Peugeot 3008 Hybrid: усі гроші на дизайн


Десятиліття – це довгий термін на ринку нових автомобілів, і, оглядаючись на оригінальний Peugeot 3008 (2008–2016 рр.), важко уявити, що нещодавно випущена третя генерація є еволюцією тієї ж моделі. Якщо оригінальна модель була незграбним сімейним автомобілем, що поєднував у собі риси мінівена та позашляховика, то остання – це елегантний кросовер-купе з ультра стильним салоном.

Фото: автор

Попереднє покоління допомогло Peugeot змінити ситуацію на краще завдяки дивовижному дизайну та чудовому інтер’єру, які й досі залишаються такими. Нова модель не відходить від цих тем, а розвиває їх, додаючи стильні зміни та не менш приємний салон. Наявні власники мають змогу плавно, без радикальних для себе змін перейти на нове покоління.


3008-й також є важливим гравцем у сегменті середньорозмірних сімейних кросоверів, конкуруючи з популярними Hyundai Tucson, Skoda Karoq, Mazda CX–5, Nissan Qashqai, Kia Sportage та Toyota RAV 4. Але він відчувається більш преміальним, що дає змогу йому протистояти Audi Q3, BMW X1 та MiniCountryman – з меншим об’ємом двигуна.


Peugeot 3008 третього покоління здається яскравим свідченням прагнення виробника до зростання, про що свідчать і величезні ціни на анонсований повністю електричний e-3008. Звичайні ж версії новачка з двигуном внутрішнього згоряння мають цінник, який легше сприймати для середньорозмірного французького автомобіля. Так, гібрид, про який ми тут говоримо, можна придбати за менш ніж 1 300 000 грн.


У нього під капотом значно доопрацьована версія знайомого трициліндрового 1,2-літрового турбодвигуна Peugeot, який доповнений 15,6-кіловатним електричним мотором. Проте останній не з’єднаний із ДВЗ ременем, як заведено в м’яких гібридів, а інтегрований у нову шестиступеневу автоматичну коробку передач із подвійним зчепленням «e-DSC6». Загальна потужність, що передається на передні колеса, досить скромна в порівнянні з іншими моделями цієї серії – 136 к.с. у версії, що вироблялася до квітня, та 145 к.с. – після, але для покупців, яким подобається ідея доволі компактного кросовера за зрозумілою ціною, економічного та простого у використанні, він може бути навіть привабливішим, ніж його потужніші та дорожчі неелектрифіковані аналоги.


Мета виробника полягає в тому, щоб забезпечити вам щось подібне за споживання дизеля, що швидко втрачає популярність та підтримку, – принаймні в міських і приміських умовах. Peugeot визнає, що ефективність на автомагістралях не покращується, але це стосується всіх гібридів із невеликими батареями – вони працюють тільки тоді, коли ви сповільнюєтеся або прискорюєтеся.


Дизайн та інтер’єр

Якщо ви купуєте автомобіль насамперед за його зовнішній вигляд, то легко зрозуміти, чому вам сподобається Peugeot 3008. З огляду на те що в лінійці вже є практичний Peugeot 5008, модель 3008 може дозволити собі мати більш витончений вигляд, ніж її попередниця, тому вона має стиль кросовера-купе, а не більш квадратні обриси, як її конкуренти Tiguan і Tucson. За винятком, мабуть, високої та пласкої вертикальної корми – тут 3008 далеко пішов від купе.


Із суто естетичного погляду, інтер’єр 3008 є ще більш винятковим за екстер’єр. Модель-попередниця вразила нас своїм внутрішнім дизайном, а найновіша продовжує зачаровувати завдяки вигнутій панелі приладів із підстрибнутими в повітря дисплеями й середній консолі, яка допомагає створити окремі простори для водія та пасажира.


Ці вигнуті дисплеї, безперечно, є найкрасивішими серед усіх подібних рішень, а використання цікавих форм і матеріалів на приладовій панелі створює враження набагато більш преміального автомобіля, ніж він є насправді.


За останні роки Peugeot зробив значний крок уперед у плані якості салону, і першою моделлю, яка це продемонструвала, стала попередня генерація 3008. Нова модель йде ще далі, використовуючи ще якісніші матеріали. Peugeot успішно підняв стандарти вище за своїх основних конкурентів у сфері дизайну інтер’єру та сприйняття якості, не поступаючись водночас функціональністю.


