Opel Mokka: головний продавець марки
Невеликий кросовер Opel Mokka існує для того, щоб
автовиробник міг використовувати комплектуючі дешевших моделей, у цьому випадку
Corsa, і продавати їх за значно вищу ціну, приблизно таку ж, як і за хетчбек
Astra. Однак такі автомобілі мають популярність, і Mokka є фактичним лідером
продажів Opel, приваблюючи нових клієнтів до бренду й навіть спокушаючи деяких
відмовитися від автомобілів преміумкласу, якщо вірити виробнику. На 2025 рік
Opel підготував для Mokka невелике оновлення, яке містить деякі нові стильові
рішення та нові бортові технології.
Фото: автор
Очевидно, що друге покоління Opel Mokka досягла успіху в
тому, щоби продемонструвати свої дизайнерські можливості та зацікавити людей,
які раніше ніколи не розглядали Opel. Але тепер, коли авто вже кілька років
продається, компанія провела рестайлінг, хоч і незначний, щоб зберегти
конкурентоспроможність свого найменшого кросовера. З огляду на це, як він
виглядає на тлі конкурентів у сегменті малих SUV, серед яких Ford Puma, RenaultKardian, Skoda Kamiq, Nissan Juke та Hyundai Kona? Дізнаймось.
На момент виходу на ринок це був один із найсвіжіших і найсучасніших невеликих кросоверів, але зараз він, мабуть, не такий привабливий, як тоді. Mokka – це перший автомобіль під брендом Opel/Vauxhall, який свого часу дебютував із новим дизайном, розробленим Марком Адамсом і його командою, а найяскравішою візуальною відмінністю стало оформлення «радіаторної решітки» з назвою Vizor.
Сьогодні всі автомобілі лінійки Opel мають однаковий дизайн передньої частини, що робить Mokka набагато менш помітним. Але порівняно з більшістю конкурентів, включно з Ford Puma, Hyundai Kona, Peugeot 2008 і VW T-Roc, він усе ще залишається одним із найстильніших автомобілів на ринку і принаймні доводить BMW, Audi та навіть Ford, що не потрібно ліниво встановлювати величезну, здебільшого фальшиву решітку на передній частині автомобіля, щоб він виглядав впевнено.
Крім того, це значне поліпшення, як порівняти з не дуже вдалим автомобілем, який він колись замінив, проти якого він втратив 124 мм у довжині, але набрав 10 мм у ширині. Mokka завдовжки 4151 мм, завширшки 1791 мм і 1534 мм заввишки, що робить його одним із найменших автомобілів у своєму класі разом з Renault Kardian, оскільки Puma і Kamiq дещо більші за всіма параметрами.
Зовнішні оновлення Opel для Mokka мінімальні настільки, що під час написання цієї статті мені довелося покласти перед собою фотографії машини «до» та «після», як нагадування про те, що змінилося. А змінилися передній і задній бампери, а також передні повітрозабірники, з’явилися адаптивні матричні світлодіодні фари Intellilux і оновлений логотип-блискавка Opel.
Загалом, Mokka виглядає точно так само, як і раніше. Щоби
помітити відмінності між старою і новою моделлю, потрібно бути справжнім
шанувальником Opel і мати розряд у грі «знайди дві відмінності. Однак дизайн
Mokka, мабуть, не потребував значних змін, й автомобіль як і раніше має
стильний вигляд.
З’явилися два нових кольори кузова – Tropikal Green, як у мого тестового авто з двоколірним забарвленням, і Kolibri Blue. Крім того, лінія даху, що спускається до задньої стійки, яка в попередній моделі нагадувала вінілові дахи 1970-х років, стала більш витонченою та позбавилася характерного контрастного оздоблення.
В Україні ціна на Mokka починається та закінчується на 1 084
400 грн, що є середнім показником для цього класу. Це ціна на єдину доступну
модель у топ-комплектації GS, яка оснащена 17-дюймовими дисками, розширеною
функцією розпізнавання дорожніх знаків, системою контролю смуги руху,
сонливості водія та попередження зіткнень спереду. На борту є вдосконалена
система автоматичного екстреного гальмування з функцією виявлення пішоходів,
клімат-контроль, автомат дальнього світла та склоочисників, бездротові Apple
Car Play й Android Auto, а також паркпілот та камера ззаду. За підігрів керма
та передніх сидінь доплачувати не потрібно – оплати потребують їх оббивка з
«веганської замші» та масаж, безключовий доступ та запуск двигуна, контроль
сліпих зон, бездротова зарядка, передні датчики паркування та адаптивний
круїз-контроль з інтелектуальним обмежувачем швидкості та центруванням у смузі
руху.
