KGM Torres: ретельно зберігає традиції


Зустрічайте новий автомобільний бренд, який насправді не є… новим! Це Korea Green Mobility або Korea Genuinely Made, залежно від того, кого ви запитаєте про його ім’я, і це реінкарнація SsangYong. Коли корейська компанія була відома під старою назвою, то пропонувала привабливі ціни, багато практичності та стандартного обладнання. Але чи сходяться цифри в нової моделі Torres, кремезному SUV, який обіцяє багато свіжих технологій та свіжого мислення? Ззовні здається, що KGM виправила деякі проблеми Korando і новачок виглядає інакше. Проте він більш звичний, ніж ви можете собі уявити.

Фото: автор

SsangYong Motors встиг побути у власності Daewoo та SAIC Motors, але збанкрутував у 2022 році, перш ніж його врятувала KG Group – величезна чеболь у Південній Кореї, фінансово-промисловий конгломерат, який працює в таких галузях, як хімічна, сталеливарна й навіть медіаіндустрія. SsangYong був викуплений після тривалого періоду невизначеності та недоінвестування під керівництвом Mahindra, останнього володаря марки, і вочевидь на нього чекає нове яскраве майбутнє як постачальника вишукано оформлених SUV та пікапів.


Нелегко перебудувати цілу автомобільну компанію, але це саме те, що KGM намагається зробити з брендом. Революція починається з Torres, п’ятимісного кросовера 4,7 м завдовжки, який трохи більший за Korando і трохи менший за Rexton. Torres найлегше розглядати як альтернативу таким моделям, як MG HS і Mitsubishi Outlander. Доступна ціна і великий розмір KGM Torres відрізняє його від менших кросоверів, таких як Hyundai Tucson, Peugeot 3008 і Volkswagen Tiguan. З огляду на розмір (але не ціну) на радар також неминуче потраплять кілька потенційних суперників, як Honda CR-V, Nissan X-Trail, Subaru Forester та Skoda Kodiaq, заманити покупців яких для KGM буде нелегким завданням.


Компанія заявляє, що хоче «спиратися на спадщину SsangYong», і Torres створений для того, щоб зайняти місце між Korando та Rexton, які все ще продаються у світі як частина ребрендованого портфоліо KGM. Виробник стверджує, що Torres базується на новій платформі, хоча робота над автомобілем почалася ще до того, як зник Ssangyong, тому я не здивуюся, якщо він пов’язаний зі старою архітектурою Korando. Так чи інакше, вона може вмістити різноманітні силові агрегати. Українським покупцям Torres запропонований виключно з бензиновим силовим агрегатом у версіях із переднім або повним приводом, коли в Європі дилери мають у продажу також електричну версію.


Двигун – 1,5-літровий чотирициліндровий агрегат із турбонаддувом потужністю 163 к.с. крутного моменту в парі із шестиступеневою автоматичною коробкою передач. Електрична версія отримала назву Torres EVX і оснащується батареєю виробництва BYD місткістю 73 кВт-год. Очікується, що до модельного ряду буде додано бензоелектричний гібрид, знову ж таки з технологіями BYD.


Тим часом новий український дистриб’ютор KGM пішов шляхом спрощення лінійки, у якої є лише одна комплектація за 1 450 000 грн, до якої можна додати тільки привод 4х4 за 80 000 грн. Torres оснащений 18-дюймовими легкосплавними дисками з «діамантовою огранкою», двоколірним фарбуванням із контрастним дахом, повністю світлодіодними фарами, підігрівом керма і всіх сидінь, системою безключового доступу, переднім і заднім паркпілотом із камерою, 12,5-дюймовим цифровим щитком приладів, мультимедійною системою з підтримкою Android Auto і Apple CarPlay та двозонним кондиціонером. На цьому перелік обладнання не закінчується, бо в ньому є також електрорегулювання та вентиляція передніх сидінь та шкіряна оббивка, але в машинах для України немає адаптивного круїз-контролю, автомату дальнього світла, моніторингу сліпих зон та системи камер з оглядом на 360 градусів.


Дизайн KGM Torres непересічний

У класі, насиченому безхарактерними кросоверами, які часто критикують за те, що їх неможливо відрізнити один від одного через аморфні силуети і скопійовані характеристики, KGM заслуговує на похвалу за те, що надав Torres виразний візуальний характер.


