Subaru Forester: знову еволюція без революції


Forester існує вже понад 25 років, повільно еволюціонуючи, не змінюючи надто багато у своїй конструкції. Це міцний, кутастий і просторий сімейний автомобіль, який був SUV-ом ще до того, як SUV-и стали модними. Тож, як вписується в це нове покоління?

Фото: автор

Приховане багатство. Саме так, можна схарактеризувати людей, які купують автомобілі Subaru, зокрема такі моделі, як Forester та Outback. Хоча водій Range Rover може виглядати багатим, є велика ймовірність, що водій Forester не бідніший. І це цілком зрозуміло. Автомобілі Subaru створені насамперед для довгої служби та виконання завдань, з якими інші не впораються, тому грають за дещо іншими правилами.


Це, порахуйте, шосте покоління Forester. У 1997 році він був своєрідним лідером моди, але з того часу з радістю дозволив моді залишити його позаду. Дивно, але він майже не змінився. Так, на момент виходу на ринок перший Forester був тихою революцією. Тоді ще не існувало такого поняття, як кросовер. Йому передували Toyota RAV4 і Honda CR-V першого покоління, але вони були, по суті, підвищеними універсалами. Здебільшого ця формула відтоді залишається незмінною для кросоверів, натомість Forester був та залишається набагато придатнішим для бездоріжжя.


Досить історії: сьогодні Forester грає на тому ж полі, що і Hyundai Tucson, Mazda CX–5, Ford Kuga, можливо, VW Tiguan. Але ці моделі в основному продаються з приводом на два колеса, а для Forester, як автомобіля для сільської місцевості, важливим є повний привод. Опозитний двигун, 4х4 і 22 см кліренса роблять його чудовим автомобілем для бездоріжжя, де траса обмежена не бордюрами, а скелями, кущами й брудом.


Перевернімо питання: що залишилося незмінним? Майже все. Той самий силовий агрегат, здебільшого та сама платформа й підвіска. Новий Forester – це виразне та майже зразкове поєднання класики й сучасності. На Subaru тримаються перевіреної істини – якщо щось добре працює, цього не варто торкатися без потреби, бо пошуки кращого найчастіше все погіршать. Тому Forester не став суттєво більшим і, як і раніше, забезпечує чудову оглядовість назовні – для цього Subaru навмисно знизила лінію бокових вікон на 14 мм порівнюючи з попереднім поколінням, а заднього вікна навіть на 40 мм.


Проте, остання генерація Forester зазнала досить серйозних механічних змін, навіть якщо на перший погляд здається, що нічого особливо не змінилося. Результатом зовнішніх модифікацій кузова, спрямованих головною мірою на оновлення передньої та задньої частини та поліпшення аеродинаміки, є невелике збільшення довжини на 30 мм до 4,67 метра та ширини – на 15 мм. Тож, автомобіль зберіг свою відносну компактність.


Звичайно, це все той же Forester, але вузькі фари спереду та загальне оновлення надають йому значно менш незграбного вигляду. Боковини стали більш охайними та сучасними, з добре виліпленими восьмикутними арками, які все ще виглядають завеликими за стандартами міських кросоверів.


Але саме в дрібницях Subaru проявляє свою маніакальність. На 10 % підвищена жорсткість шасі. На 44 % менше кидання голови завдяки більш ретельному контролю роботи підвіски. На 39 % менше шуму в салоні під час руху.

Міцний, але не розкішний інтер’єр

А ось дизайнери останнього Subaru навчилися стриманості. Старий Forester всередині мав надто бурхливе поєднання форм, матеріалів і текстур. Новий варіант є більш стриманим і цілісним, що краще відповідає характеру автомобіля. Деякі матеріали є новими, як панель із візерунком у вигляді сот перед пасажиром.


Інтер’єри Subaru традиційно були досить простими й міцними, і те саме можна сказати й про нове покоління. Відмінність полягає в тому, що замість шорсткого й дешевого пластику використовуються набагато приємніші матеріали, які мають таку ж міцність, як у Toyota Land Cruiser, і жодна з поверхонь не має того порожнистого відчуття, яке часто буває в багатьох конкурентів.