Оновлення Opel Mokka представило нову гібридну силову установку потужністю 145 к.с., яка замінила дизельний двигун, що більше не пропонується. Втім, його в українському модельному ряді й не було. Він є проміжним варіантом між стандартною бензиновою та повністю електричною моделлю і базується на тому ж 1,2-літровому турбодвигуні PureTech, що і стандартний автомобіль, але доповнений 48-вольтовою технологією. Але на появу новинки українським покупцям теж треба зачекати, так само як і на оновлену електричну версію.
Тож, лінійка двигунів складається з єдиного 130-сильного PureTech з трьома циліндрами в поєднанні з восьмиступеневою автоматичною коробкою передач. Його версія потужністю 100 к.с. була вилучена з асортименту.
Всередині нове тільки кермо
Однією з проблем таких автомобілів, як Mokka, які
позиціонуються як масивні та практичні кросовери, є те, що, сідаючи всередину,
ви одразу відчуваєте їхні гени невеликого хетчбека. Так само і з Mokka, яка під
капотом механічно ідентична Opel Corsa.
Салон, безумовно, просторіший, ніж у Corsa, і двоє високих людей можуть комфортно сидіти спереду, але простір на задніх сидіннях набагато обмеженіший – за винятком місця для голови, – якщо зріст водія перевищує 180 см. Багажник місткістю 350 літрів не є видатним для цього класу, оскільки Puma має 457 літрів, T-Cross – 455 літрів, а Kardian – 398 літри.
Говорячи про екологічність, інтер’єр Mokka, на який, судячи з усього, було витрачено найбільше коштів, тепер містить міцні тканини, виготовлені з переробленого пластику, а також нове кермо, яке має той самий дизайн, що й у нових Grandland та Frontera.
Окрім останнього, Opel не зазнав значних змін у візуальному плані – ви все ще отримуєте ту саму стандартну пару 10-дюймових екранів (центральний збільшився на 2 дюйми), вбудованих у приладову панель, хоча графіка тепер виглядає трохи чіткішою. І традиційно ви знайдете тут зображення акули, яку Марк Адамс зробив своїм почерком.
Для головного сенсорного екрана передбачено нову операційну систему, що базується на ярликах меню «віджетів», які ви можете переміщати по екрану за власним бажанням. Це пристойний екран, хоча й так само дратує і відвертає увагу, як і будь-який інший.
На щастя, Opel все ще розуміє необхідність фізичних елементів управління кліматом і гучністю стереосистеми, а також деяких ярликів швидкого доступу на сенсорному екрані, що робить життя простішим і безпечнішим. Проте, загалом апаратних кнопок поменшало.
По-справжньому економить тільки гібрид
Турбодвигун забезпечує гідне поєднання потужності,
вишуканості та ефективності. З вагою 1242 кг Mokka є порівняно легким
автомобілем, тому з потужністю 130 к.с. і крутним моментом 230 Нм він
відчувається досить працьовитим. Однак є і кілька зауважень. На обертах нижче
1500 об/хв двигун видає приглушений, але помітний гул, і для реального
просування вперед потрібно підтримувати частоту вище 2000 об/хв.
Без гібридної допомоги це двигун, який потрібно наполегливо підстьобувати, щоб розігнатися до швидкості автомагістралі й обганяти. Він відчувається досить потужним, але не особливо впевненим або гнучким.
Завдяки простій у використанні автоматичній коробці передач Mokka підходить для значної частини своєї цільової аудиторії. У такій конфігурації вона демонструє адекватні характеристики, хоча більш досвідчені водії можуть бажати трохи більшої потужності або більшої залученості в процес водіння.
Автоматична коробка передач також трохи повільно перемикається на нижчу передачу, а потім неохоче переходить на наступну під час прискорення, що трохи знижує чуйність автомобіля та загальний рівень його продуктивності.
Ви можете самостійно вибирати передачі за допомогою важелів під кермом, але без перемикача кікдауна на педалі акселератора ви ніколи не відчуєте, що повністю контролюєте трансмісію, яка часто перемикається на нижчу передачу самостійно, навіть у ручному режимі, коли ви доходите до червоної зони тахометра.
