MG ZS Hybrid+: дуже нетиповий гібрид
Вважається, що бренд MG пропонує багато автомобіля за
невеликі гроші. Тож кросовер ZS є, мабуть, найбільш брендовим з усіх продуктів
MG. Звичайно, електричний MG4 показав, що електромобілі можуть бути хорошими й
доступними одночасно, але саме ZS пропонує компактний розмір і обладнання
середнього класу за вигідними цінами. Цей MG – не зовсім нове ім’я, але, схоже,
зараз він нарешті заговорив на повний голос. Подивимось, чи стане MG ZS в гібридній
версії Hybrid+ прикладом того, як китайський бренд поступово виходить із зони
«дешево й сердито» до сегмента «розумна альтернатива».
Фото: автор
MG – бренд із британським корінням, але з китайською
платформою і глобальним фокусом. І саме такий, який потрапляє в десятку
очікувань українського покупця: схожий на європейців, багатий на оснащення,
недорогий.
MG ZS – модель, яку український ринок уже знає. Я тестував попередника ще у 2021 році, і тоді це був типовий приклад «доступного кросовера з Китаю». Але часи змінюються. Новий ZS – це не просто оновлення, а спроба MG показати, що вони вміють робити не лише бюджетні машини, а й щось більш серйозне.
Отже, нова модель вступає в бій із тягарем очікувань на своїх нових, більших плечах. Окрім свіжого вигляду, він має нові технології, більше простору та нову приладову панель. Друге покоління MG ZS повністю відмовилося від електричної силової установки (новий електричний компактний кросовер MG вже на підході), а в бензиновому асортименті з’явилася ультратехнологічна гібридна. Саме привод і відрізняє його від конкурентів на ринку, який швидко стає переповненим.
Його найближчим конкурентом є Renault Duster – коли мова йде про ціну та бензинові силові установки. Однак це не єдина конкуренція, яку ZS має подолати: покупці не можуть насититися Honda HR-V, Hyundai Kona, Toyota Yaris Cross та Nissan Juke – усі вони пропонуються з гібридним приводом. Усе це кросовери B-класу, хоча MG ZS і трохи більший за стандартну норму класу. Завдовжки 4430 мм він лише на 52 мм коротше, ніж Skoda Karoq класом вище.
Як виглядає новий MG ZS?
MG значно збільшив розмір ZS, додавши близько 10 см до
довжини автомобіля, а також трохи наростивши ширину і висоту. У результаті
з’явився абсолютно новий кузов із більш м’язистим дизайном, але головною
особливістю є, мабуть, нова широка решітка радіатора – вочевидь, вона стане
характерною рисою бензинових і гібридних продуктів MG в майбутньому. Її можна
побачити на новому MG3 Hybrid+ та майбутньому HS, а ZS просто наслідує їхній
приклад.
Нова модель і загалом стилізована ближче до старшого HS, але водночас виглядає набагато пропорційніше, ніж попередник. Чи вважаєте ви зовнішній вигляд гарним – справа смаку, але, попри те, що великі решітки радіатора в останні роки стали дещо популярнішими, в основному завдяки зусиллям BMW, новий ZS дійсно має непоганий вигляд. Можливо, йому не вистачає вишуканості деяких більш елітних альтернатив, але припаркуйте його поруч з Toyota, Nissan або навіть Volkswagen, і він не буде виглядати недоречно.
Окрім зовнішнього дизайну приділено багато уваги ходової частині. Так, суттєво покращені обидві підвіски, тоді як кузов тепер зварений та склеєний із міцнішої сталі – до 81 % загалом. ZS їздить на пружинній підвісці спереду й на торсіонній балці ззаду, і має тільки передній привід – усе дуже типово для цього класу.
Всередині MG ZS
В інтер’єрі MG приділив багато уваги технологіям із
сенсорним екраном, який більш елегантно інтегрований у приладову панель, і
цифровим щитком приладів за кермом. Втім, інтер’єр залишається мінімалістичним:
лише одна група кнопок швидкого доступу під екраном і кілька перемикачів на
середній консолі та кермі. Обидва екрани мають досить високу роздільну
здатність і порівняно сучасну графіку, особливо в порівнянні з деякими іншими
продуктами MG, але на цьому похвали закінчуються.
