- Дорожній просвіт 179 мм
- Шини 235/55 R18
- Об'єм багажника 508-642/1544 л
- Об'єм паливного бака 60 л
- Споряджена маса/корисне навантаження 1665/615 кг
- Споживання палива нормоване, середнє (WLTP) 7,5-8,0 л/100 км (А95)
- Споживання тестове, місто/шосе/середнє, 9,0/6,9/8,0 л/100 км
Ціна від 1 927 723 грн*
Ціна тестового 2 228 600 грн*
* Актуальна на дату публікації
Дисклеймер
Цей огляд створений на основі особистого досвіду автора. Автомобіль був наданий імпортером марки для тест-драйву на безоплатній основі, але жодних фінансових винагород чи інших компенсацій за публікацію матеріалу автор не отримував. Усі висновки та оцінки є незалежними та суб’єктивними, базуються виключно на особистих враженнях і технічному аналізі.
Коментарі
Дописати коментар