Хоча з погляду дизайну, KGM Torres – це мішанина поєднань різних рішень, з вертикальними планками решітки радіатора спереду, як у Jeep, і виразним відгомоном Range Rover в тому, як задні ліхтарі огинають кути. Він масивний, а також виглядає занадто важким ззаду, наче автомобіль проковтнув шафу для одягу. Але загалом він досить імпозантний і самобутній для цього відчайдушно переповненого ринку.


У ньому є і багато фальшивого позашляхового декору, наприклад, ручки на капоті та буксирувальні гаки скоріше декоративні, ніж функціональні (не кажучи вже про дивну імітацію кожуха для запасного колеса). Втім, KGM підкреслює «конкурентоспроможні кути з’їзду й рампи» і 1500 кг буксирувальної здатності, що певною мірою робить Torres позашляховиком, а не просто черговим хетчбеком на палях.


Всередині KGM Torres є місце і для третього ряду

Відчутно висока посадка водія Torres забезпечує йому чудовий огляд дороги, а гострі краї масивного силуету допомагають, попри розміри, легко контролювати передні габарити автомобіля. Але, як наслідок, водій відчуває, що він сидить на автомобілі, а не в ньому – так низько розташована панель приладів.


На перший погляд, у середині виглядає сучаснішим, ніж будь-який інший продукт KGM, і вчасним – на відміну від інших моделей SsangYong минулого, які виглядали застарілими вже на момент появи в продажу. Загальний дизайн досить акуратний, з майже меблевим, багаторівневим дизайном приладової панелі, рясно використаним блискучим оздобленням і виразною середньою консоллю.


Але преміальний блиск легко стирається. Кермо, яке все ще носить стару емблему SsangYong, має занадто тонкий обід і покрите блискучою штучною шкірою, яка не є ні достатньо гладкою, ні еластичною; основи сидінь плоскі й жорсткі, а поодиноким фізичним перемикачам дещо не вистачає обнадійливої тактильності.


Втім, якість матеріалів краща, ніж можна було б очікувати від автомобіля за його ціну, хоч і не дотягує до Skoda та Honda – ні з погляду матеріалів, ні з погляду способу їхнього з’єднання, але це не катастрофа. І як порівняти з деякими кабінами, наприклад, Suzuki, Torres виглядає досить солідно. Так, дверні карти вкрити твердою пластмасою, але здебільшого вона розташована в місцях, які ви зазвичай не помічаєте, або яких не торкаєтесь. Не можна не цінувати й те, що ви не знайдете такого пластику, який легко подряпати.


Слід визнати, що салон не безпроблемний. Рамка середньої консолі боляче врізається в коліно, коли ви швидко занурюєтесь у поворот, кнопки на кермі розташовані нелогічно (деякі взагалі нефункціональні), ви бачите своє відображення в комбінації приладів, а селектор коробки передач старої школи займає багато місця. Проте зручний.


Та й технології теж усе ще не настільки сучасні, як ми могли б сподіватися. Дійсно, ви отримуєте цифрові прилади, простий 9,0-дюймовий сенсорний мультимедійний екран та окремий 8,0-дюймовий для клімат-контролю та всіх інших функцій, але в цілому панель приладів не пропонує нічого особливого в плані ергономіки, функціональності та новизни. Тут, наприклад, немає ні бездротового віддзеркалення смартфона, ні індукційної зарядки, а сенсорне керування кліматом та перемиканням режимів їзди розташовано занадто низько, щоби бути зручним та безпечним.


Але як тільки ви подивитеся за межі цифрових технологій та звернете увагу на справжні цінності, то зрозумієте, що в салоні є місце для сімох пасажирів, хоча Torres твердо дотримується п’ятимісної конфігурації. Тож ті, кому пощастило сидіти в другому ряду, відчують щедрий палацовий простір, навіть позаду високого водія. Тут вдосталь місця для голови й ніг для високих дорослих, але я був би не проти, якби двері відчинялися трохи ширше. Лише тунель трансмісії обмежує простір для середнього пасажира, але будьте певні – будь-хто, чий зріст менший за метр дев’яносто п’ять, зможе й тут почуватися досить комфортно.


Це не дивно, адже SsangYong має історію створення великих, практичних транспортних засобів, і KGM продовжує цю традицію. Багажник величезний – і не тільки на папері. KGM заявляє про 703-літрову місткість, а зі складеними задніми сидіннями вміститься вантаж на всі 1662 літри, що краще, ніж у багатьох, а доступ полегшує невисокий поріг.