Сенсорний екран, на якому розміщені всі звичні функції і система клімат-контролю, може виглядати набагато краще, ніж раніше, але він усе ще досить повільно реагує і витрачає занадто багато часу, намагаючись зібрати своїх качок у ряд. Це робить керування більш відволікаючим, ніж воно повинно бути, попри спроби MG зробити систему більш інтуїтивно зрозумілою.
Щиток приладів, звісно, не має таких проблем з інтерфейсом, як сенсорний екран, але відрізняється іншими особливостями керування та налаштування. Намагаючись зменшити кількість кнопок на кермі, компанія MG просто призначила мініджойстикам кілька завдань залежно від ситуації, і це робить конфігурацію дисплея іноді досить складною. Коли ви думаєте, що подорожуєте меню, насправді ви збільшуєте гучність радіо.
До того ж дисплей заходить занадто далеко з графікою, яка схожа на аркадні відеоігри. Цифрові тахометр і спідометр займають лише незначне місце обабіч підозріло стилізованого під мультимедійний дисплей центрального бортового комп’ютера, який має прикру звичку автоматично повертатися в режим відображення (доволі безглуздого) систем контролю оточення, перекриваючи будь-яке бажання отримати кориснішу інформацію.
Втім, зусилля, яких докладає MG, щоби підвищити якість інтер’єру свого останнього покоління моделей, легко помітні. Ці зусилля досягають бажаного ефекту в ZS дещо непослідовно, а іноді лише поверхнево, але однаково це помітно.
Атмосферу мого тестового автомобіля трохи розбавили хромовані елементи на дверних картах, панелі приладів і середній консолі. На горішній панелі використані молдинги зі штучної шкіри, вони трохи блискучі й непереконливі, але тактильна якість салону загалом непогана, і лише кілька дешевих пластиків проступають наскрізь.
Передні сидіння зі штучної шкіри досить привабливі й зручні, проте до ідеальної підтримки спини в дальніх подорожах та корпусу у швидких віражах їм далеко. В Hybrid+ вони мають електричне регулювання, але ні жодного регулювання кута нахилу чи висування подушок. Кермо взагалі регулюється лише за висотою – я не мав великих проблем із цим, але для високих водіїв брак повздовжнього налаштування може створити труднощі.
ZS також місткий, не в останню чергу завдяки збільшеним розмірам. Додаткова довжина додала місця ззаду, і навіть високі дорослі не матимуть проблем зі зручністю, оскільки простору для голови й ніг більш ніж достатньо. Багажник також має конкурентну місткість 443 л, хоча він не такий великий, як у старого ZS, через гібридні агрегати під підлогою.
Наскільки ефективний MG ZS Hybrid+?
Для створення ZS Hybrid+ інженери MG фактично взяли силову
установку MG3 Hybrid+, вставили її в моторний відсік ZS, а потім поплескали
себе по спині й пішли пити пиво. І правильно зробили, адже на папері
трансплантація, здається, спрацювала дуже добре.
ZS здебільшого покладається на електричний мотор, який сам по собі видає 136 к.с. і 250 Нм – показник, який перевершує комбіновану потужність багатьох конкурентів. Джерело енергії для нього – бензиновий двигун, який видає ще 102 к.с. і 128 Нм та приводить у рух передні колеса через триступеневу планетарну автоматичну коробку передач у тандемі з електромотором. Загалом, системна потужність становить 197 к.с. з максимальним крутним моментом аж 465 Нм.
Електричний приводний двигун можна було б вважати достатньо потужним для такого автомобіля, звичайно, якби він був електромобілем. А так, ZS Hybrid+ з вагою 1420 кг приблизно на 200 кг легший, ніж еквівалентний електромобіль. Він прискорюється до 100 км/год за 8,7 с, що робить ZS одним із найпотужніших гібридів у сегменті.
Однак більшу частину часу електродвигун штовхає авто
самостійно, а поршневий двигун крутить стартер-генератор потужністю 60 к.с., що
подає струм у високовольтну електричну систему. Енергія зберігається в
нікель-марганцево-кобальтовій батареї загальною місткістю 1,8 кВт-год, яка
розташована під задніми сидіннями.