Приладова панель має оздоблення з ефектом тканини (тримайте якомога далі від неї каву, на всяк випадок), яке простягається до крісел та середніх стійок, а дворівнева середня консоль створює дві зони: у горішній розташовані органи управління та лоток для телефона з індукційною зарядкою, а в нижній – великий додатковий відсік для зберігання будь-чого.


Компонування фірмової концепції i-Cockpit було перероблено. Тепер екрани із загальною діагоналлю 21 дюйм розташовані так високо, що майже досягають рівня проєкційного дисплея, а невелике кермо має сплощену верхню частину, щоб ви могли бачити над обідком. Як і раніше, не кожен водій зможе звикнути до такої конфігурації – можливо, доведеться змінити положення за кермом, щоби бачити прилади, – але мені імпонує. До того ж компонування краще, ніж у менших моделях Peugeot зі щитком приладів над кермом.


Графіка дисплеїв досить насичена, а шрифти трохи важко читати, але все це стає простим у використанні завдяки панелі «i-Toggles», яка розташована під правим екраном і надає місце під 10 ярликів на вибір водієві – від підігріву сидінь та вподобаних маршрутів навігації до дзвінка улюбленій тітці. Це рішення дає додаткову зручність, якщо ви використовуєте Apple CarPlay або Android Auto, оскільки їх інтерфейс у цьому випадку займає весь центральний екран, коли навігаційна мапа – весь щиток приладів.


Мені особливо подобається атмосферне внутрішнє освітлення тестової комплектації GT, яке вночі забезпечує м’яке освітлення приладової панелі та центральної зони для зберігання речей. Завдяки цьому вона більш нагадує скульптуру в парку, а не щось настільки буденне, як звичайна плоска панель приладів.


Позиція водія в кріслі досить висока, щоб не мати проблем із перекриванням показань кермом, і це водночас забезпечує хороший огляд уперед. Але цього не можна сказати про оглядовість назад та в бік через дуже високу лінію вікон та брак заднього склоочисника. Рівень комфорту від жорсткого, але зручного сидіння є пристойним, особливо в тестовій GT-версії з його ергономічними кріслами з масажем та регульованими бічними підпірками, які, за бажанням, стискають вас, як лещата.

Простір та багажник

Новітня 3008 за довжиною розташована між Hyundai Tucson і VW Tiguan. Вона не така висока, як вони, що підкреслює її купеподібний стиль. Peugeot має довшу колісну базу і є ширшою за обидва ці конкуренти, що повинно зробити її більш просторою всередині.


Хоча виміри свідчать про протилежне, і пасажири на задньому сидінні не відчують, що це найбільший автомобіль у своєму класі. Проте елегантна форма, подібна до Peugeot 408, відрізняє 3008-му від більшого та більш універсального семимісного Peugeot 5008 і, здається, не суттєво вплинула на кількість місця тут, тож дорослі все ще будуть задоволені простором для ніг і голови.


Але доступ до задніх сидінь став складнішим, коли потрібно пристебнути дітей. Втім багажник має хороший розмір, як за глибиною, так і за висотою, і вміщує 520 літрів. Це більше, ніж у Nissan Qashqai, але менше, ніж у Kia Sportage і Ford Kuga. Сильно нахилене скло означає, що для дійсно об’ємних речей буде складніше знайти місце під задніми дверцятами. Проте вертикальні стінки полегшують пакування, а різні гачки та ремені, а також дворівнева підлога забезпечують як надійне утримання предметів на місці, так і легке завантаження після складення спинок сидінь.


Після старту

136-сильна гібридна установка забезпечує пристойну динаміку та еластичність уже з низьких обертів, але загальний розгін від 0 до 100 км/год за 10,2 секунди, безумовно, не є швидким за сучасними стандартами. Якщо вам потрібно трохи більше динаміки, обирайте 180-сильний 1,6-літровий двигун, який прискорює авто до 100 км/год за 8,7 секунди.