Але перший раз вам доведеться гадати, у який бік відчиняються дверцята – завдяки характерній ручці. Проте вона багато в чому теж декоративна, тому що підіймаються вони як звичайні задні двері хетчбека за допомогою стандартного електропривода.


Тут є й безконтактне відкриття дверцят – в прийнятій у корейських виробників манері ви маєте просто пару секунд почекати поруч з ключем в кишені, – але на жаль немає додаткової практичності для зупинки ковзання багажу підлогою або гачків для кріплення хоч чогось. Зате під підлогою обабіч тимчасового запасного колеса від сторонніх очей можна сховати цінні речі.


На дорозі KGM Torres краще пристосований для подорожей

Хоча Torres може виглядати досить високотехнологічним всередині, його манера водіння не зовсім відповідає 21-му сторіччю. Кермо м’яке й легке, що добре для маневрування такого великого автомобіля, й іноді ви можете крутити його одним пальцем, якщо хочете. Воно твердішає з набором швидкості та з перемиканням в спортивний режим, але йому не вистачає зворотного зв’язку й точності, як у Skoda або Subaru, через що KGM відчуває себе трохи розхлябаним.


Новітня платформа із жорстокішим кузовом через ширше використання високоміцної сталі забезпечує більш гармонійні динамічні характеристики, ніж у старих SsangYong, з трохи кращим контролем над кузовом і гострішою керованістю, як порівняти з Korando. Однак це все ще високий автомобіль, і компромісом є невеликий нахил у поворотах. Як наслідок, він не дуже підходить для тих, хто хоче їхати швидко гірськими дорогами. І хоча це не є проблемою саме по собі, Torres – не найкращий вибір для тих, хто звик отримувати задоволення від водіння.


Підвіска має значний запас здатності абсорбувати крупні нерівності, що особливо їй вдається на польових та лісних дорогах. Але їзда на низьких швидкостях трохи метушлива, як для сімейного автомобіля, а деякі вибоїни завжди дають про себе знати. Проте, довга колісна база допомагає підвищити рівень комфорту на високих швидкостях, коли в салон прориваються лише дуже різкі, високочастотні удари. Їзду Torres не можна назвати ідеальною, але це одна з найкомфортніших моделей KGM/SsangYong і одна з найбільш вишуканих.


Двигун не створює багато шуму в такому великому автомобілі зі спорядженою масою понад півтори тони, та й шини не надто гучні на дорозі, коли шум вітру теж мінімальний. Цей двигун, який перейшов від Korando, розкручується досить плавно та звучить різко, лише якщо ви давите на газ і вимагаєте миттєвого прискорення, відправляючи оберти в червону зону. Турбований 1,5-літровий бензиновий чотирициліндровий агрегат демонструє пристойну динаміку, принаймні в незавантаженому стані Torres. Двигун забезпечує 163 к.с. та 280 Нм крутного моменту – останній показник, як стверджує KGM, є найкращим у своєму класі, хоч й не здається надмірним для авто такого розміру та ваги. Втім, Torres на 10 % швидший за свого трохи більшого брата, завдяки деяким тюнінговим доробкам.


Незалежно від того, передньоприводний він чи повноприводний, Torres розганяється від 0–100 км/год за 10,8 секунди й розвиває максимальну швидкість 191 км/год. Жоден із цих показників не робить Torres найшвидшим у своєму класі, але цього достатньо для більшості потреб.


Однак, це може бути складнішим завданням, коли він повністю завантажений пасажирами та їхнім багажем. Хотілося б побачити й трохи точніше калібрування дросельної заслінки, тому що я виявив дивну поведінку Torres. Він спочатку трохи повільно реагує, а потім видає несподіваний сплеск потужності, що робить його складним для модуляції плавного темпу на нижчих швидкостях.


Коробка передач теж не любить, коли з нею поспішають, але більш терплячий підхід буде винагороджений плавним перемиканням – так само як і в будь-якому іншому великому кросовері з бензиновими двигунами зменшеного об’єму замість старих добрих 2,0-літрових дизелів. Агрегат також легко збити з пантелику, оскільки трансмісії потрібен деякий час, щоб різко відреагувати на натискання акселератора, а це призводить до того, що легко втратити можливість обгону або використати миттєвий розрив у русі. Це той випадок, коли підрульові важелі не є зайвою дизайнерською примхою. Але якщо це дійсно третя ітерація цієї коробки від Aisin, як заявлено, не можна не поставити питання, що було враховано в першому та другому поколіннях?