Opel вирішив провести переналаштування амортизаторів і рульового управління для цього покоління Mokka, щоб зробити автомобіль ще більш комфортним і чуйним. Це звучить як очевидний намір зробити його хоча б трохи більш приємним у керуванні, ніж раніше. Адже він виділяється серед конкурентів своїм зовнішнім виглядом, то чому б і ні?
Трохи жорсткіша, ніж у середньому по класу, підвіска все ще гідно амортизує і працює належним чином, ймовірно, намагаючись додати хоч найменшого натяку на стійкість і опір крену в керуванні для вашого задоволення від водіння. На жаль, налаштування амортизаторів не надало Mokka того, що можна вважати типовою для Opel гнучкістю або повсякденною динамічною універсальністю, й 18-дюймові опційні колісні диски цьому точно не сприяють.
Водночас рульове керування трохи занадто легке для справжнього ентузіазму, але шасі добре контролюється та забезпечує загальне відчуття маневровості. Насправді кермо стає досить важким зі збільшенням швидкості, тому автомобіль загалом досить слухняно слідує обраному вами маршруту в місті й має достатню стабільність на шосе, що робить його легшим у керуванні, ніж ви спочатку могли подумати.
І все ж автомобіль ніколи не здається по-справжньому жвавим. Реакція на керування та баланс у поворотах є прийнятними, хоча й не дивовижними, а постійно ввімкнена електроніка активується рано (хоча й поступово), щоби протидіяти заносу, перш ніж він може з’явитися, якщо ви енергійно входите в поворот. Це може бути цілком справедливо, оскільки власники Mokka, ймовірно, ніколи не будуть цього робити.
Швидше за все, вони віддають пріоритет вишуканій їзді, і Mokka тут є що запропонувати. Двигун, вітер та шини залишаються здебільшого приглушеними під час круїзу, і тільки деякі ергономічні слабкості заважають зачисляти авто до класу придатних для подорожей, як жорсткі та вузькі підлокітники у дверях.
За браком гібридної системи автомобіль забезпечує лише прийнятний рівень економічності. Бензиновий двигун потребує в середньому 6,1 л/100 км, як заявлено. Ці показники загалом досяжні за обережного водіння, проте кожного разу, коли турбіна додає тиску, паливо паливний бак спустошується з подвійною швидкістю. А це відбувається здебільшого в місті – саме там, де переважно Mokka й мешкає.
Вердикт
Технічні характеристики Opel Mokka 1.2 PureTech
Двигун
- Тип: 3-циліндровий бензиновий турбо
- Розташування: спереду впоперек
- Об'єм: 1199 см³
- Максимальна потужність: 96 кВт (130 к.с.)/5500 об/хв
- Максимальний крутний момент: 230 Нм/1750 об/хв
Трансмісія
- Коробка передач: 8-ступенева автоматична
- Привод: передній
Ходова частина
- Передня підвіска: стійки МакФерсон
- Задня підвіска: торсіонна балка
- Передні гальма: вентильовані дискові
- Задні гальма: дискові
- Шини: 215/60 R17
Динаміка і маневреність
- Максим. швидкість: 196 км/год
- Розгін 0-100 км/год: 9,2 с
- Діаметр розвороту: 11,1 м
Габарити
- Довжина: 4150 мм
- Ширина: 1787 мм
- Висота: 1535 мм
- Колісна база: 2557 мм
- Дорожній просвіт: 189 мм
Об'єми і маси
- Багажник: 350 л
- Багажник макс.: 1105 л
- Паливний бак: 44 л
- Споряджена маса: 1242 кг
- Корисне навантаження: 468 кг
- Макс. маса причепа: 1200 кг
Витрата палива
- Нормована місто/шосе/середня (WLTP): 7,4/5,3/6,1 л/100 км
- Тестова місто: 7,6 л/100 км
- Тестова шосе: 5,6 л/100 км
- Тестова передмістя: 5,2 л/100 км
Ціни в Україні*
- Від 1 081 400 грн
- Тестового авто 1 158 610 грн
* На дату публікації
Дисклеймер
Цей огляд створений на основі особистого досвіду автора. Автомобіль був наданий імпортером марки для тест-драйву на безоплатній основі, але жодних фінансових винагород чи інших компенсацій за публікацію матеріалу автор не отримував. Усі висновки та оцінки є незалежними та суб’єктивними, базуються виключно на особистих враженнях і технічному аналізі.

























Коментарі
Дописати коментар