Проте за це ви заплатите не тільки вищу ціну в автосалоні, а й на кожній заправці – у 4-циліндровика вже нормована витрата палива більша на 1,6–2,5 літри на 100 км шляху. Тому ще ефективність є головним аргументом на користь 1,2-літрового гібрида, адже Peugeot стверджує, що авто може проїхати до 50 % часу в місті з вимкненим двигуном. Це не зовсім відповідає дійсності, але можна очікувати, що чверть типової поїздки буде здійснено на електроенергії, що забезпечить помітну економію палива.


Невелика батарея корисною місткістю 0,43 кВт·год (0,89 кВт·год – повна) не в змозі забезпечити автономність на високих швидкостях або на великі відстані. І все ж я бачив майже дизельні 5,5 л/100 км, коли двигун працює на постійних обертах під час їзди на 110 км/год. На міських дорогах середній показник становив 6,5 л, що зовсім непогано для автомобіля такого розміру, і за середнім споживанням 3008 Hybrid не поступається деяким повногібридним моделям, таким як Hyundai Tucson.


Треба віддати належне шумоізоляції, адже і двигун, і шум від дороги добре приглушений. Але, як і інші трициліндрові двигуни Stellantis, цей видає незвичайний і дещо грубий гул при натисканні на педаль газу, але перемикання передач і передача потужності між двигуном і електромотором вражають своєю плавністю. Кузов тихо розсікає повітря на автомагістралі, а силова установка забезпечує достатню потужність, коли це необхідно.


Однак я не в захваті від налаштування коробки передач. Вона надзвичайно нечутлива в ті моменти, коли її швидка реакція потрібна найбільше – під час обгону та прискорення на виході з повільного повороту ви стикаєтеся з небажанням набирати швидкість і маєте покладатися лише на подвійний крутний момент двох агрегатів або перемикати передачі вручну. Переведення в спортивний режим дає відчутну різницю, але і збільшує витрату палива, що суперечить загальній ідеї цієї системи.


Так само, шасі було розроблено для забезпечення балансу між комфортом і контролем кузова, не виділяючись у жодній із цих царин. Воно є ефективним у будь-якій ситуації, а органи управління легкі та прості в опануванні. Зазвичай завзяті водії не шукають таких автомобілів, хоча невелике кермо надає 3008-му відчуття маневреності, тому він не позбавлений певної привабливості. Воно легке, і це є корисним у місті, але стає менш корисним на високих швидкостях.

Рівень зчеплення шин високий, як для моноприводного авто, а кузов не надто нахиляється в поворотах, тому ви можете впевнено розвивати швидкість у віражах. Додаткову впевненість на бездоріжжі додає багаторежимна протибуксувальна система, яка в дійсності дає змогу проїхати далі, ніж звичайне авто з приводом на одну тільки вісь.


Підвіска досить добре ізолює вас від дороги, за винятком поодиноких випадків, але водночас ніколи не спричиняє хрускоту в хребті або похитування голови. Звичайно, комфорт їзди залежить від коліс і шин. Усі 3008-мі постачаються, мінімум, на 19-дюймових колесах, а вони трохи розчаровують надмірною чутливістю ходу, коли перекатуються через асфальтові та бетонні шви та гострі нерівності.

Ціни та комплектації

Peugeot 3008 коштує від 1 283 400 грн у базовій комплектації Allure. За топову GT доведеться викласти 1 534 900 грн. І це все. У світі заплутаних автомобільних конфігураторів це, принаймні, приємно просто.


Але якщо ви думаєте, що це звучить дещо дорого, то ви недалеко від істини. Вочевидь ціна не є його головною перевагою, як порівняти з конкурентами. 3008 коштує дорожче Hyundai Tucson, Kia Sportage, Nissan Qashqai і Ford Kuga, і тільки трохи не дотягує до свого преміум-конкурента Mini Countryman.

Тож не дівно, що Allure вже є стильним і добре оснащеним автомобілем. Початкова версія має елементи оздоблення з глянцевого чорного пластику, тоновані задні вікна, світлодіодні фари спереду й ліхтарі ззаду, безключовий доступ і запуск двигуна, двозонний клімат-контроль, бездротове підключення смартфонів, світлодіодне освітлення салону, паркпілот та камеру ззаду й частково оздоблення штучною шкірою.