Проте при активному водінні батарея швидко розряджається, й авто переходить на бензиновий привод, що знижує динаміку. Фактично, усі 197 сил є лише миттєвою потужністю, яку можна отримати тільки протягом пари секунд. Виробник тому сильно обмежує додаткове навантаження на автомобіль. Якщо у ваших планах використовувати його як буксир, краще пошукати в іншому автосалоні, тому що MG ZS не розрахований тягнути за собою більш за 500 кг.
Електромотор порівняно добре інтегрується з бензиновим
двигуном. Спочатку на вас очікує суто електрично прискорення – миттєве та
насичене тягою, котре швидко загасає, перед тим як бензиновий мотор додає свою
порцію потужності. І система досить досконала більшу частину часу, хоча і з
деякими застереженнями. Вона іноді приймає дивні рішення, які можуть трохи
порушити ваш спокій безладним дроноподібним дзижчанням двигуна на високих
обертах, коли ви цього взагалі не очікуєте, але це лише епізодична проблема. Найчастіше
це трапляється під час їзди в гору.
На папері триступенева автоматична коробка передач звучить як повернення до MG сімдесятих років, але це все, що дійсно потрібно для цього авто. Сам ДВЗ є розвитком 1,5-літрового бензинового двигуна, що використовувався в попередніх моделях MG. Тепер він працює за циклом Аткінсона, відрізняється підвищеним до 41 % тепловим коефіцієнтом корисної дії, як заявляє виробник, і має забезпечити середнє споживання палива 5,1 л/100 км. Мій тест-драйв показав, що Hybrid+ вміє не абияк економити й ця цифра не надто далека від реальності – якщо ви не подорожуєте автомагістраллю, де споживання зростає, як і у будь-якого гібрида чи електрокара.
Як MG ZS Hybrid+ рухається?
Хоча система ZS чудово працює сама по собі, кілька помарок
з’являються, коли ви виїжджаєте на шосе. Рівень гуркоту двигуна не є зразковим,
але проявляється не часто, тому є меншою проблемою на автомагістралі, де
бензиновик здебільшого тихо працює на постійних обертах. На відміну від
дорожнього шуму, який ви отримуєте майже на будь-якій поверхні. Тут стає досить
голосно, щоб розмовляти без напруги, і це не сприяє комфортній поїздці.
З іншого боку, їзда найкраща саме на шосе, де швидкість і характер нерівностей залишають відчуття розслабленості. Однак у місті порівняно м’які пружини борються з гострішими краями вибоїн, і хоча наслідки не катастрофічні, ви не назвете його самим комфортним міським круїзером.
Це було б цілком зрозуміло, якби MG був останнім словом у залученні водія в процес драйву, але вас не має здивувати, якщо виявиться, що сильні сторони ZS лежать в іншому. Оніміле, легке рульове управління корисне на парковці супермаркету, але менш надійне на звивистій дорозі. Водночас м’яка підвіска призводить до додаткових рухів кузова, особливо в поворотах на неідеальному дорожньому покритті. Коротко кажучи, ZS майже адекватно їде в більшості повсякденних ситуацій, але він не є спортивним і не дарує захмарного захоплення від водіння.
Наскільки безпечним є MG ZS?
Новий MG ZS вже оцінювався Euro NCAP і витримав екзамен
краще за свого попередника. Старий ZS скотився до жалюгідних трьох зірок, коли
був новим у 2017 році, а новий покращив показник на одну зірку. Для цього
китайський бренд оснастив ZS всілякими системами безпеки, як автономне екстрене
гальмування, і компанія заявляє, що налаштувала системи допомоги водієві так,
щоб вони були більш поблажливими на європейських дорогах. Це означає, що
система утримання в смузі руху була пристосована для вужчих доріг, а технологія
попередження про перевищення швидкості також адаптована у такий спосіб, щоб
забезпечити миттєву реакцію на зміну швидкісного ліміту. Це дрібниці, але вони
роблять життя з автомобілем трохи простішим.