Але вони підкреслюють довговічність, а не розкіш. Двері соковито зачиняються, майже всі поверхні оброблені гумовою пластиковою обшивкою, подібною до тієї, що використовується на підошві взуття для активного відпочинку, і яка, здається, має товщину в палець.


У дизайні, знову ж таки, в основному йдеться про незначні, але важливі оновлення. Наприклад, зник невеликий горішній екранчик на користь єдиного та набагато збільшеного, глянцевого центрального дисплея у вертикальному форматі. Він не такий сучасний, як Subaru хотіла б, щоб ви думали. Це система з поточної моделі Outback, і на ньому все виглядає трохи пікселізованим і блоковим У 2009 році нам би це сподобалося, але відтоді гра пішла далі, і графіка, натхненна PlayStation2, уже не підходить. До того ж на двох екранах налічується щонайменше пів дюжини різних шрифтів.


Додайте до цього аналогові прилади (втім, чіткі та естетичні в порівнянні з миготливою цифровою графікою) та бортовий комп’ютер, який виглядає як 8-бітний, і ви отримаєте автомобіль, що є абсолютно новим, але виглядає як продукт 15-річної давнини. А кругле кермо додає відчуття подорожі в часі.


Однак це просторий часовий тунель, із чудовими кріслами та великою кількістю місця для тих, хто сидить спереду, і просторим салоном ззаду. Це відчуття простору також візуально підсилюється величезними вікнами: на відміну від більшості конкурентів, які роблять свої SUV нижчими, з менш глибокими вікнами й вищими поясними лініями, Subaru здається майже акваріумом для золотих рибок. Але для автомобіля, який в іншому є таким практичним, багажник є дещо неглибоким, тому ролетну штору складати доведеться часто.


На жаль, Subaru дотримується галузевих стандартів і переносить керування основними функціями на екран планшета. Проте завдяки вертикальній орієнтації на його робочому столі знайшлося місце майже для всього – від клімат-контролю до режимів повного приводу, а навігаційні мапи чудово зчитуються. А чого немає на головному екрані, розташовано, щонайдальше, усього одним «поверхом» інтерфейсу нижче.


Під час запуску на екрані з’являється яскравий надпис «Subaru Starlink». Чи знає про це Ілон? Принаймні кнопки температури та обігріву вітрового скла є реальними, а не віртуальними, як і гучність та налаштування радіохвиль, у додаток до повного набору справжніх кнопок на кермі.


З Forester ви не переможете в перегонах між світлофорами

Subaru любить простоту. Пропонується лише один силовий агрегат, який безпосередньо походить від попередньої моделі, хоча виробник зазначає 24 незначні вдосконалення двигуна. Ні турбонагнітача, ні електрифікації ця дебютна версія не здобула (гібрид доїде до України у 2026 році), тож автомобіль розганяється від 0 до 100 км/год за непримітні 9,7 секунди. У звичайній їзді цього вистачає, але під час обгону йому бракує динамічності. І якщо ви завантажені або тягнете причіп (максимальна вага буксирування становить 1800 кг), вам доведеться сильно навантажувати двигун. Так, Forester повільний, але дарує абсолютну впевненість, що ви дістанетеся до місця призначення… зрештою.


Двигун без додаткової техніки легкий, і з ним Forester поєднує низький центр ваги з високим дорожнім просвітом, а це робить авто добре придатним як для їзди по дорозі, так і для бездоріжжя. 4-цилідровик – порівняно досконала конструкція, тиха і плавна, як і будь-який «боксер», але тут немає того гучного харизматичного звуку старих двигунів Impreza. Втім, навіть якщо звук менш цікавий, він принаймні не має різкості аж до максимальних, порівняно низьких обертів (5900 об/хв).