Цей чудовий інтер’єр, що включає 21-дюймовий вигнутий екран і настроювані i-Toggles, а також бездротову зарядку та навігацію, є опцією за 28 360 грн. Він є стандартним для GT, разом з оздобленням салону шкірою та Алькантарою, матричними фарами, додатковими системами допомоги водієві, як адаптивний круїз-контроль, електроприводом багажних дверцят, передніми датчиками паркування, підігрівом керма та покращеними сидіннями з електроприводом та пам’яттю,

Опції включають панорамний дах за 40 050 грн та 360-градусну камеру й пакет ADAS за 36 450 грн. Повністю шкіряні сидіння з масажем, підігрівом і вентиляцією коштують 56 700 грн.


Вердикт

Хоча Peugeot, здавалося б, перетворив 3008 на кросовер-купе, насправді він не менш практичний, ніж раніше, і може легко виконувати роль сімейного автомобіля. Але тепер 3008 приваблює не тільки розум, а й серце. Загалом він перевершує німецькі автомобілі за сприйнятою якістю, водночас є цікавим і прогресивним. Однак цей автомобіль не настільки вражаючий у керуванні, з гібридним силовим агрегатом, який досить добре працює в місті та на коротких відстанях, але має деякі труднощі як із продуктивністю, так і з реальним споживанням палива, коли має працювати під навантаженням. Їзда та керованість в основному відповідають запланованому компромісу, але цей автомобіль, безумовно, не зацікавить завзятого водія. Складається враження, що більша частина бюджету та уваги Peugeot була спрямована на те, щоб зробити інтер’єр 3008 якомога кращим і просто переконатися, що в його їзді немає нічого, що відштовхує. Отже, Peugeot підвищив планку в плані атмосфери та якості салону, використовуючи цікаве поєднання матеріалів та унікальне планування, щоб виділити 3008 серед десятків інших кросоверів, які змагаються за увагу покупців.

Технічні характеристики Peugeot 3008 1.2 Hybrid e-DCS

Двигуни

  • Тип: 3-циліндр. бензиновий
  • Розташування: спереду впоперек
  • Об'єм: 1199 см³
  • Електричний сінхронний двигун
  • Потужність: 15,6 кВт (21 к.с.) / 4264 об/хв
  • Крутний момент: 15,6 кВт (21 к.с.) / 4264 об/хв
  • Системна потужність: 51 Нм / 750-2499 об/хв
  • Системн. крутний момент: 230 Нм / 1750 об/хв

Трансмісія

  • Коробка передач: 6-ступенева автоматична з двома зчепленнями
  • Привод: передній

Ходова частина

  • Передня підвіска: стійки МакФерсона
  • Задня підвіска: торсіонна балка
  • Передні гальма: вентильовані дискові
  • Задні гальма: дискові
  • Шини: 225/55 R19

Динаміка і маневреність

  • Максимальна швидкість: 168 км/год
  • Розгін 0-100 км/год: 8,7 с
  • Діаметр розвороту: 10,6 м

Габарити 

  • Довжина: 4542 мм
  • Ширина: 1895 мм
  • Висота: 1641 мм
  • Колісна база: 2739 мм
  • Дорожній просвіт: 198 мм

Об'єми і маси

  • Багажник: 520 л
  • Багажник макс.: 1480 л
  • Паливний бак: 55 л
  • Споряджена маса: 1652 кг
  • Корисне навантаження: 478 кг
  • Макс. маса причепа: 1200 кг

Витрата палива

  • Нормована середня (WLTP): 5,4-6,3 л/100 км
  • Тестова місто: 6,5 л/100 км
  • Тестова шосе: 5,5 л/100 км
  • Тестова передмістя: 6,0 л/100 км

Ціни в Україні*

  • Від 1 283 400 грн
  • Тестового авто 1 543 500 грн
    * На дату публікації

Дисклеймер
Цей огляд створений на основі особистого досвіду автора. Автомобіль був наданий імпортером марки для тест-драйву на безоплатній основі, але жодних фінансових винагород чи інших компенсацій за публікацію матеріалу автор не отримував. Усі висновки та оцінки є незалежними та суб’єктивними, базуються виключно на особистих враженнях і технічному аналізі.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Suzuki Swift не поступається місцем

Ford Tourneo Courier: крутий не тільки на вигляд

Citroen Berlingo: о-ла-ла, фейсліфт!