Однак, тест виявив неточності в роботі системи контролю смуги руху, яка втручається надто агресивно й іноді без потреби. Тому я часто її вимикав, разом з попередженням про обмеження швидкості, – а ви маєте робити це кожного разу, коли починаєте рух, якщо вас теж дратує законодавство ЄС та пов’язані з роботою систем попереджальні сигнали.
На щастя, 360-градусна система камер, яка є дуже чіткою і пропонує корисні ракурси, залишила більш позитивний досвід роботи. Вона є складником пакету MG Pilot, який також включає адаптивний круїз-контроль, автоматичне гальмування, утримання в смузі та моніторинг сліпих зон. Але без доплати вам мало на що можна розраховувати: у базовій комплектації звичайного ZS тільки дві подушки безпеки.
Скільки коштує MG ZS?
Якщо коротко, то не дуже багато. Базова негібридна версія
STD MT з механічною коробкою передач коштує трохи менш як 778 00 грн та на 68
000 грн дорожче з варіатором. І це все ще майже на 200 000 дешевше, ніж SuzukiS-Cross, але приблизно на 34 000 дорожче, ніж Chery Tiggo 4 Pro. Проте MG все
ще поставляється з великою кількістю стандартного обладнання, включно з камерою
заднього виду, датчиками паркування і 10,25-дюймовим центральним екраном, а
також запуском двигуна кнопкою та п’ятирічною гарантією.
Ті, хто бажає модернізації, можуть перейти на модель СОМ за 924 537 грн, і в якій є все, що вам дійсно потрібно. 17-дюймові легкосплавні диски, світлодіодні фари, панорамний дах, 7-дюймовий щиток приладів, бокові подушки та шторки безпеки, а також система безключового доступу та навігація – усе це входить до комплектації. Найдорожчою буде гібридна версія в єдиній комплектації LUX за 1 079 374 грн, яка вже дорожча за Renault Duster (1 053 500 грн), але набагато дешевша за гібридну Toyota Yaris Cross (1 280 680 грн) – обидва в простіших комплектаціях. Вона постачається 18-дюймовими колесами, клімат-контролем замість кондиціонера, підігрівом сидінь зі штучної шкіри й шкіряного керма, 12,3-дюймовим головним екраном, а також водійським сидінням з електрорегулюванням, автоматом фар та склоочисників і системами допомоги в русі MG Pilot.
Вердикт
Технічні характеристики MG ZS Hybrid+
Двигун
- Тип: 4-циліндровий бензиновий + електричний сінхронний
- Розташування: спереду впоперек
- Об'єм: 1495 см³
- Системна потужність: 145 кВт (197 к.с.)
- Системний крутний момент: 465 Нм
Трансмісія
- Коробка передач: 3-ступенева автоматична планетарна
- Привод: передній
Ходова частина
- Передня підвіска: стійки МакФерсона
- Задня підвіска: торсіонна балка
- Передні гальма: дискові
- Задні гальма: дискові
- Шини: 215/50 R18
Динаміка і маневреність
- Максимальна швидкість: 168 км/год
- Розгін 0-100 км/год: 8,7 с
- Діаметр розвороту: 10,5 м
Габарити
- Довжина: 4430 мм
- Ширина: 1818 мм
- Висота: 1635 мм
- Колісна база: 2610 мм
- Дорожній просвіт: 161 мм
Об'єми і маси
- Багажник: 443 л
- Паливний бак: 41 л
- Споряджена маса: 1420 кг
- Корисне навантаження: 480 кг
- Макс. маса причепа: 500 кг
Витрата палива
- Нормована середня (WLTP): 5,1 л/100 км
- Тестова місто: 5,0 л/100 км
- Тестова шосе: 6,4 л/100 км
- Тестова передмістя: 4,8 л/100 км
Ціни в Україні*
- Від 1 079 374 грн
- Тестового авто 1 079 374 грн
* На дату публікації
Дисклеймер
Цей огляд створений на основі особистого досвіду автора. Автомобіль був наданий імпортером марки для тест-драйву на безоплатній основі, але жодних фінансових винагород чи інших компенсацій за публікацію матеріалу автор не отримував. Усі висновки та оцінки є незалежними та суб’єктивними, базуються виключно на особистих враженнях і технічному аналізі.
Коментарі
Дописати коментар