Коли ви натискали на педаль газу в старій машині, то здобували багато шуму й дуже невеликий прогрес, тоді як нова модель працює набагато плавніше. Це частково пояснюється оновленням програмного забезпечення варіатора Lineartronic, що забезпечує трохи більш природні відчуття.


Оберти легко досягають максимуму, коли ви потужніше натискаєте на педаль, але тільки після паузи, поки варіатор налаштовується. На щастя, у водія в розпорядженні є пелюстки під кермом для вибору одного із семи штучних ступенів. Вони головним чином призначені для нормалізації відчуттів від водіння для тих, хто звик до більш традиційних автоматичних коробок передач, та корисні для посилення гальмування двигуном на спусках. Окрема кнопка на кермі відповідає за вмикання режиму Sport, який робить відчуття від водіння гострішими.


Повний привод отримав повну симетрію – до поперекової додалася і поздовжня з відкоригованим до співвідношення маси між осями розподілом крутного моменту 50:50 (раніше – 60:40). На відміну від майже всіх конкурентних систем, які працюють переважно в режимі приводу на два колеса і вмикають другу вісь лише після виявленні ковзання, система Subaru механічно підключена постійно. Це має переваги для бездоріжжя або слизьких умов і є основною причиною, чому автомобілі Subaru так популярні в країнах із холодним кліматом.


Але чи допомагає це економії? Офіційний показник середнього споживання складає 7,9 л/100 км. Чи є він надзвичайно разючим? Не зовсім, але ви вкладаєтеся в заявлені виробником цифри без зайвих зусиль, та навіть здатні покращити їх. Міське споживання, наприклад, під час тижневого тесту на півлітра не дотягнуло до нормованого, і тільки на шосе трохи його перевищувало.


Додав тиші та плюшевості

Автомобіль став плавнішим і тихішим, і цих змін, ймовірно, достатньо, щоб задовольнити тих, хто обмінює старіший Forester. Саме звідси походить більша частина бізнесу Subaru. Її клієнти дуже лояльні. Але це не виводить Forester на новий рівень.


Якщо старий автомобіль був недостатньо стабільним і жорсткуватим, то нова версія є дещо більш амортизованою і стійкою на дорозі, акуратно долаючи горби та довгі хвилі. Підвіска є гнучкою та добре збалансованою, а двигун є в основному рафінованим. Тому за деякий час ви поринаєте в стан дзен.


Forester водночас є приємно м’яким і комфортним та добре керованим і, звичайно ж, має чудове зчеплення з дорогою. Завдяки низькому центру ваги він змінює напрямок руху з більшим ентузіазмом, ніж його більш громіздкі конкуренти, і не нахиляється на зовнішнє переднє колесо, як багато інших. Він є доброзичливим і безпечним, тому ви можете скористатися швидкістю, яку набрали з таким зусиллям.


Forester також стабільний на швидкості автомагістралі, де добре тримається смуги, із чим є проблема, коли темп уповільнюється. Шум шин здебільшого залишається на задньому плані, і тільки дзеркала на високої швидкості трохи шумлять.


Наскільки безпечний Subaru Forester?

Forester вже отримав найвищу оцінку в EuroNCAP. П’ятизірковий рейтинг був присвоєний після високих оцінок у всіх частинах тесту, і хоча Subaru не виділявся в жодній з дисциплін, він однаково має виявитися дуже безпечним у разі найгіршого сценарію.


Але щоб зменшити ймовірність такого розвитку подій, Subaru вдосконалила свою технологію допомоги водієві «EyeSight», додавши одну камеру та п’ять нових функцій і модернізувавши сім інших. Серед них – контроль водія, який може визначити, коли ви відволікаєтеся, наприклад, на смартфон. Це підглядання буває дійсно корисним, але найчастіше дратує зайвою увагою. І якщо в місті такий контроль насправді підвищує безпеку, то на лісних доріжках він виглядає недоречним.