Хоча KGM Torres доступніший за ціною, ніж його конкуренти аналогічного розміру, він не буде найдешевшим в експлуатації, тому ще реальна ефективність спалювання палива помітно нижча. Я схильний знов звинувачувати в цьому автоматичну коробку передач, яка занадто довго утримує двигун на високих обертах, перш ніж перемикнутися на вищу передачу. У цей час створюється враження їзди на варіаторі, і я впевнений, що трансмісії не завадило б додати ще пару передач, щоб дати змогу двигуну опуститися нижче галасливих 2100 об/хв на легкій круїзній швидкості 110 км/год.


У такому темпі мій тестовий Torres із 4х4 демонструє все ще обнадійливі 7,4 л/100 км, але ця цифра все ж більша, наприклад, за  Mitsubishi Outlander. Проте такі конкуренти, як Nissan X-Trail та Honda CR-V з їх хитромудрою гібридною трансмісією витрачають на шосе ще більше. Але їзда містом ставить усе на свої місця – готуйтеся до 10 літрів. Що ще гірше, ви не отримаєте особливо великий паливний бак: усього 50 літрів, а це означає всього 500 км запасу ходу.


KGM Torres п’ятизірковий

Експерти з безпеки Euro NCAP оцінили на п’ять балів безпеку Torres – це стосується максимальної комплектації із системами моніторингу «сліпих зон», утримання в смузі руху та розпізнавання дорожніх знаків. Українська версія такими не оснащена, проте є автономне екстрене гальмування, контроль розхитування причепа та сім подушок безпеки, включно із центральною між водієм та пасажиром. 


Вердикт

KGM Torres – це впевнений старт для відродженого бренду й найбільш відшліфований продукт марки. Він спирається на все найкраще, що було в Korando, і додає розміру, стилю та сучасності. KGM йде слідами своїх нащадків SsangYong, пропонуючи кремезний SUV, який надзвичайно просторий і має рясну стандартну комплектацію. Допомагає і те, що на Torres цікаво дивитися, і він здебільшого комфортний на ходу. Якщо розглядати його ізольовано, то він цілком заслуговує на похвалу, але все ще не може зрівнятися з найкращим конкурентами, яким поступається ефективністю та не їздить так динамічно й вишукано, коли зовнішня чарівність може зробити автомобіль привабливішим лише до певної міри. Але це не означає, що Torres не заслуговує на увагу. Він не ідеальний, частково завдяки технологіям, які із часом можуть вдосконалюватися, але він уже є серйозним суперником на ринку середньорозмірних кросоверів, тому що пропонує хороше співвідношення ціни та якості.


Технічні характеристики KGM Torres 1.5 T-GI 4WD 
  • 4-циліндровий бензиновий турбо, спереду впоперек
  • Об`єм 1497 см3
  • Максимальна потужність 120 кВт (163 к.с.) / 5000-5500 об/хв
  • Максимальний крутний момент 280 Нм / 1500-4000 об/хв
  • Повний привод
  • 6-ступенева автоматична
  • Підвіска стійки МакФерсона спереду, багатоважільна ззаду
  • Гальма вентильовані дискові спереду, дискові ззаду
  • Максимальна швидкість 191 км/г
  • Розгін 0-100 км/г 10,8 с
  • Довжина/ширина/висота/база 4705/1890/1720/2680 мм
  • Діаметр розвороту 10,8 м
  • Дорожній просвіт 195 мм
  • Шини 235/55 R18
  • Об'єм багажника 703/1332 л
  • Об'єм паливного бака 50 л
  • Споряджена маса/корисне навантаження 1618/552 кг
  • Максимальна маса причепа 1500 кг
  • Споживання палива нормоване, місто/шосе/середнє (WLTP) 9,5/7,0/7,9 л/100 км (А95)
  • Споживання тестове, місто/шосе/середнє, 9,8/7,4/8,6 л/100 км

    Ціна 1 530 000 грн* 


    * Актуальна на дату публікації
  • Дисклеймер

    Цей огляд створений на основі особистого досвіду автора. Автомобіль був наданий імпортером марки для тест-драйву на безоплатній основі, але жодних фінансових винагород чи інших компенсацій за публікацію матеріалу автор не отримував. Усі висновки та оцінки є незалежними та суб’єктивними, базуються виключно на особистих враженнях і технічному аналізі.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Suzuki Swift не поступається місцем

Jeep Grand Cherokee: зухвалий та життєрадісний американський дух

Mazda CX–5: старіє витончено