Усі системи з безпеки та асистенти входять у стандартну комплектацію. Загалом Forester пропонується в трьох рівнях оснащення, і Subaru не пропонує додаткових опцій, що спрощує процес замовлення. Лінійка починається з Limited за 1 833 000 грн, яка включає 18-дюймові диски, підігрів керма і всіх сидінь та електричне регулювання передніх, 360-градусні камери, бездротові Apple CarPlay та Android Auto та сервопривод багажних дверцят.


Середня комплектація Sport дорожча на 66 000 грн і додає багаторежимний X-Mode, супутникову навігацію та оздоблення сидінь штучною шкірою. Топова Touring за 2 039 000 грн запропонує 19-дюймові колеса, натуральну шкіру та замшу, аудіосистему Harman Kardon, бездротовий зарядний пристрій для телефону та панорамний дах.



Вердикт

У цій версії Subaru вдосконалила Forester єдиним способом, який знає: ретельно і зважено. Як обрізання дерева бонсай. Хоча Subaru Forester, безсумнівно, покращився в деяких аспектах, це еволюція автомобіля, який насправді потребував революції. Так, він став комфортнішим і вишуканішим, а технології дещо покращилися, але Subaru доведеться зробити більше, якщо компанія хоче різко підвищити свою популярність. Однак якщо вам подобався старий Forester, ви будете ще більш задоволені новою моделлю, і це саме те, чого хотіли б затяті шанувальники бренду. Тому що це особливий автомобіль для особливих людей. Це абсолютно не модна машина, але натомість той тип автомобіля, який можна вважати членом сім’ї. Можливо, саме тому власники, як правило, тримають їх у своєму гаражі довше, ніж інші.

Технічні характеристики Subaru Forester 2.5 AWD Lineartronic

Двигун

  • Тип: 4-циліндровий бензиновий оппозитний
  • Розташування: спереду поздовжнє
  • Об'єм: 2498 см³
  • Мак. потужність: 136 кВт (185 к.с.)/5800 об/хв
  • Макс. крутний момент: 247 Нм/3700 об/хв

Трансмісія

  • Коробка передач: безступенева автоматична (CVT)
  • Привод: повний

Ходова частина

  • Передня підвіска: стійкі МакФерсон
  • Задня підвіска: багатоважільна
  • Передні гальма: вентильовані дискові
  • Задні гальма: вентильовані дискові
  • Шини: 225/55 R18

Динаміка і маневреність

  • Максим. швидкість: 205 км/год
  • Розгін 0-100 км/год: 9,7 с
  • Діаметр розвороту: 10,8 м

Габарити 

  • Довжина: 4670 мм
  • Ширина: 1830 мм
  • Висота: 1730 мм
  • Колісна база: 2670 мм
  • Дорожній просвіт: 220 мм
  • Кут в'їзду/рампи/з'їзду: 19,0°/24,6°/19,6°

Об'єми і маси

  • Багажник: 508 л
  • Багажник макс.: 1727 л
  • Паливний бак: 63 л
  • Споряджена маса: 1623 кг
  • Корисне навантаження: 540 кг
  • Макс. маса причепа: 1800 кг

Витрата палива

  • Нормована середня (WLTP): 10,1/6,7/7,9 л/100 км
  • Тестова місто: 9,6 л/100 км
  • Тестова шосе: 7,0 л/100 км
  • Тестова передмістя: 6,4 л/100 км

Ціни в Україні*

  • Від 1 833 000 грн
  • Тестового авто 1 899 000 грн
    * На дату публікації

Дисклеймер
Цей огляд створений на основі особистого досвіду автора. Автомобіль був наданий імпортером марки для тест-драйву на безоплатній основі, але жодних фінансових винагород чи інших компенсацій за публікацію матеріалу автор не отримував. Усі висновки та оцінки є незалежними та суб’єктивними, базуються виключно на особистих враженнях і технічному аналізі.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Suzuki Swift не поступається місцем

Ford Tourneo Courier: крутий не тільки на вигляд

Peugeot e-2008: завантажив на борт більше батарейок